Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overvurderte gitarister


Toften

Anbefalte innlegg

Niccolo Paganini. Jeg var og så ham på en kro i Grenlandsområdet en gang på 70-tallet og makan til slurv har jeg aldri hørt før eller siden.

Alderen tatt i betraktning så var det vel helt OK?

Alder schmalder, dårlig unnskyldning, Metusalem spelte humlens flukt feilfritt på lyre da han var 879 år gammel. Nå fløy humlene saktere på den tiden men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med andre ord, veldig vanskelig å si noe om hvor god en gitarist er utfra utført arbeid i et band. Kan bli veldig ensidig.

Nettopp. Hvem hadde trodd at John5 var istand til det han er etter å ha hørt han kun med Marilyn Manson f.eks.

Det står større respekt av å kunne begrense seg enn av å måtte vise alt på en gang.

Hehe. Han er kul. Ser ut som et helvete, men spiller bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å skille mellom gitarist, låtskriver/komponist og musiker?

Da har man kanskje en diskusjon.

Forøvrig synes jeg at de fleste "gamle bluesgutta" som Howlin' Wolf, Buddy Guy, T-Bone Walker, etc, er overvurderte som gitarister.

Men som musikere, derimot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å skille mellom gitarist, låtskriver/komponist og musiker?

Da har man kanskje en diskusjon.

Da tror jeg med en gang diskusjonen kommer til å gå over hodet på en del potesielle bidragsytere... Slike diskusjoner som dette går bare på smak og behag til slutt uansett.

Forøvrig er jeg helhjertet enig i poenget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange nevner "han i Red Hot Chili Peppers". Uttalelsen alene viser hvor seriøst dere har sjekka han ut. Er han så overvurdert at dere ikke husker navnet hans engang?! Latterlig.

Kanskje de har hørt noen omtale han som verdens beste gitarist eller en av verdens beste? Isåfall vil de vel ha en sak, uten at det betyr at han er dårlig. Personlig syns jeg han er god til å spille, men er jo ikke en jeg tenker på som eksjepsjonell på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange nevner "han i Red Hot Chili Peppers". Uttalelsen alene viser hvor seriøst dere har sjekka han ut. Er han så overvurdert at dere ikke husker navnet hans engang?! Latterlig.

John Frusciante? Føler du deg bedre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutta i avenged sevenfold og dragonforce. for all del, mye grei musikk, men så ensformige folk som ikke klarer å spille sine egne låter og soloer live får ikke pluss i boka mi haha

Du vet at Synster gates har studert jazz? så ensformig kan man vel ikke si. De tre andre gitaristene som faller inn her er jeg enig i.

hvis vi tar en a7x solo som eksempel, la oss si "bat country" så kan jeg meddele at det faktisk er faren til syn som har skrevet den soloen. FAREN har studert jazz.

men syn er flink, gjerne overvurdert men i forhold til visse andre får han skryt som fortjent. Da vil jeg gjerne trekke frem Kirk Hammet. Skal være ærlig og si at metallica har vært et av mine favorittband sålangt i mitt liv og er forsatt et band jeg annerkjenner som et av de store inspirasjonskildene og skaperne av dagens metal. MEEEEN! kirk hammet suger eselballer. han er kanskje den dårligste live-gitaristen på "stadionstørrelseband"-skalaen. og soloene hans kan til tider virke som naboen min som sitter og klunker. men selvfølgelig noen av soloene hans er himmelsk. Veldig varierende gitarist. men oppskrytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke at dere synes hammet er overvurdert.. han er veldig dårlig på riff. Hetfield er teknisk en bedre gitarist, men hammet har veldig god innlevelse og har laget mange bra soloer.. han er eleven til satch, og det er veldig mange likheter mellom spillinga til satch og hammet, og siden satch er mitt største forbilde, og metallica er mitt favorittband så synes jeg hammet er en god gitarist, liker sangene og liker soloene.. de fleste liker Fade to black, welcome home, nothing else maters og one..

Soloen på Nothing Else matters er Hetfield.

Endret av Dag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis vi tar en a7x solo som eksempel, la oss si "bat country" så kan jeg meddele at det faktisk er faren til syn som har skrevet den soloen. FAREN har studert jazz.

Så vidt jeg vet har han studert jazz selv også.

Kirk synes jeg også er overvurdert, veldig god musiker, men som gitarist er han overvurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.