Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

1 time siden, stromstans skrev:

Rart du skulle nevne det, for jeg har akkurat byttet fra en DL4. Synes Flashbacken låter mye renere.

Kanskje jeg burde male den.

En av grunnene til at Dl4 ble stående så lenge (i noen tilfeller fortsatt, som hos Bill Frisell) på så mange pro-boards var at pedalene ble moddet for å fikse ymse detaljer. 

 

http://www.cubisteffects.com/2009/08/line-6-dl4-delay-modeler-modifications/

 

Edit: og bør ikke Octafuzzen stå først i rekken?

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, skela skrev:

En av grunnene til at Dl4 ble stående så lenge (i noen tilfeller fortsatt, som hos Bill Frisell) på så mange pro-boards var at pedalene ble moddet for å fikse ymse detaljer. 

 

http://www.cubisteffects.com/2009/08/line-6-dl4-delay-modeler-modifications/

 

Edit: og bør ikke Octafuzzen stå først i rekken?

Nja, ser ikke for meg at jeg kommer til å bruke den sammen med noen av effektene tidligere i rekken uansett.

2 timer siden, Aphelion skrev:

@stromstans: Jeg har en grønn chorus som kan selges, men den får nok ikke plass på brettet ditt :D

Spørs om tiden er moden for et større brett da. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stromstans skrev:

Ja, nå har jeg lest meg opp på hvor viktig det er å ikke ha en buffer før Octafuzzen, så da fikk @skela rett. :)

1. Hvis du kun har true bypass pedaler før oktavfuzz er det ikke så nøye så lenge alle er skrudd av (det er hva Scott Henderson gjør..)

2. Okatvfuzz kan låte interessant i kombinasjon med en annen fuzz/dist pedal som er plassert etter i rekken (Hendrix-setup)

3. Prøv oktavfuzz med neck pickup og volum/tone rullet litt av. Hold deg rundt tolvte bånd og bruk single coils eller p90 :-)) 

Endret av skela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne flightcase'n fikk jeg med da jeg kjøpte Axe'n. Hadde egentlig tenkt å selge den, men blir vel til at Tonetrunk 68 med kasse forsvinner i stedet. Mindre ledningtull når en slipper å være brettet ut av kassa si hver gang.

Trenger hjul og håndtak på kortsiden da... Jeg er sånn pingle som ikke orker bære noe slikt lengre enn maks 100 meter...

 

image.jpeg

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6tag_110316_180050.jpg

Signalkjede:
Eventide Pitchfactor(pre)
Pladask Elektrisk Aux-switch
Moog MF-102 Ring Mod
Boss TU-2 Tuner
Mad Professor SHOD
ZVex Distortron
Fjord Fuzz Octave Fuzz(tone machine basert, sykt mye output)
BAT Pharaoh
Industrialectric RM-1n
Eventide Pitchfactor(post)
Fjord Fuzz Delay+Tremolo
Pladask Elektrisk Ekko

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To Bloom's og en octah, krydret med echo og Levitation, er det som skal til for å lokke fram skapninger fra mørket på denne helligdagen:P

DSC_0412.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult å se at den gamle ABen min har fått seg et hjem hvor den blir brukt skikkelig! Jeg burde skamme meg for hvor sjeldent jeg dro en frem. :lol:

Aldri fornøyd! Nytt setup! Kun noen små forandringer:

558398a4-6ab2-4ee9-9b8f-d145f7a0fc24.jpg

Lagt til Fairfield Accountant (kompressor) og Seppuku Memory Loss (glitch delay). Byttet Sonic Crayon Vessel's End vibratoen med en Ezhi&Aka The Tape+ vibrato+tremolo. Også begynt å leke med expression inputen på BitQuesten mer. Gøy, gøy, gøy! :) 

Endret av UglyCasanova
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.