Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen spørsmål ang gitarkabel (nybegynner)


Blommern

Anbefalte innlegg

Er vi ikke alle?

Jeg tror at det finnes spøkelser!

Jeg tror at det ikke finnes spøkelser!

Begge utsagnene er vel å regne for å tro?

Så jeg tror (pun intended) at vi alle er troende - vi bare tror forskjellige ting :)

En agnostiker (som meg) passer ikke inn i noen av kategoriene dine dessverre.

jeg har også en agnostisk tilnærming overfor gitarkabler. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 222
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er urkomisk. :)

Man kan faktisk høre forskjell på gitarkabler. Noen holder bedre på treble enn andre, noen har mer definert bass. -etc etc. Og dette er et faktum.

Det er bare at det ikke er veldig merkbart for menneskeøret. Derfor er det egentlig ikke noe vits i å styre noe med det heller.

Du får ikke umennesklige krefter av å bruke en kabel til 800 kr. Men kanskje du får litt mer spilleglede igjen for det - og når alt kommer til alt er det det som gjelder.

Btw:

Scott Henderson benytter forskjellige kabler i studioet etter hva slags parti han skal spille i forksjellige låter :)

Hvor har du hørt det?

Han bruker vel bare vanlig Mogami. Trodde jeg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ateist og vet at det ikke finnes noen gud.

Tja, da er du vel ikke det spøtt bedre enn de som vet at Gud finnes?

Jeg for min del mener at å være agnostiker er det eneste som er fornuftig, da alt annet blir en bekreftelse av menneskelig svakhet. Religiøse har en usunn tilnærming til det hele med at de bare "vet, liksom", mens ateister er samme ulla, da de også bare "vet, ikke sant?".

Jeg vil kalle meg selv "agnostisk fundamentalist". Tolk det slik:

"Dersom noen hevder å VITE, må de være komplett tilbakestående. Vi VET nemlig ingenting helt sikkert...enda..."

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, da er du vel ikke det spøtt bedre enn de som vet at Gud finnes?

Jeg for min del mener at å være agnostiker er det eneste som er fornuftig, da alt annet blir en bekreftelse av menneskelig svakhet. Religiøse har en usunn tilnærming til det hele med at de bare "vet, liksom", mens ateister er samme ulla, da de også bare "vet, ikke sant?".

Jeg vil kalle meg selv "agnostisk fundamentalist". Tolk det slik:

"Dersom noen hevder å VITE, må de være komplett tilbakestående. Vi VET nemlig ingenting helt sikkert...enda..."

Du hevder å VITE at jeg er komplett tilbakestående da... ond sirkel dette..

edit : men jeg er helt enig med deg at det ofte er svært uheldig å være for bombastisk i sine utsagn, men akkurat når det kommer til religion, så er jeg nok mer enn gjennomsnittlig bombastisk.

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hevder å VITE at jeg er komplett tilbakestående da... ond sirkel dette..

Ja, men jeg har faktisk grunnlag for min påstand:

Du fremsetter et sikkert utsagt på at det ikke finnes noen gud. Du kan dog ikke stille med bevis som bekrefter din påstand du hevder å være 100% sann, og kan heller ikke stille med bevis som feller motpolen (at det finnes en gud).

Dermed sier du at du vet, men kan selv ikke argumentere for hvorfor dette er en absolutt sannhet. Dersom vi ser på definisjonen av "tilbakestående" i ordboken, så betyr det i de fleste tilfeller "underutviklede mentale evner". Å hevde at noe er en absolutt sannhet uten å ha bevis som bekrefter påstanden, strider med hva vi lærer i løpet av ca. 12 års skolegang (+/- alt etter som). Altså vil en slik påstand vitne om underutviklet mentalitet, eller på godt norsk: "Du har ikke klart å lære deg grunnleggende menneskelig tankegang".

Ergo har jeg fremmet bevis for min påstand om at du er tilbakestående i følge ordets definisjon, i hennhold til ditt utsagn. Så jo, jeg VET. Det gjør ikke du. ;)

EDIT: Selvsagt var dette humoristisk ment, men jeg mener fortsatt at det er ganske "retarded" å si at man VET at det finnes/ikke finnes noen gud. Om du VET dette, så tror jeg det finnes ganske mange religiøse mennesker og vitenskapsmenn som vil ha en prat med deg for å få noen etterlengtede svar...

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

EDIT: Selvsagt var dette humoristisk ment, men jeg mener fortsatt at det er ganske "retarded" å si at man VET at det finnes/ikke finnes noen gud. Om du VET dette, så tror jeg det finnes ganske mange religiøse mennesker og vitenskapsmenn som vil ha en prat med deg for å få noen etterlengtede svar...

Som det ble nevnt tidligere her i tråden, det er de religiøse som har bevisbyrden. Inntil jeg har fått noe bevis på det, finnes han/hun/de ikke. For meg så er religion det samme som krig, sult, seksuelle overgrep, griskhet, undertrykkelse, intoleranse, etc.

Men jeg skal moderere meg til å si at jeg velger å leve et liv uten noen form for noen tro på høyere makter da dette utelukkende kompliserer tilværelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det ble nevnt tidligere her i tråden, det er de religiøse som har bevisbyrden. Inntil jeg har fått noe bevis på det, finnes han/hun/de ikke.

For din egen del: Helt greit for meg.

Fra et vitenskapelig ståsted: At vi ikke klarer å bevise at noe finnes, betyr ikke nødvendigvis at det ikke gjør det. Vi har bare ikke klart å bevise det enda.

For meg så er religion det samme som krig, sult, seksuelle overgrep, griskhet, undertrykkelse, intoleranse, etc.

Fullstendig enig.

Men jeg skal moderere meg til å si at jeg velger å leve et liv uten noen form for noen tro på høyere makter da dette utelukkende kompliserer tilværelsen.

Fortsatt enig.

Jeg tror vi tenker det samme om religion. Men forskjellen på oss er at du fraskriver det med å si at det ikke finnes. Jeg fraskriver det med å si:

"Jeg vet ikke om det finnes, men jeg har ihvertfall ikke tenkt å tvinge meg selv eller mine medmennesker til å leve i tråd med den dritten der, uansett om THE ALMIGHTY finnes eller ikke"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.