Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din Amp!


Gjest

Anbefalte innlegg

Mitt live oppsett:

Amp:

Mesa Boogie Quad Preamp

Mesa Boogie Strategy 400 Poweramp

2 stk Mesa Boogie 2x12 Black shadow i stereo

brett:

Boss TU2

Boss CE-5

Dunlop Crybaby

Carl Martin Red Repeater i Effektsløyfa

MotorSaga

Endret av saga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med en Marshall-topp når du har en Herbert? :blink:

Talk Box, da Diezelen ikke egner seg til dette.

Men tror jeg river i stykker en gammel Valvestate til den bruken foreløpig, til jeg finner en Silver Jub til en rimelig penge.

Marshallen skal også brukes til å spille GNR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei en ny amp i dag. Har myst og prøvd en Vox VR30 Reverb lenge nå, og derfor gikk jeg litt bananas i sjappa :D

Lyden er nydelig. Men jeg må nok sitte litt i kveld og skru litt for å lære meg ampen skikkelig. Forøvrig anbefales det faktisk i brukermanualen å koble til 2x12 eller 4x12 for enda bedre lyd. I am dreaming B)

Noen som har gode forslag til ekst. kab?

2z5rho7.jpg

Den nye VR 30 Reverb`n på toppen av AD100`n.

30uvhb9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Min tur da....

Marshall MG100HDFX - Brukes som poweramp ( :lol: ) for øyeblikket, til jeg får solgt den og skaffet en skikkelig en. Forsterkeren er kanskje ikke det beste på markedet, men når jeg kun hadde den, Straten og en Magicstomp til rådighet fikk jeg faktisk ganske god lyd!

ADA Mp-1 - Beste kjøpet siden Straten og PGM'en... ADA'n byr på en helt utrolig god valve-vreng, og kan styres via Midi-brett :) Kjører den gjennom EFX-loopen på MG'en

Vox DA-5 - Bursdagsgave! Beste øvingsforsterkeren noensinne! Konge effekter og lyd! :)

har også noisegate i racket: ISP Decimator Pro Rack

Endret av ShredderJokke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har hatt:

Mesa/Boogie Triaxis + 2:90

Mesa/Boogie Single Recitifier + standard 4x12

Peavey 5150

Har:

Peavey Classic 50

Peavey Rage 108 (Brukes bare til testing)

THD Flexi 50 (med tilhørende 4x12, Flexien er på vei ut)

Custom Audio Amplifiers OD 100

Har lyst på:

Mesa/Boogie Studio eller Quad preamp

Mesa/Boogie Mark II C+

En gammel Marshall 100watt topp

Et 4x12 med Vintage 30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavey Triumph 60

60 w combo fra seint 80tall(Tror den er fra 86...). Fikk den nå, førsteinntrykket er bra! Tre kanaler, Clean, Crunch og Ultra-gain. Cleanen er veldig rund og god. Hakke preøvd å tweake så veldig mye ennå. Crunch er usansynlig digg! Super 80's ala. GnR, Mötley. Ultra-gain er Veldig metal, men sinnsyk Gilbert-tone (fra tidlig racer x) Ampen har gain nok til å sprenge vinduer. Reverben er gåen på den... (Edit: Men nå fiksa jeg den! En ledning som manglet)

Tekniske data er: 2 stk 6l6 og 5 12ax7. Det ene 12ax7-røret kan byttes ut med et ECC83. Har også lest om folk som har putta i et 12av7 for finere clean. Rørene er i OK stand. Men skifter vel snart. Potmetrene bråker no helt forjævli, men ok... Ga 2500 spenn så jeg kunne ikke vært mer fornøyd! Nå trenger jeg bare en Chorus og Delaypedal.

