Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarist


Thomas

Anbefalte innlegg

Takk for det.

Joda, gamle Steve har gjort mye. Som han selv sa, ''You could'nt pick a hit in the 80's without one of us (Toto) beiing on it''. Regner med at du, muligens flere liker Luke, og sånne skal en ta godt vare på, for det finnes færre enn mann skulle ønske..

Jeg syns å huske at han har vært med på over 800 album.

Kan godt hende at jeg tar feil, men mye er det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seasick Steve :D

Det er bare rett og slett awsomeness itself imo

Om du ser intervju sier han at det er den værst tenkelige gitar, noen sinne. Den har bare tre strenger, han har aldri skiftet, og det er feil strenger på feil plass. Jeg har sett han spille på to andre instrument, som er en planke med 6 strenger, som han selfølgelig har laget selv, og en gitar/mandolin lignende sak som han har laget av en sigare-eske. Du kan bare ikke elske denne mannen!

For ikke å snakke om den nydelige blues-stemmen hans!

EDIT:

This is a normal guitar, but with only three strings. It has an old Harmony pickup added (with duct tape) and is played tuned to G, G and B using an E string in the A position, a D in the G position and a G in the B position. At his gigs, he often tells the story that he bought it for $75 in this condition in Como, Mississippi from a man named Sherman, who later told him he only paid $25 for it the day before. Steve vowed never to add another string, and that he would tour the world telling his story of how Sherman ripped him off. All in good fun as Sherman is a good buddy. A lot of the time he also adds (while picking up or putting away the guitar) that it is the "...biggest piece of shit in the world, I swear". During some Summer 2008 performances, the guitar had only two strings

- Wikipedia

Endret av McLovin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Helt umulig avstemning egentlig. Det spørs jo hvilken sjanger!?!

Min stemme går til guden innen hard rock: Ritchie Blackmore

Blackmore har vært ledende innen sjangeren i alle år fram til 1997, da han bestemte seg for å gjøre noe annet. Synes forøvrig at han ikke har gjort noe interessant siden han oppløste sisteversjonen av Rainbow i '97.

En annen favoritt er Dickey Betts. Han har en enkel stil, men det er jo så og si umulig å kopiere han, og det Gibson soundet han har per i dag er helt utrolig. Sjekk ut Dickey Betts & Great Southern og Allman Brothers Band (hvor han var med fra starten frem til 2000).

Når det gjelder tekniske gitarister som Vai, Satriani etc. så synes jeg det er en bedre utnyttelse av tiden min å se på at maling tørker enn å høre på en masse toner i et helv... tempo. Malmsteen var det håp for en gang, men jeg har gitt'n opp.

Endret av Byljer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stemme går til guden innen hard rock: Ritchie Blackmore

Blackmore har vært ledende innen sjangeren i alle år fram til 1997, da han bestemte seg for å gjøre noe annet. Synes forøvrig at han ikke har gjort noe interessant siden han oppløste sisteversjonen av Rainbow i '97.

Han har jo mye vakkert akustisk gitarspill på Blackmore's Night-platene, de viser en ny side av Blackmore man sjelden hørte tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke å si at en er bedre enn en annen imo. Har derimot mange favoritter: David Gilmour, SRV, Jimi Hendrix, George Harrison, Brad Paisley, Slash(Riktignok kun November Rain), Bruce Springsteen, The Edge, Andy Summers og sikkert fler om jeg tenker over det :P

Den jeg liker best er nødvendigvis den som spiller i stilarten som matcher humøret mitt på det tidspunktet :P

Endret av Mr. Blonde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke å si at en er bedre enn en annen imo. Har derimot mange favoritter: David Gilmour, SRV, Jimi Hendrix, George Harrison, Brad Paisley, Slash(Riktignok kun November Rain), Bruce Springsteen, The Edge, Andy Summers og sikkert fler om jeg tenker over det :P

Den jeg liker best er nødvendigvis den som spiller i stilarten som matcher humøret mitt på det tidspunktet :P

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.