Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarist


Thomas

Anbefalte innlegg

Teknisk: Steve Vai, ingen over ingen ved siden, er ikke så veldig glad i ham rent musikalsk, men teknisk sett, så har han trukket gitaren så langt som det går å trekke den.

Steve Vai er ingen enehersker teknisk. Guthrie Govan f.eks gruser Vai teknisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steve Vai er ingen enehersker teknisk. Guthrie Govan f.eks gruser Vai teknisk.

Mulig, hadde ikke hørt om ham før, har ingen særlige eksempler, men har en kollega som kan legge ut i timesvis om Vai sine tekniske ferdigheter, etter min mening, så har han tatt det litt for langt, når det kommer til det punktet hvor han kan beregne hvordan feedbacken blir etter hvor han står på scenen i forhold til høytalerene, så er det litt for mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant Leo.

Steve Vai er en av favorittgitaristene mine(ihvertfall eldre Vai, har falt av i senere tid..)

Teknisk er det langt villere folk, Govan som nevnt og Shawn Lane er noe av det sykeste

innen instrumental rock segmentet ihvertfall.

Tror ikke Vai er så opphengt i teknikk heller, han er en musikalsk fyr, ikke en "shred-dude" :)

Beste gitarist kåringer er latterlige uansett.

Blir som når folk jeg møter sier at Sunde er verdens beste gitarist fordi Clapton visstnok skal ha sagt det :lol:

Ta en tur til Nashville, der er det countrygitarister på hvert gatehjørne som knuser Sunde hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig, hadde ikke hørt om ham før, har ingen særlige eksempler, men har en kollega som kan legge ut i timesvis om Vai sine tekniske ferdigheter, etter min mening, så har han tatt det litt for langt, når det kommer til det punktet hvor han kan beregne hvordan feedbacken blir etter hvor han står på scenen i forhold til høytalerene, så er det litt for mye

Selvsagt er Vai god teknisk, men han blekner i forhold til folk som Govan!

Det med feedbacken er da noe haugevis av gitarister gjør hver dag, finner sweetspotten for feeding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.