Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Bytta til meg den her. Har aldri brukt chorus før, men tenkte det var gøyere enn et par pickuper i hylla. Skal prøve den på pedalbrettet istedet for reverben jeg putta på nylig (se brett noen poster over). Googla litt og fant ut at denne pedalen skal være ok (ca 79/80, mij, black label, long dash, silver screw). Ballads, here I cum! 

image.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. juni 2016 at 12.36, Aphelion skrev:

Hø, phaser til slutt?

Fikk rokkert om litt i dag ? Utrolig kul den choruspedalen, forresten. Satte Rate sånn ca klokken 10-11, og Depth ganske høyt (inspirert av en That Pedal Show-test). Litt sånn Leslie-effekt, men uten å farge gitarlyden i like stor grad som phaseren min gjør. Coolt! 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20. juni 2016 at 22.01, WelhavenT skrev:

Bytta til meg den her. Har aldri brukt chorus før, men tenkte det var gøyere enn et par pickuper i hylla. Skal prøve den på pedalbrettet istedet for reverben jeg putta på nylig (se brett noen poster over). Googla litt og fant ut at denne pedalen skal være ok (ca 79/80, mij, black label, long dash, silver screw). Ballads, here I cum! 

image.jpeg

Har samme selv. Flott pedal :)

riktigste chorusen jeg hsr funnet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Work in progress:

7716-20160614202433000000000.jpeg

Cry Baby (true bypass mod) -> Boss TU-2 -> Whirlwind Orange Box -> Red Witch Scarlett -> Boss DS-1 (Keeley-ish mod) -> RAT clone -> Big Muff -> Dyna Comp -> Strymon Flint -> Boss DD-7 -> TC Electronic Trinity -> Red Witch Lily. 

DD-7 må vike etterhvert for en litt mer fancy delay, savner tap tempo og gjerne presets. Heller mer mot analog eller tape-aktig sound. Big Muffen ryker nok også etterhvert til fordel for noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at folk synes det er gøy å lage pedalbrett men er det bare jeg som synes det legges latterlig mye jobb i mindre praktiske løsninger isteden for å bare kjøpet ett ferdig brett i lett aluminium? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, siimen skrev:

Skjønner at folk synes det er gøy å lage pedalbrett men er det bare jeg som synes det legges latterlig mye jobb i mindre praktiske løsninger isteden for å bare kjøpet ett ferdig brett i lett aluminium? 

Det er ikke bare deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.