Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarist


Thomas

Anbefalte innlegg

Guthrie Govan

Ron "Bumblefoot" Thall

Gå på youtube og finn den videoen hvor de jammer på NAMM.

De gutta har det gøy :)

Men beste moderne allround gitarist vil jeg nok si er John Petrucci. Hva er det den mannen ikke kan..?

Uansett.. Alt for mange å nevne. Vurderte å gjøre dette innlegget til en liten guide innen forskjellige stilarter, men det tar ett år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, dette blir første post på leeenge....

Kurt Rosenwinkel (!!!!)

Pat Metheny

Allan Holdsworth

Øyvind Nypan

Eric Johnson

Guthrie Govan

Greg Howe

Blir for vanskelig å plukke ut en av disse, siden alle fortjener å bli nevnt i en slik sammenheng. Skulle gjerne ha nevnt mange fler, men man må vel prøve å begrense seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scott Henderson burde absolutt nevnes her også. Nevner Frank Gambale med det samme, med tanke på hva de har bidratt med i Chick Coreas Elektric Band. Liker ikke det lille jeg har hørt av Gambales soloting, men det er mye kult gitarspill i Elektric Band.

Også Adam Rogers da, hvordan kunne jeg glemme... Blir altfor vanskelig å nevne en eller få...

Endret av schpangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg vil bare si at det at Petrucci ikke kan improvisere, det er bare tull. Har du hørt plata han og Rudess spilte inn sammen? Den med bare gitar og piano?

Kanskje han sier det selv, men det er sikkert bare fordi han føler seg mer komfortabel med å spille såkaldt ferdigkomponert musikk ;)

Selv synes jeg ikke det er så mye spesielt med petrucci, men allikevell synes jeg at det han har gjort med rudess topper alt han har gjort med DT noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.