Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En ganske rå Marshall MG30DFX!


askret

Anbefalte innlegg

Det er vel ingen hemmelighet at 98% av folket her på forumet stort sett misliker og snakker dritt om Marshall MG serien...

Har selv hatt en MG30DFX i et års tid, og har vært sånn tålig fornøyd med den, clean kanalen har vært brukbar, vreng kanalen ikke bra i det hele tatt!

Og når jeg har skrudd opp volumet over ca. 30% da kommer det bare stygge lyder også på clean kanalen.

Men her en dag fikk jeg fatt i en Marshall JMP 50Watt combo, som var steindød. Prøvde å reparere den, men klarte ikke å finne ut av den. Og da kom ideen! Det tomme hullet i JMP'en når forsterkerdelen var tatt ut så mistenkelig like stort ut som MG forsterkerbiten...

DSC01933.jpg

Så jeg puttet MG'en inn i JMP kassa, og koblet til de to høyttalerne, det er 2 x Celestion G12M-70.

DSC01935.jpg

Og dette funket bra! Skikkelig bra lyd nå på clean kanalen, og den kan spille veeldig høyt... Vreng kanalen er jo fremdeles noe dritt da..

DSC01934.jpg

DSC01936.jpg

DSC01937.jpg

Og for å illustrere hvor stort dette ble, så har jeg dette bildet:

DSC01938.jpg

Men jeg har jo ikke gitt opp å få JMP forsterkeren i orden. Ingenting er ødelagt, hverken på JMP kabinettet eller på MG'en. Så når den tid kommer, så kan JMP'en monteres i kassa si igjen.

Har dessverre ikke noen god måte å få laget opptak av min 'nye' MG30DFX, så dere må bare tro meg når jeg sier at dette ble bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Gunnarpåmo her. Tror Marshall har spart inn på selve høyttaleren på MG'en for å klare den lave prisen.

Er faktisk helt utrolig hvor klar, fyldig og høy lyden ble med disse 2x12" Celestion elementene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som med Roland Cube 30 da. Låter også ekstremt mye bedre gjennom et skikkelig kabinett. Kabinett/element har utrolig mye å si for lyden. Kan ikke få sagt det nok ganger. Er så alt for mange undervurderer og nedprioriterer kabinettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en MG15 som en gang ble sprengt :rolleyes: . Leverte den inn på butikken, og jeg TROR de byttet ut elementene i den.

Lyden ble litt mørkere med mer bass. Prøvde å åpne den og sjekke for litt siden, men selv om alle skruene var ute, så fikk jeg ikke opp lokket.

Har virkelig lyst å sjekke om det er originale eller andre høyttalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.