Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din Amp!


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg banner vel litt i kjærka nå, men jeg vil påstå at POD XT Pro er vel så bra som de andre forsterkerne jeg har hatt. (Trusler om bruk av vold og represalier mottas med takk :) )

Man kan få veldig respektabel lyd ut av en Pod XT, men jeg synes ikke den måler seg i det hele tatt med Tremoverben eller Studio Preampen jeg har hatt.

Mulig du er himla god til å tweake poden da, men smaken er som baken ;)

Til Innos så vil jeg på det varmeste anbefale en Studio Preamp. Clean og vreng-kanalen på den låter utrolig bra!

Har ikke testet den mot en Studio 22, men har testet den mot en Mark IIb, og jeg synes den låter bedre, clean og vreng.

Den har mer vreng enn en Mark IIB, noe jeg synes kommer godt med (Den er faktisk basert på Mark IIB såvidt jeg vet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vi see:

Diezel Herbert

Bogner 2x12"

Decimator (sånn støyredusator)

Fulltone Deluxe Wah

t-rex replica

pete cornish G-2

en hvite tunerdingsen til Boss. TU-8?

Roland GFC 50 - midibrett

Skal straks skaffe meg en Peavey JSX og enda to bognerkabinett, og prøve å kjøre WDW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er nå veldig fornøyd med den! Synes den er litt på den lyse siden hva vreng angår, men dette er bare en vanesak. Må si det frister å lage en ny headcase til den... Mye plastikk på den opprinnelige! Men er jo no med at garantien ryker da, regner jeg med, så det får vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo også tilføye at jeg har vært eier av en ordentlig norskprodusert rør-preamp:

Andericson VTP-4

For de som ikke vet det, var en av figurene bak denne knallgode pre-ampen (Morten Andresen - skribent i Musikk Praksis) den som satt sammen rackene til blant annet Marius Müller (RIP) og Svein Dag Hauge (blant annet Lava).

Endret av nikotro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er den i forhold til Elmwooden da?

Bedre/annerledes?

Så langt så vil jeg ikke si det er en bedre amp, men den har en helt annen voicing... Tightere vreng, og den lener mer mot metal-verdenen enn det M60'en gjør. En mye lysere amp enn det Elmwood'en er, og har ikke så mye bunn... Veldig fin clean i JVM'en, og fotbryteren er ganske kul. Nå er forsåvidt min inne til reparasjon, pga usedvanlig mye feedback. Aner ikke hva det er, men er det en komponent inni ampen, kan det godt ha påvirka lyden, annet enn feedbacken, også. Så blir spennende når jeg får den tilbake!

Det er utrolig mye forsterker for penga, det er ihvertfall sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Marshall Valvestate 8080:

Denne har jeg hatt fra den var ny på begynnelsen av 90 tallet, med et Ecc83 rør i preampen(OD kanalen) får den litt annen karakter på driven enn en ren transistorforsterker.

Funker helt greit til bandbruk, kutter greit gjennom lydbildet.

Har vurdert å se om det finnes mulighet for å bygge seg et lite slutt trinn med rør til den...mest bare for å eksperimentere litt. :-)

Marshall MG15:

Grei amp til øving, men har blitt mest brukt til å forlenge min beskjedne høyde under div. malerjobber/oppussing rundt i huset. :-)

Marshall JCM2000 DSL100:

Flott rørtopp som brukes på et 1960A kabinett.

Låt helt kanon da jeg kjøpte det men det manglet litt sjel i OD kanalen, Clean og Crunch kanalene låter helt konge.

Clean er virkelig clean på denne ampen(til å være Marshall), og Crunch er mere oppe blant plexi ampene til marhall i karakter.

Men så byttet jeg rør i hele ampen og gikk for KT77 rør i stedenfor EL34 i powerampen...himmel og hav for en forskjell det utgjorde.

Det var som om ampen hadde stått godt innpakket i orginalembalasjen hele tiden og plutselig var det noen som pakket den ut. Nå var det plutselig luft, klarhet, og respons i ampen, OD kanalen ble også til en killer kanal.

Jeg bestillte rørene fra eurotubes.com og jeg sjekket med dem igjen da ampen ble så totalt forandret av KT77 rørene, og de sa at KT77 var faktisk favoritten hos dem i alle Marshall amper.

Digitech GSP1101 m/control2 brett:

Ok, dette går vell mer under multiFX enn som amp, men det er jo en Pre amp så skitt au.

Jeg har bestandig vært imponert over Amplitube2 og guitarrig til PC og har bestandig hatt lyst til å hatt muligheten til å kjøre disse fra et vanlig brett uten PC tilkobblet.

Så kom jeg over denne brukt og siden prisen var rett så slo jeg til.

Den er ikke som de PC programmene, men mye bedre. Svarer lynkjapt på strengeannslag og reagerer helt naturlig på gitarvolumet.

X-edit(editeringsprogrammet til pc som følger med GSPen) kunne ha vært litt bedre, kunne hatt bilder av de faktiske ampene man velger osv. men dette er bare en bagatell da, og programmet blir oppdatert med jevne mellomrom.

Med noen enkle triks får jeg den til å låte helt naturtro når jeg kjører den rett i mikser, ja faktisk bedre en orginal ampene den skal etterligne(smak og behag).

Det har blitt til at ampen får stå hjemme når man skal på spillejobber, og rigging har blitt en lek. :-)

Gleder meg som en unge til den nye oppdateringen til GSPen skal komme på nyåret. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Digitech GSP1101 m/control2 brett:

Ok, dette går vell mer under multiFX enn som amp, men det er jo en Pre amp så skitt au.

Jeg har bestandig vært imponert over Amplitube2 og guitarrig til PC og har bestandig hatt lyst til å hatt muligheten til å kjøre disse fra et vanlig brett uten PC tilkobblet.

Så kom jeg over denne brukt og siden prisen var rett så slo jeg til.

Den er ikke som de PC programmene, men mye bedre. Svarer lynkjapt på strengeannslag og reagerer helt naturlig på gitarvolumet.

X-edit(editeringsprogrammet til pc som følger med GSPen) kunne ha vært litt bedre, kunne hatt bilder av de faktiske ampene man velger osv. men dette er bare en bagatell da, og programmet blir oppdatert med jevne mellomrom.

Med noen enkle triks får jeg den til å låte helt naturtro når jeg kjører den rett i mikser, ja faktisk bedre en orginal ampene den skal etterligne(smak og behag).

Det har blitt til at ampen får stå hjemme når man skal på spillejobber, og rigging har blitt en lek. :-)

Gleder meg som en unge til den nye oppdateringen til GSPen skal komme på nyåret. :-)

Jeg må bare si meg helt enig. GSP1101'en er helt konge - og jeg har knapt begynt å bruke mulighetene den gir. Kommer til å kjøpe en "vanlig" amp for min "mainsound" etter hvert, men GSP'n blir garantert å finne i effektsløyfa, og om man kobler riktig kan man bypasse den virkelige ampen og bruke en av preampene i GSP'en når man vil :) Den er utrolig fleksibel og kan brukes på et utall måter - hjemme plugger jeg den rett i mac'en med USB for å "leke" i GarageBand. USB lyden er ikke god nok til proffe opptak, men for låtskriving, ide-utvikling og hjemme-jam er det godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.