Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

setter opp for litt eksperimental musikk

WP_20160528_002.jpg

Diamond compression > Walrus iron horse > Dark arts sarcophagus > EHX freeze > Earthquaker devices arpanoid > Earthquaker devices sea machine > Dr. scientist bitquest > Chase bliss tonal recall > Chase bliss gravtas > Neunaber seraphim

 

tenkt rekkefølge

Endret av whiplash
lagt til beskrivelse
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt brett. Bruker strengt tatt ganske lite effekter med bandet, men det er jo moro å leke. Rekkefølgen er ganske tilfeldig; jeg bruker sjelden mer enn én pedal av gangen. Crowther Hotcaken har tatt plassen til en Beano Boost, men jeg vurderer å sette inn Beanoen igjen foran Hotcaken. Sunface 2SB-en er egentlig byttet ut med en Sunface NKT275, men jeg testet førstnevnte da bildet ble tatt. Fuzz er gøy.

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nedskalert brettet jeg bruker i banda nå, og ble faktisk mer fornøyd. Holy Grail putta jeg på i dag, så får jeg se om det kan brukes til no. Ellers er det tuner, delay og phaser som er hovedoppsett. Effektpedalene går i loopen, kjører én innstilling. 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aphelion skrev:

Hø, phaser til slutt?

Ble sånn i dag :)  De tre nederste står i fx loopen, og der brukes kun en pedal i gangen. Har aldri brukt reverb på øving, men tenkte jeg skulle slenge den på brettet bare for moro. Ble vel litt tilfeldig plassering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekka meg nytt brett i dag. Jeg trengte jeg noe jeg kunne ta med i en solid koffert på fly, så nytt, nedskalert og stygt, men funksjonelt brett ble slik:

IMG_0283.JPG

Bare en tykk finerplate jeg hadde liggende, delay og power er festet med grov velcro og resten har strips. Jeg skrudde 6 gummiknotter under for stabilitetens skyld. Dette passer flott, sammen med litt kabler og greier, oppi denne:

IMG_0284.JPG

Disco!

Trenger bare noe skumgummi til å polstre innvendig, så jeg må raide containeren på jobb etter gammel emballasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første roadtest viste svakheter med velcroen, så nå er alt zippet fast...

IMG_0317.JPG

Og kofferten er klar. Som den gnieren jeg er har jeg brukt isopor som jeg hadde liggende, kledd med IKEAs billigste dørmatte (49kr for 50x100cm!), alt godt forankret med limpistol.

IMG_0316.JPG

 

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.