Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Opp til den enkelte, men av erfaring, basert på kjøp av brukte pedaler, så ser det ut til at 'folk flest' har den myke delen på pedalbrettet og den harde delen på pedalene. Har en stor swanflight-kasse og bunnen der er i myk 'filt', ment for å feste pedaler til med den harde borrelåssidden på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til den enkelte, men av erfaring, basert på kjøp av brukte pedaler, så ser det ut til at 'folk flest' har den myke delen på pedalbrettet og den harde delen på pedalene. Har en stor swanflight-kasse og bunnen der er i myk 'filt', ment for å feste pedaler til med den harde borrelåssidden på.

Jeg TROR også det er en slags standard. Men er usikker. På det første pedalbrettet jeg bygde gjorde jeg motsatt, men da jeg kjøpte en liten pedalkoffert for et par år siden, så jeg det samme, at det var mykt inn for å feste pedalene.

Hvis dette er standard, er det noen grunn til at det er slik?

Lager meg et nytt pedalbrett nå, med kun en lang rad av pedaler, slik at alle er like tilgjengelige, og hvis dette stemmer blir det et par lange rader med mykt borrelåsbånd på brettet.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tonetrunk 68-brettet som jeg kjøpte nå i høst (nytt) var det den harde som var på brettet, mens rullene som fulgte med til å klistre på pedalene var myke. Så det varierer tydeligvis. Hardwire pedalene til Digitech leveres f.eks med tilpasset velcrobunn av den harde siden, så det er vel ingen standard er mitt inntrykk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget er tatt (myke loops på brettet).

Her er mitt nye, forenklede DIY-livebrett for bass. Borte er alle "kjekt å ha"-pedaler, og tilbake er kun det som faktisk brukes i aktivt sangrepertoar.

Fokus har vært å få alle pedalene enkelt tilgjengelig med føttene. Mission accomplished :) :

post-7779-0-60335800-1448805455_thumb.jp

Rekkefølge på pedalene fra venstre er: Line6 trådløsmottaker, J&H JPT-10 tuner (solid og enkel sak osm gjør jobben), Boss Bass Overdrive ODB-3, Mooer Bass Sweeper, Joyo Vintage Phase, Boss Bass Chorus CE-2B (konvertert til 9V), Boss Bass Limiter/Enhancer LMB-3 (som tross navnet egentlig er en ganske god compressor).

Oh btw: Power er kun 1 stk 9V 1A one spot, med unntak av trådløsmottakeren som har egen power.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er faktisk en 800x150x15mm ubehandlet furu hylleplate fra Biltema. Det er knotter under fra Clas Ohlson, og jeg kjøpte kabelkanalen der også. Gråmalingen er en rest jeg hadde stående i kjelleren. One spot og 6 punkters daisychain er fra eBay. Vurderer også en transportboks til denne, men det prosjektet får komme senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølbygd her åsså av ramma til ett gammel stuebord + rester av noe gulvlaminat.
Det ser kanskje ikke så fancy ut men det gjør nytta.

IMAG0300a.png

Chiwahwah > xotic SP comp > josh smith dual trem, bruker ene siden som ørliten boost andre siden som ordinær trem. > xotic RC boost > xotic EP boost > Catalinbreed Montavillian echo > TC flashback > Holygrail Verb.

Har litt støy, særlig ved bruk av comp og EP så jeg må nok bytte ut fueltanken etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.