Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen spørsmål ang gitarkabel (nybegynner)


Blommern

Anbefalte innlegg

  • Svar 222
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er religiøs. Jeg tror at det finnes en gud - jeg vet det ikke dog.

Jeg kan godt forstå at mange har et negativt forhold til religion, all den tid det har skjedd og fortsatt skjer ufattelig mye dritt i religionens navn. Vil ikke gå inn på en lang diskusjon om det her, men bare fastslå at jeg mener og tror (og vet ;) ) at det i de fleste tilfeller er andre faktorer som ligger bak (makt, sex, penger, frustrasjon, sosial nød etc.), men at religion desverre blir brukt som alibi. Desuten er det alt for ofte slik, både i media og blandt normalt oppegående mennesker at 1 muslim gjør noe dritt = alle muslimer gjør noe dritt = islam er noe dritt (erstatt gjerne muslim med kristen og islam med kristendom i eksemplet).

Når det gjelder gitarkabler så vet jeg at noen er mer holdbare og at noen er bedre skjermet. Og jeg tror at kanskje noen har litt bedre lyd en andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør en agnostiker om det blir bevist at en gud eksisterer?

I spit in his face! <_<

Om Gud, slik han beskrives i Bibelen, finnes, så er han en forbanna sadist, ja vi kan nesten kalle han satan selv. Og jeg vil heller brenne til evig tid enn å underkaste meg en tyrann!

Men om det noen sinne blir bevist at det finnes en guddom, så tviler jeg på at det er den bibelske, kristne guden. Og jeg tror heller ikke denne eventuelle gudeskikkelsen er ute etter å straffe oss, herje med oss eller kreve vår underkastelse. Jeg tror vedkommende har annet å bruke tida si på, så jeg tror ikke vi trenger å bekymre oss så veldig om akkurat det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ta stilling til om en gud finnes om du uansett ikke har til hensikt å vie livet ditt til en gud?

Jeg tar da heller ikke stilling til det? Trodde jeg gjorde det temmelig klart at jeg ikke vet. Og jeg har heller ikke noe stort behov for å finne ut av det nei.

Men jeg HAR er stort behov å rydde planeten for idioter som gjør urett i den overbevisning at det FINNES en gud... ;) Men det betyr ikke nødvendigvis at jeg trenger å vite om vedkommende eksisterer eller ikke. Forskjell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du kaller deg agnostiker så kan jeg klandre deg for å ha tatt stilling. Du har til og med gått inn for å finne ut om termen passer på deg.

Dessuten høres det mer ut som du tror det ikke finnes noen gud. Ettersom de som tror han/hun finnes er idioter (egentlig bare de som gjør urett, men det tror jeg bare er dårlig skjulte planer for å ta over hele verden :ninja: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du kaller deg agnostiker så kan jeg klandre deg for å ha tatt stilling. Du har til og med gått inn for å finne ut om termen passer på deg.

Dessuten høres det mer ut som du tror det ikke finnes noen gud. Ettersom de som tror han/hun finnes er idioter (egentlig bare de som gjør urett, men det tror jeg bare er dårlig skjulte planer for å ta over hele verden :ninja: )

Jeg tror ikke det finnes noen gud nei. Men jeg bare tror. Og jeg legger ikke så mye energi i å forsøke å finne ut av om det gjør det heller. Det er ikke så viktig for meg akkurat det.

Agnostiker er ikke en trosretning. Mine oppfatninger av gudebegrepet gjør at jeg havner i kategorien "agnostiker" enten jeg liker det eller ikke. Min oppfatning er basert på observasjon og logisk vurdering i henhold til bevisenes stilling. Om du dermed vil bruke det for å klandre meg for å "ha tatt stilling", så bryr jeg meg ikke nevneverdig masse om det, nei.

Men du er visst opptatt av å utfordre mitt standpunkt med å vri og vende på definisjoner og oppfatninger? :)

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg HAR er stort behov å rydde planeten for idioter som gjør urett i den overbevisning at det FINNES en gud... ;)

Er det ikke langt bedre å si at man er interesert i å rydde planeten for idioter som gjør urett - uansett grunn. Eller er det noen grunn til at de som tror på en Gud er verre en andre som gjør samme urett?

Jeg tror ikke det finnes noen gud nei. Men jeg bare tror.

Øh - er det ikke dette du har prøvd å overbevise oss om at du ikke mener??? Her tror du jo i massevis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TILBAKE TIL TEMA: Gitarkabler........

Hvis man skal bruke masse penger på bra kabler, hvorfor ikke bruke litt penger på kontaktene i gitar/bass og forsterkeren også? Det er jo ikke de beste kontaktflater i en vanlig jack-kontakt og kan vel forbedre dette med bedre/dyrere kontakter? Sånn sett burde man vel heller bruke en XLR-kontakt og "ballansert kabel" med godt tverrsnitt?

Og da burde man kanskje også bytte ut det meste av ledninger i gitaren også, når man først er i gang og jakter på de siste prosentene for å få den 100% lyden man drømmer om?

En annen ting er å håndtere kablene med litt omsorg. Ikke slippe/kaste pluggen i gulvet når man er ferdig med å spille osv. Loddingene går fort i stykker av slag/hard behandling så legg ned kablene forsiktig etter bruk så varer de mye lengere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke langt bedre å si at man er interesert i å rydde planeten for idioter som gjør urett - uansett grunn. Eller er det noen grunn til at de som tror på en Gud er verre en andre som gjør samme urett?

Problemet når ondskap gjemmer seg bak religion, er at en haug med hjernevaskede etterfølgere ender opp med inntrykket at det ikke er ondskap i det hele tatt, nettopp fordi det er riktig å gjøre det i følge den gjeldende tolkningen.

Er man bare ond unden religiøs betingelse, så er det litt vanskeligere å drive på med det over lengre tid.

For å svare konkret på spørsmålet ditt: Ja, jeg mener at ondskap bedrevet i en religions navn er verre enn bare ondskap.

Øh - er det ikke dette du har prøvd å overbevise oss om at du ikke mener??? Her tror du jo i massevis ;)

Eh? Hva ER det du forsøker å si at jeg har sagt, egentlig? Ikke minst: Hva ER det du forsøker å poengtere? :blink:

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.