Endret av Holyman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amper jeg har hatt:

Mesa Boogie MK IV

Mesa Boogie DC10

Mesa Boogie Studio 22

Mesa Boogie Studio preamp

Mesa Boogie Triaxis

Mesa Boogie 2:90

Mesa Boogie 2:95

Mesa Boogie Strategy 500

ADA MP1

Carvin FET450

CAE 3+SE

VHT 2/50/2

Rocktron Chameleon

Rocktron Voodu Valve

Rocktron Prophesy

BBE 381

Engl Savage 120

Diezel VH4

Marshall JCM 800

Puh! det var de jeg husket i forbi farta.

Akurat nå: Pod xt :D lett og bære, låter knall!

DU har hatt alle disse ampene og har ingen av de har tilfredstilt dine behov....??? Greit nokk... POD'en er feit den .... men come on... kan jo nevne... triaxis... mk 4... studio pre... har ikke testa CAE men en kompis sa det var det feiteste han noen sinnne her spillt på...

Jeg har en DC-3 topp... dun funker fett til det meste.. helst med black widow eller vc 30 kab... men den har bare to kanaler... slenger man på en triaxis så har men verdens feteste vrenger i alle former... den andre gitaristen i bandet mitt har DC-10.. samme pre-amp som Min DC-3.. han sier det er beste clean-ampen ever... ingenting topper roland jazz chorus når det gjelder clean... liker ikke klangene dems... men... du skjønner sikkert hva jeg mener... hvordan har du klart dette?? men er ikke skjenere deg på noen måte.. men...

Endret av Blirp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amper jeg har hatt:

Mesa Boogie MK IV

Mesa Boogie DC10

Mesa Boogie Studio 22

Mesa Boogie Studio preamp

Mesa Boogie Triaxis

Mesa Boogie 2:90

Mesa Boogie 2:95

Mesa Boogie Strategy 500

ADA MP1

Carvin FET450

CAE 3+SE

VHT 2/50/2

Rocktron Chameleon

Rocktron Voodu Valve

Rocktron Prophesy

BBE 381

Engl Savage 120

Diezel VH4

Marshall JCM 800

Puh! det var de jeg husket i forbi farta.

Akurat nå: Pod xt :D lett og bære, låter knall!

DU har hatt alle disse ampene og har ingen av de har tilfredstilt dine behov....??? Greit nokk... POD'en er feit den .... men come on... kan jo nevne... triaxis... mk 4... studio pre... har ikke testa CAE men en kompis sa det var det feiteste han noen sinnne her spillt på...

Jeg har en DC-3 topp... dun funker fett til det meste.. helst med black widow eller vc 30 kab... men den har bare to kanaler... slenger man på en triaxis så har men verdens feteste vrenger i alle former... den andre gitaristen i bandet mitt har DC-10.. samme pre-amp som Min DC-3.. han sier det er beste clean-ampen ever... ingenting topper roland jazz chorus når det gjelder clean... liker ikke klangene dems... men... du skjønner sikkert hva jeg mener... hvordan har du klart dette?? men er ikke skjenere deg på noen måte.. men...

Har ikke sagt at ingen av dem tilfredstilte mine behov.

Har bare solgt og kjøpt mye av ren nysgjerrighet, eller GAS om du vill :)

Bla favorittene mine er Diezel VH4 (som Peter Diezel skreddersydde for meg) CAE preampen er fantastisk.(med det rette sluttrinnet)

Engl toppen var en annen personlig favoritt.

Kan hende jeg skaffer meg noen av disse igjen.

Blir mest studio på meg om dagen, og da står det som regel amper der som er fetere enn å ta med Pod (som mange produsenter/teknikkere uansett nekter å bruke :) )

DC10 er kul når man jobber litt med rør til den, har tilogmed brukt den på en plate, så jeg er MESA fan jeg.

Savner min gode gamle MKIV, Triaxis synes jeg er veldig oppskrytt (bortsett fra kanskje MKIV clean`en i den)

Jeg innser at det blir en ganske voldsom liste, men jeg har jo ikke akurat eid alt dette på en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.