Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Ok, jeg har på tuner hele tiden i utgang på volume pedal. Og liker å skifte tempo på en vibe (eller en phaser) med foten.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Different strokes......... Volume pedaler er nogo. Funker ikke i et true bypass oppsett.

Bruker kun vibe på 1-2 låter så det ække så farlig. Samme med Octafuzzen. Den står sånn for da funker den fint til Purple Haze og fint sammen med fuzz pedalene. Jeg ække en sånn type som står å fikler med pedalene når vi spiller. Finner en sweet setting og så står de der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du må ha en aktiv volume pedal i så fall. Det er ikke så mange slike i omløp (eneste serieproduserte jeg kommer på er EB mvp), det var vel vanlig i Nashville å modde en Hilton.

Det blir jo ikke true bypass uten switch men man bruker da volume pedalen som en buffer og men får da ikke signaltap. Det funker selvfølgelig ikke om man ønsker true bypass hele veien. Men hvem ønsker vel det? De fleste har jo en buffer et eller annet sted.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har jo en buffer et eller annet sted.

Jeps sikkert, folk får gjøre hva de vil og putte pedalene sine hvor de vil. Jeg bruker det som funker for meg og det her funker helt fint og låter ikke så værst heller............

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps sikkert, folk får gjøre hva de vil og putte pedalene sine hvor de vil. Jeg bruker det som funker for meg og det her funker helt fint og låter ikke så værst heller............

Nei, det var ikke kritisk ment. Virker som du har fått med de nødvendige komponenter for tradisjonelle og eksperimentelle lyder.

Det er jo liten vits i å drasse med seg en volume pedal kun for å mute en tuner... Eneste fordel med det opplegget er at man har tilgjengelig en 'always on' tuner i synsfeltet. Men det funker ikke uten en buffer (et annet triks er å sette en Tu-2 i bypass men alltid på før en EB volume... Men sarte ører liker hverken bufferen i Tu-2/3 eller signaltapet i EB volume....:-)

Man kan jo også bruke headstock tuner og gitarens volume pot. Men da må man vri synsfeltet for å stemme samt får endret tone ved lang kabel og/eller bruk av treble bleed cap.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke kritisk ment. Virker som du har fått med de nødvendige komponenter for tradisjonelle og eksperimentelle lyder.

Say what? Jeg har med det jeg bruker til å spille Hendrix lissom...... if not blindingly obvious from the choice of pedals.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Say what? Jeg har med det jeg bruker til å spille Hendrix lissom...... if not blindingly obvious from the choice of pedals.........

Jeg bruker selv Proctavia, Wah og Vibe...

Ikke noe galt med Hendrix.. :-) Men klarer meg ikke uten en overdrive (type tube screamer) og en delay...

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker selv Proctavia, Wah og Vibe...

Ikke noe galt med Hendrix.. :-) Men klarer meg ikke uten en overdrive (type tube screamer) og en delay...

AM TS9/808 står der den andre fuzzen står når vi spiller andre cover låter og jeg bruker en annen amp. Den jeg bruker nå har mer enn nok vreng så da dropper jeg TS9'n og bruker bare amp vreng. Har laget alle spot'ene på brettet så jeg kan sette inn pedaler med side eller front jacks alt etter hva jeg føler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16f56323c0a604735e0db6d55fadffa6.jpg


Her f.eks har vi en lystig trio... Som bare venter på plass på det stadig sirkulerende brett (ett av flere).. som for tiden er fylt opp av pedaler egnet for en bassjobb som nettopp er utført (der laster man opp med pedaler til lydsjekk og bruker omtrent ingen live...).


Hendrix krever to fuzz ja, standard og oktav.


Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Endret av Kossoff
Hendrix er ganske off-topic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to ting med et sånt Hendrix oppsett jeg tror mange ville blitt litt overrasket over. Det første er hvor heavy det låter og hvor mye vreng det er. Det andre er hvor jævla dårlig wah og fuzz fungerer sammen........ Autentisk noice!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye venting på George L kabler og looper er det nye brettet endelig montert. Nå gjenstår bare programmering og litt opprydding i kabelsurr. Fra nå av er det slutt på dansing hver gang jeg skal skifte lyd. Noen nye pedaler har også funnet veien inn på brettet.

post-13388-0-73226100-1450221310_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til pedalbrett, her er et kompakt reiseoppsett for pop/rock/jazz/visesang etc:

430975483ee871b2eeb95579b1e2e450.jpg

Overdrive kan byttes ut (etter type amp), det kan kobles en oktavfuzz i front og jeg kan koble på andre effekter i slutten av kjeden (f.eks tremolo eller en M5). Delayen kan gå i effects loop, Arion Chorus går før amp. Spiller man rett på anlegg kan overdrive byttes ut med en Sansamp e.l.

Kunne sikkert spart plass med Mooer eller fått flere muligheter med en Fx8 men stort sett dekker et slikt brett de fleste behov. Jeg hadde lenge volume pedal etter od, før delay, men det er også visse fordeler ved å ha den mellom Wah og overdrive. På enkelte amper låter det bedre med distortion enn med od.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Edit: kveldens variant med Proctavia, Tr-2 og Dual Fusion

e2eef515800c1c899a620b516a702975.jpg

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.