Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarist


Thomas

Anbefalte innlegg

Hadde du spilt med så mange effekter sÃ¥ hadde du blitt overrasket over hvor vanskelig det er. Spesielt timingmessig med tanke pÃ¥ delay'en.

jeg har enda ikke hatt noe problem med effekter, siden jeg har bestemt meg for å ikke bli en gitarist som er god på å gå fort opp og ned halsen (det er bare lame) jeg vil bli en som er god med effekter, lage moderne rock som Muse :wub::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
jeg har ikke noe i mot Jimmy Page, dyktig fyr det, men det der var vel en litt drøy påstand?

Jeg skjønner jo at du kan synes det skurrer litt at jeg sier det her, men Led Zeppelin, Deep Purple og Black Sabbath var jo de første bandene som spilte Rock, derfor mannen som oppfant rock ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeh, vel... rock... rock er et veldig, veldig, veldig vidt begrep. Tenker du på metal? Den kan jeg forsåvidt være med på. Disse tre bandene var noen av de første som spilte det som senere skulle bli dagens metal.

Bare for å sitere wikipedia:

"Rock er en populær- og ungdomsorientert musikksjanger som har sitt utspring sent på 1940-tallet av undertrykte afroamerikanere i USA som skapte sjangeren R&B (rythm and blues)"

Så vidt jeg vet ble folkene i Deep Purple, Led Zeppelin, og Black Sabbath født sent på 1940-tallet...

EDIT: bare for å sitere wikipedia litt til:

"Etter at rock and roll slo gjennom for fullt på 1950-tallet, viste 1960-tallet seg for å gi rocken enda flere tilhengere og mange nye sjangere."

nettsiden: http://no.wikipedia.org/wiki/Rock

Endret av PULSE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guthrie Govan

Andy Timmons

John Mayer

Matt Bellamy (Muse)

Bo Madsen (Mew)

Steve Vai

Eric Johnson

John Petrucci

Pat Metheney

Jimi Hendrix

Som mange har nevnt før så blir det tull å prøve å si at noen er bedre en andre. Men disse er ihvertfall de jeg får mest ut av personlig av å høre på og som klarer å vekke følelser i meg med spillingen sin, og det er vel det det i bunn og grunn kommer ned til, at artisten klarer å formidle noe eller gi deg en viss følelse ved hjelp av sitt instrument. Blir kanskje teit å nevne f.eks Bo Madsen på en tråd om verdens beste gitarist, men samtidig ettersom jeg får en unik følelse av å høre på spillingen hans som jeg ikke får av f.eks Paul Gilbert, så blir det relevant for meg personlig, og alle timene Gilbert har brukt på å pugge hurtighet, teknikk og teori hjelper meg i grunn ikke til slutt, selv om jeg har en dyp respekt for ham. Så dette er vel kanskje mer gitarister jeg liker å høre på, en verdens beste. Men som vi har kommet til konklusjon om hundre ganger før, så er musikk tonal kunst som treffer en på ett personlig og følelsesmessig nivå, og kommer aldri til å være akkurat det samme for alle, og det vil mest sannsynlig aldri være en man kan si er verdens beste. Mest innovative gitarist, ville vel kanskje vært en mer diskuterbar sak, ettersom "beste" blir i grunn litt for vagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.