Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarist


Thomas

Anbefalte innlegg

nah, hvis du hadde vist hvor mange effekter han hadde lagt på for at ikke gitaren skal bli kjedelig sÃ¥ hadde du blitt skuffet :lol:

Hadde du spilt med så mange effekter så hadde du blitt overrasket over hvor vanskelig det er. Spesielt timingmessig med tanke på delay'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er laget på oppfordring, for å samle alle diskusjoner rundt hvilken gitarist som er «best». Her er det fritt frem for å argumentere, hylle sine favoritter og stort sett det meste annet, men ser helst at antallet andre tråder av denne typen begrenses.

Som en liten start kommer vi til å sette opp en avstemning, med nominering og det hele. Regler for denne er som følger:

- En uke med nominering, en stemme per bruker. Det trengs tre stemmer for at en gitarist kommer med.

- De nominerte legges ut på en poll.

- Fem stemmer for å få inn en gitarist etter at nomineringen er stengt.

- Èn stemme per medlem.

Da er det bare å sette i gang med nominasjoner og slibrige valgkamputspill!

For å slippe unødige poster skal jeg forsøke å holde en oppdatert liste over de som allerede har fått 3 stemmer.

Nominerte gitarister:

Jimmy Page

David Gilmour

Stevie Ray Vaughan

Jimi Hendrix

Randy Rhoads

Steve Vai

Steve Vai (hvis man må velge en)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del gitarister som jeg mener overgår Steve Vai, men Vai syns jeg er den mest interessante "shredderen".

Han har mye sært som virkelig er way out there. Eksempler;

Freak Show Excess

Pig

Survive

Deep Down Into The Pain

Voodoo Acid

Lucky Charms

Fever Dreams

Asian Sky

Endret av T-Bone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt for mye spiritualitet og lydeffekter med Vai, noe som er grunnen til at jeg foretrekker andre gitarister når jeg vil høre melodisk gitarmusikk.

He he... Ja, det kan jeg godt forstå.. Jeg bruker en del tid for å "komme inn i låta" til Vai. Men det merkelig er at når jeg først finner den "forutsigbar" ( i den forstand at jeg kjenner melodien/progresjonen) så kan øret fokusere på selve produksjonen. Og da snakker vi musiker.. En annen ting med Vai er at det er ingen andre som gjør det han gjør....

Man har alltid noen som spiller mere "harmonisk" for det gjennomsnittlige øret, men det bringer ikke musikken videre på en måte... Skjønner dere hva jeg mener? :-)

Det er en håndfull musikere i verden som er enten mange år forut sin tid, eller lager musikk som inspirerer musikere til å lage NYE typer musikksjangere, eller nye grener av den sjangeren de er på.

Det er de jeg mener er en god og kreativ musiker, og i denne sammenheng diskuterer vi gitarister (ut fra listen så var det få og velge mellom, så da blir det Vai...) :-)

Men sjekk ut Marco Sfogli folkens. Meget dyktig!!! (Gitarist på soloskiva til James LaBrie)

Og til TROLL: Godt svart! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke velge ut noen beste gitarist. Er alt for mye å legge vekt på, alle har sin personlige stil, det finnes forferdelig mange sjangere. Det blir umulig. Men snakker vi om shreddere så syns jeg Guthrie Govan trekker det lengste strået (sjekk han ut på youtube dere som ikke har hørt om han) vanvittig teknikk, avansert musikk, men samtidig veldig hørbart og smakfullt. Mestrer også en haug av sjangere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhyre mange dyktige gitarister der ute, men de som har betydd mest for meg er utvilsomt:

Chris Oliva (Savatage) R.I.P

John Petrucci (Dream Theater)

Doug Aldrich (Whitesnake)

Randy Rhoads (Ozzy Osbourne) R.I.P

Alex Skolnick (Testament)

......And the list could have continued to eternity :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.