Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din Amp!


Gjest

Anbefalte innlegg

Roland MicroCube til turbruk, og en Vox AmPlug (for ørepropper...)

80-talls Ibanez GX60, 60 Watt transistor combo, veldig bra lyd!

En lettere modifisert Marshall MG30DFX, se her: http://forum.gitarnorge.no/index.php?showtopic=14402

Og til slutt en ny AXL Akita 40 rør-combo, med 2x12" elementer, veldig bra for en brukbart rimelig pris.

Akita40.jpg

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har hatt:

Mesa Studio 22 combo

Mesa Caliber 50 combo

Mesa Mark IV combo

Mesa Triaxis

Mesa 290

Marshall transistor stack (topp + 2 stk 4x10) husker ikke hva den het

Marshall en eller annen 50 w jubileums-combo (sølvfarget) husker ikke hva den het

Nå har jeg:

Line 6 POD XT Pro

Line 6 TonePort UX2

Line 6 Guitar Port

Line 6 POD XT Pro kjøres rett i bordet

Endret av nikotro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rett før jeg kjøper en Studio 22 combo, er de noe særlig? Har vært ute etter Mesa i lengre tid, men er litt kjip, så må bli en av de billige.

Er enten den eller Studio Preamp inn i loopen til en 2xEL 84 forsterker (samme som Studio 22 bruker), som jeg skal kjøpe uansett.

Hvordan vil du sammenligne den med de andre Mesaene du har hatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Innos

Studio 22 er (var) jo den minste av comboene, og hadde en tendens til å vrenge på klarlydskanalen når jeg spilte høyt. På lavt volum (feks øving hjemme) låt den knall. Veldig bra vreng og knall klarlyd. Kanskje den beste vrengen jeg har hatt med Mesa. Studio 22 har felles eq og master for begge kanalene, noe som gjorde den litt lite fleksibel til mitt bruk. Caliber 50 og Mark IV låt ikke så varmt som Studio 22, men begge spilte mye høyere (selvfølgelig). Triaxis hadde jeg i kombinasjon med 290. Dette oppsettet var meget fleksibelt, og har etter min mening det beste av alt Mesa har laget (i allefall det jeg har testet). Ulempen, foruten at det veier mye og er veldig kostbart, er at det oppsettet jeg hadde var litt ustabilt. Det ble litt mye justering av lyd på de ulike spillestedene.

Felles for alle Mesa forsterkerne jeg har hatt er at de låter skikkelig ræva når man plugger de rett i bordet. Nå er det ca fire år siden jeg gikk over fra Triaxis til POD XT Pro, så det kan jo ha blitt bedre siden den gang.

Jeg banner vel litt i kjærka nå, men jeg vil påstå at POD XT Pro er vel så bra som de andre forsterkerne jeg har hatt. (Trusler om bruk av vold og represalier mottas med takk :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.