Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Den 29.11.2016 at 15.53, elektronaut skrev:

Compressor etter OD er finfint hvis du skal glatte ut nivået og ha mer sustain. Funker best med lav til middels gain med mindre du bruker compressoren som en boost.

Jeg er ikke så fan av compressor før OD, det blir fort en jevn monoton grøt. Fint hvis du skal pushe over grensa til feedback og lage elefantlyder, da. 

Hvis man bruker en lett overdrive som grunnlyd, med en boost før eller etter for å øke både volum og gain i noen partier, og en compressor etter pedalene, ender man ikke opp med manglende volum-boost da? Må jo bli fryktelig komprimert etter hvert. Med bare én overdrive i bruk tenker jeg at det kan være kult med comp til slutt. Har for øvrig bytta ut Gnarly fuzz med en Wampler Ego Comp siden bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg var egentlig en gitarrettiampen mann.
Her har noe gått fryktelig galt.
Plutonium chiwhawha> SP comp> Josh Smith trem> RC > EP(alltid på) > Montevillian Echo(alt på null utenom frekvens. Liker hvordan den farger lyden) > Enda en EP (brukes til solospill)> Splitter> Flashback> Mimiq doubler

IMAG0984.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Æljen skrev:

Jeg var egentlig en gitarrettiampen mann.
Her har noe gått fryktelig galt.
Plutonium chiwhawha> SP comp> Josh Smith trem> RC > EP(alltid på) > Montevillian Echo(alt på null utenom frekvens. Liker hvordan den farger lyden) > Enda en EP (brukes til solospill)> Splitter> Flashback> Mimiq doubler

IMAG0984.jpg

Ja det skjærer som regel ut. Prøver derav å holde et par brett til maks fem isolerte strømuttak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
5 minutter siden, isj skrev:

Er dette noe du har laget selv? Er i planleggingen av et minibrett selv, men finner bare PT Nano ol. 

Jepp!

Koffert fra en hårklipper, glattkant jeg hadde liggende,borrelåsbånd fra Biltema og et par møbelknotter fra Clas ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølmekket brett med strømforsyning (Fuel Tank) under og hovedbryter/inngang/utgang/nettbrønn montert.
På sikt er tanken å bygge et litt mindre brett og erstatte delay, tuner og looper med minipedaler, samt finne en litt vassere kompressor.

FullSizeRender.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.12.2016 at 13.10, El_Aba skrev:

Jepp!

Koffert fra en hårklipper, glattkant jeg hadde liggende,borrelåsbånd fra Biltema og et par møbelknotter fra Clas 1f600.png

Hadde nok ikke sendt som innsjekket bagasje, men herlig med case til to pedaler! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å skli ut for alvor her.

40E31B0C-521C-4201-A8E2-BFB9DC5D0A7D.jpg

 

Signalkjede:

Fuzz Face -> Fuzz Factory -> Univox Superfuzz -> Cry Baby -> Rangemaster -> Boss TU-2 -> Whirlwind Orange Box -> Klon Centaur -> Tube Screamer -> Fulltone OCD -> Boss DS-1 -> MI Audio Crunch Box -> RAT -> Echoplex preamp -> Ernie Ball VPjr -> Feedback loop -> Red Witch Lily

I loopen: Dyna Comp -> Boss CE-2 -> Timeline -> Flint -> TC Electronics Trinity

 

Brorparten er hjemmesnekret. Planen er å tynne ut litt blandt skittenpedalene etterhvert som jeg finner ut hva som funker bra både i bandsammenheng og til opptak. Har et par til på benken som også skal få kjørt seg. 

Røsket av all borrelåsen før helgen og byttet til 3M Dual Lock, det var en betraktelig oppgradering. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at min mor døde i høst ryddet min far masse i leiligheten og fant den gamel lekekofferten min. Jeg pleide å ha den full av ledningstumper, rørbiter, skrujern, skruer, muttere, bolter, spiker, hyssing, strikk, en hammer, en kniv, små skiftenøkler; alt en liten gutt trenger for å leke han er håndverker eller mekaniker. Kofferten er slitt, men fortsatt solid og i god stand, og siden jeg normalt ikke bruker så mange pedaler, vil den kunne passe bra som pedalbrett. Jeg forsterket den litt med noen bordbiter som ligger igjen etter oppussing, og forhøyet bunnen med litt parkett, så jeg skal kunne tråkke på pedalene og ikke bare på kanten av kofferten. Tror det kan bli en artig sak. Pedalene på bildet er ikke de jeg bruker til vanlig, men er lagt oppi for å se hvor mye jeg kan få plass til.

IMG_1426_zps7eet7fix.jpg

IMG_1427_zpsm9hddynk.jpg

 

 

Endret av Gahr
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27/06/2016 at 22.25, siimen skrev:

Skjønner at folk synes det er gøy å lage pedalbrett men er det bare jeg som synes det legges latterlig mye jobb i mindre praktiske løsninger isteden for å bare kjøpet ett ferdig brett i lett aluminium? 

Jeg skjønner prioriteringen din. At du synes andres valg er latterlige får stå for din egen regning. Det er mange grunner til å bygge selv. Det er moro og tilfredsstillende å få til noe selv. Man kan få dimensjoner og spesialtilpasninger som ikke finnes på kommersielle brett. Man kan spare litt penger. Og er man skikkelig nevenyttig så kan man lage noe som er mye finere og/eller mer robust enn industriproduktene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.