Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Aphelion skrev:

Utgjør materialet noe forskjell i hvordan man tråkker på pedalene altså? :P

Selvfølgelig ikke men vekta når det skal fraktes har faktisk litt å si for meg.  Gidder ikke drasse på 2-3kg ekstra bare på selve pedalbrettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt brett før jeg får koblet det. Ikke helt sikker på rekkefølgen. En av pedalene (Vox-en) vil neppe sitte på brettet. Bruker den heller til effekter på øving hjemme. Eventuelt kan den være en kompakt effektpedal sammen med Boss DA-2 (som ikke var tilgjengelig da bildet ble tatt). Boost/Feedbackpedalen er morsom, men må nok vike plassen når jeg skal prøve å klemme disse inn på et litt mindre brett. Tenker meg denne oppstillingen:

Tuner->Blackstar HT-Dual->T•Rex Tremster->Way Huge Aqua•Puss II. Mer trenger ikke jeg. Forslag til bedre rekkefølge?

 

brett.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, KristianF skrev:

Har jo ordna deg stutter-effekt der, blir bra når du skal bruke wahen og ender opp med å skru TU-2 av/på hele tiden... :P

Haha, jepp. Som sagt, blir noen justeringer, deriblandt de :) snur muligens tunern. Vurderer også å kjøre reverb, delay og chorus på eget brett, som loopes inn og ut, og som også kan settes i amploop. Det ville frigjort en hel del plass på brettet også. Har et nanobrett som hadde vært fint til formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, etter å ha sett That Pedal Show var det ikke noe gøy med et nedskalert pedalbrett ? Rubbel og bit ble trøkka på brettet før øvinga i kveld, tørka til og med støv av wah-pedalen. Ps: er på ventelista til en Analogman King of Tone også. Tar vel bare en 12-15 måneder...

I front: 

Dunlop 535Q Cry Baby
TC Electronic polytune
HBE Compressor Retro
Xotic SL Drive
Xotic EP Booster

FX loop:

EHX Small Stone Nano
Boss Chorus CE-2
TC Electronic Flashback
EHX Holy Grail Nano

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, WelhavenT skrev:

Nei, etter å ha sett That Pedal Show var det ikke noe gøy med et nedskalert pedalbrett ? Rubbel og bit ble trøkka på brettet før øvinga i kveld, tørka til og med støv av wah-pedalen. Ps: er på ventelista til en Analogman King of Tone også. Tar vel bare en 12-15 måneder...

I front: 

Dunlop 535Q Cry Baby
TC Electronic polytune
HBE Compressor Retro
Xotic SL Drive
Xotic EP Booster

FX loop:

EHX Small Stone Nano
Boss Chorus CE-2
TC Electronic Flashback
EHX Holy Grail Nano

image.jpeg

Har du noe problem med strømforsyningen til Holy Grail'en?

Jeg har både Nano og +. Begge sliter med Voodoolab 2.  Begge funker med den originale strømforsyningen.

Nano'en funker litt med Voodoolab, men så plutselig kan den slå seg av. + 'en funka før på Voodoolab men nå funker den ikke der i det hele tatt. På den originale strømforsyningen til Nano'en så står det at den gir 9,2V. Kan dere utgjøre så stor forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Evil_Caprino skrev:

Har du noe problem med strømforsyningen til Holy Grail'en?

Jeg har både Nano og +. Begge sliter med Voodoolab 2.  Begge funker med den originale strømforsyningen.

Nano'en funker litt med Voodoolab, men så plutselig kan den slå seg av. + 'en funka før på Voodoolab men nå funker den ikke der i det hele tatt. På den originale strømforsyningen til Nano'en så står det at den gir 9,2V. Kan dere utgjøre så stor forskjell?

Snodig, har brukt flere forsynere, ikke hatt noe problem.

Når jeg kobla opp i går, var jeg veldig spent på hvordan det funka med strømmen. Polytunern driver wah-pedalen, tre bokser i daisy chain og resten av Cioks Baby. So far, so good... Alt funka på første forsøk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Evil_Caprino skrev:

Har du noe problem med strømforsyningen til Holy Grail'en?

Jeg har både Nano og +. Begge sliter med Voodoolab 2.  Begge funker med den originale strømforsyningen.

Nano'en funker litt med Voodoolab, men så plutselig kan den slå seg av. + 'en funka før på Voodoolab men nå funker den ikke der i det hele tatt. På den originale strømforsyningen til Nano'en så står det at den gir 9,2V. Kan dere utgjøre så stor forskjell?

Hvilken utgang bruker du til Holy Grail da? De som bare gir 100mA eller en av de som gir 250mA?
Husker ikke om det skjedde med Holy Grail, men har hatt flere, digitale, pedaler som plutselig slår seg av når de får for lite "juice" fra strømforsyning.
Har selv brukt vanlig Holy Grail med PP2+ uten problemer, og har brukt Nanoen med diverse strømforsyninger uten problemer, sålenge den får nok strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.