Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din Amp!


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har to amper

ENGL screamer 50 topp

Spilles med et engl 1x12 standardkabinett.

Jeg syns det blir litt vanskelig å si noe om den ettersom jeg ikke har noe særlig erfaring med amper, men jeg syns lyden er veldig god. Får til en sound som jeg liker veldig godt. Det eneste problemet er det ikke finnes jordede kontakter der jeg bor for tiden, så jeg får litt skurr av det.

Ampen har fire kanaler med felles equalizer bestående av tre frekvensområder. Jeg liker best vrengkanalen, de andre kanalene er ok. God øvingsamp, klarer lave nivå veldig bra. Jeg har ikke spilt noen konserter, så det vet jeg ikke noe om.

Roland Microcube

liten morsom amp som er lett å ta med seg. 2 watt fullspekket med lyd. Helt klart dårligere enn englen, men mosrom til sitt bruk. Jeg har ikke tatt den med meg så veldig mye, og jeg spiller stort sett på screameren hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min Fender FM 212R for ikke lenge siden. Utrolig deilig amp! Sinnsykt bra clean lyd (kanskje den beste jeg har hørt noen gang, men alle Fendere har jo herlig clean) men liker også vrengen veldig godt. Massevis av muligheter! Med litt justerigner fikk jeg ut en dritfet lyd. Og 100 watt, helt vilt hvor høyt den kan spille. Hadde den på 4/10 istad og da rista en bokhylle jeg hadde på rommet... Tørr ikke å spille noe særlig høyere faktisk, helt unødvendig, også er det jo forferdelig for ørene også. Alt i alt er det fantastisk mye forsterker for pengene, ga 3000 kr for den. Da er også 2 button foot-switch inkludert. Dritkult design har den også... Er utrolig fornøyd med den, ikke noe annet å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min Fender FM 212R for ikke lenge siden. Utrolig deilig amp! Sinnsykt bra clean lyd (kanskje den beste jeg har hørt noen gang, men alle Fendere har jo herlig clean) men liker også vrengen veldig godt. Massevis av muligheter! Med litt justerigner fikk jeg ut en dritfet lyd. Og 100 watt, helt vilt hvor høyt den kan spille. Hadde den på 4/10 istad og da rista en bokhylle jeg hadde på rommet... Tørr ikke å spille noe særlig høyere faktisk, helt unødvendig, også er det jo forferdelig for ørene også. Alt i alt er det fantastisk mye forsterker for pengene, ga 3000 kr for den. Da er også 2 button foot-switch inkludert. Dritkult design har den også... Er utrolig fornøyd med den, ikke noe annet å si.

Har akkurat samme. Må si at det finnes bedre amper, men cleanlyden er deilig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det finnes nok mange bedre forsterkere (det vet jeg jo hehe), men til mitt bruk er denne perfekt :) Er heller ikke så veldig erfaren så er enda ikke så veldig kravstor til hva jeg kjøper ;) Men til den prisen er det nok ingen som matcher 212!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavey Rage 158

Har ikke planer om å selge den, for den er sikkert verd null og niks. Låter ikke særlig fint, og den brukes for det meste bare nede på kjøkkenet for å sjekke at det er lyd i gitaren og effekter før jeg skal gigge.

ENGL Screamer 50

1x12 combo fra ENGL med fx-loop, reverb og to kanaler som igjen var stykka inn i to deler. Kjempesolid forsterker med glimrende spesifikasjoner. Spilte fint på lavt volum. Grunnen til at jeg ikke har den lenger er at den låter altfor metal.

Vox ToneLab

Modelleringsboks, men tar den med allikevel. Likte ikke hvordan den føltes og syntes den støyet for mye.

Bad Cat Cub II

Ampen jeg har nå. En 1x12 combo uten romklang og uten fx-loop. Må innrømme at jeg savner romklang på ampen, men det hadde blitt fem tusen kroner dyrere, og det er galskap. Den er på 15 watt, og det er høyt. Den kan brukes på lavt volum, men syntes Screameren var bedre på det, så istedenfor bruker jeg en Micro Cube til øving. Ampens klang gir umiddelbar ståpels. Den låter ganske vintage, og det er det jeg liker. Bytter mellom clean og vreng med volumkontrollen på gitaren. Konge! :)

Roland Micro Cube

Tøff liten øvingsforsterker. Har en støydempingsmekanisme på high-gain ampene, og det liker jeg ikke. Så om jeg skrur ned volumet på gitaren og holder en akkord litt lenge, så dør den fort ut. Ellers er det helt grei lyd i de ulike forsterkermodellene. Bruker bare delay og reverb-effektene, og de er fine. Den har lite innstillinger, og det er bra, for det tar ikke konsentrasjonen vekk fra øvinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny amp i riggen her nå - en Peavey Classic series 60/60 poweramp. Rørbasert, med 12AX7 (bombe...) og 6L6GC. 60Watt per kanal.

Vifta på den var gåen, så den har jeg bytta ut. Har også lagt inn en filtercap på primærsida av strømforsyningen, og glattet og filtrert vifteforsyningen skikkelig.

Foreløpig har jeg ikke testa den på volum - men inntrykket til nå er at den er *ganske* annerledes enn solidstateampen jeg har fra før. Mer bite i diskant og mellomtone i alle fall. Som passer oppsettet mitt bra - siden transistorpowerampen er litt "døll" i disse frekvensene.

Konstruksjonen er solid, og ting er godt dimensjonert. Forsterkeren vil sannsynligvis bli "utsatt" for flere mods i tida framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Spiller nå på

Vox Tonelab

Mesa fifty fifty

Mesa studio preamp som for tiden er sjukemeldt (gud jeg savner den) Som nå er aktivsjukemeldt og virker :lol:

Marshall 1922 2x12"

EpiphoneLP /m burstbucker3 samt noen andre modifiseringer

Har også en park 10w som jeg syns det er artig lyd i

Har hatt

Vox ac30 (husker ikke mod)

Fender deluxe reverb 2x15w

Marshall 8100 top /m 4x10 celestion (min første forsterker)

Har vært skeptisk til Tonelab da, men syns den gjør jobben bra.

Hjelper selfølgelig å ha mesarør i bånn

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Har vel ikke hatt like mye forskjellig av amp her som mange andre, men har/har hatt et par stykker hvertfall =)

Jeg startet med en Peavey Blaze158 (Rage158, bare med reverb som jeg aldri brukte :P). I motsetning til nesten alle andre var jeg godt fornøyd med denne forsterkeren, og spesielt clean-lyden var peeen =)

men etter noen år på den følte jeg allikevel at jeg ville ha noe som kunne røske litt mer i ballene og skremme katter som var enda litt lenger unna, og valget falt da på en Fender FM212R. Siden jeg har et effektbrett (Korg AX1500G), dreit jeg langt i digitaleffekter, vreng og alt, og var bare ute etter en nice clean, noe jeg i aller høyeste grad synes den har. Den lyder knall, og sammen med effektbrettet mitt klarer den hvertfall å vrenge ballene av meg så godt en transistor-amp klarer, men jeg legger ikke skjul på at jeg gjerne skulle hatt en rør-amp av godt type iblandt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.