Gå til innhold
Toften

Overvurderte gitarister

Anbefalte innlegg

Før hadde me ein tråd om undervurderte gitarister, tenkte me like godt kunne laga ein tråd om overvurderte gitarister.

Kven synes du får alt for mykje ære for gitarspillinga si?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gutta i avenged sevenfold og dragonforce. for all del, mye grei musikk, men så ensformige folk som ikke klarer å spille sine egne låter og soloer live får ikke pluss i boka mi haha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jimi Hendrix er god å spille og han er jo kjent for å eksprimentere med lyd, men det får være makan til rumming og støy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kirk Hemmet, verdens dårligste kjente sologitarist, hadde det ikke vært for han så hadde jeg kansje klart å høre en hel metallica sang uten å måtte spole over to minutter med kjedlige pentatoniske hammer ons og pulloffs fra 12 til 15 band i hver eneste jævla sang. Den dagen fingrene til kirk hemmet blir kuttet av skal jeg kjøpe kake til alle på forumet her!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kirk Hemmet, verdens dårligste kjente sologitarist, hadde det ikke vært for han så hadde jeg kansje klart å høre en hel metallica sang uten å måtte spole over to minutter med kjedlige pentatoniske hammer ons og pulloffs fra 12 til 15 band i hver eneste jævla sang. Den dagen fingrene til kirk hemmet blir kuttet av skal jeg kjøpe kake til alle på forumet her!

Cake?! :mellow:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes da ikke Cake er overvurderte. De ER jo dritflinke :)

Uhm.. kommer ikke på noen spesielle som jeg synes er overvurderte. Mange jeg rett og slett ikke liker (Yngwie Malmsteen, Michael Angelo Batio m.fl), men om de er flinke eller ikke kan jeg ikke uttale meg om da jeg rett og slett ikke liker musikken :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt klart de i dragonforce... skalaer med alt for mange toner "banket" inn :P 60 forsøk før de får til ting i studio, høres jævlig ut live, ølholder på et unødvendig mikrofonstativ siden gitaristene bare rølper noe som skal ligne koring, hver gang en av de slipper taket på gitaren drikker de... jeg har aldri drukket før eller under en konsert. bare når jeg har hørt på

personlig synes jeg hendrix er overvurdert.. mye støy, dårlig synging, han har veldig mange historiske melodier, men stort sett er de bedre når andre spiller de, jeg synes han satset alt for mye på lyd enn det tekniske... de fleste på forumet hadde lett eid hendrix.. det er jeg sikker på

men jeg liker ikke overdreven bruk av effekter, fint med litt wah, delay, reverb på en solo, men ikke hele sanger... jeg tror egeste grunnen til at hendrix er så populær nå er fordi SRV forbedret sangene, han spilte og sang veldig bra

skjønner ikke at dere synes hammet er overvurdert.. han er veldig dårlig på riff. Hetfield er teknisk en bedre gitarist, men hammet har veldig god innlevelse og har laget mange bra soloer.. han er eleven til satch, og det er veldig mange likheter mellom spillinga til satch og hammet, og siden satch er mitt største forbilde, og metallica er mitt favorittband så synes jeg hammet er en god gitarist, liker sangene og liker soloene.. de fleste liker Fade to black, welcome home, nothing else maters og one..

zakk wylde er og veldig overvurdert han og bruker for mye effekter og veldig mye det samme på soloene og riffene, alt for lite variasjon, ozzy er bra fordi randy rhoads var en veldig god gitarist, og han har fikset gitaren på de fleste bra sangene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hendrix var en god låtskriver og slurvete gitarist. han i red hot chilli peppers er overvurdert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kirk Hammet

Dragonforcegutta

The Edge

Ace Frehley (Joda, jeg er gammel Kissfan selv, men når noen vil gjøre Ace til gitarhelt, da.........)

Jimmy Page og Hendrix (I dagens målestokk, det beste med de gutta var vel at de var nyskapende på sin tid)

Øystein Sunde (Mange som kommer trekkende med ham i "beste gitarist" diskusjoner)

De fleste Youtubeshredderne som får komentarer som "awesome" og "you are great" (speed uten feel er hverken awesome eller great)

Endret av Tambarskjelve

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kirk Hammet

Dragonforcegutta

The Edge

Ace Frehley (Joda, jeg er gammel Kissfan selv, men når noen vil gjøre Ace til gitarhelt, da.........)

Jimmy Page og Hendrix (I dagens målestokk, det beste med de gutta var vel at de var nyskapende på sin tid)

Øystein Sunde (Mange som kommer trekkende med ham i "beste gitarist" diskusjoner)

De fleste Youtubeshredderne som får komentarer som "awesome" og "you are great" (speed uten feel er hverken awesome eller great)

Øystein Sunde er RAM da! :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kirk Hammet

Dragonforcegutta

The Edge

Øystein Sunde er RAM da! :blink:

Joda, Sunde er dritgod på sitt han, men når folk trekker ham fram i "verdens beste gitarist" diskusjoner (Utrolig teit å diskutere noe sånnt forresten)

Da påstår jeg at han blir overvurdert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.