Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trance, techo


Doggemannen

Anbefalte innlegg

ekte musikk for meg er klassisk, blues, jazz, rock, punk, metall, folk, pop osv

men trance og det andre klyseriet er dance ejay + 2min. høres så syntetisk og jævlig ut.

jeg liker overhodet ikke punk eller klassisk, det klarer jeg ikke hører på, det er lissom "huff, dette liker jeg ikke" men når det trance shitet kommer, så blir jeg gal, hodet mitt eksploderer mentalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror du ALL trance blir lagd med eJay? Joda mye blir lagd med sampler og sånnt, men samplere blir jo brukt alle musikk stiler..

Men synth, det blir det brukt mye av i Trance. Og jeg tror ikke akkurat Satriani satt med eJay når han lagde Engines of Creation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den gamle technoen/trancen/whatever.

Gigi D Agostino (Bruttern hører på han), og for eksempel den derre Popcorn (den originale, ikke crazy frog remixen.)

Ellers hører jeg ikke noe særlig på techno og trance, syns de stjeler litt for mye og ødelegger gode sanger - techno er med andre ord ikke toppen av kreativitet

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke musikk hvis det ikke spilles på instrumenter!

definer instrument da! 'noe som er lagd til og spille på' er litt for vassent.

kaizers bruk av felger&oljefat f.eks. er jo ikke instrumenter det, men det sklir jo under kategorien musikk for det.

er ikke nevneverdig glad i syntet-musikk selv, men å si at det ikke er musikk er jo bare dumt. kan jo spille mange av sangene på instrumenter, f.eks ett trommesett og et piano så kan du jo fremfør 99% av alle disse tekno-hitsa.

mye er vel spilt på synth og ikke sampler og..

hvis jeg hører på axel foley på pc'n, så er det ikke musikk, men hvis jeg spiller den på gitaren min så er det musikk?

hvor går grensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det bare er tull at "Det er ikke musikk hvis det ikke spilles på instrumenter!" mye av dagens musikk blir laget på elektronisk vis...

Hører selv på endel forskjellig innen electronica, gammel og melodisk trance o.l

Nå er jo ikke all trance og techno bare samples da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det bare er tull at "Det er ikke musikk hvis det ikke spilles på instrumenter!" mye av dagens musikk blir laget på elektronisk vis...

Hører selv på endel forskjellig innen electronica, gammel og melodisk trance o.l

Nå er jo ikke all trance og techno bare samples da...

nei det er ikke bare det, det er en fin miks av møkk,faenskap og mangel på kreativitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det bare er tull at "Det er ikke musikk hvis det ikke spilles på instrumenter!" mye av dagens musikk blir laget på elektronisk vis...

Hører selv på endel forskjellig innen electronica, gammel og melodisk trance o.l

Nå er jo ikke all trance og techno bare samples da...

nei det er ikke bare det, det er en fin miks av møkk,faenskap og mangel på kreativitet

Er jo ikke mangel på kreativitet da!

Uff, nå virker det som om jeg forsvarer TechnoTrance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at musikk som er produsert elektronisk ikke er musikk, er jo som å si at at en bil ikke er en bil bare fordi den ikke er laget for hånd, men av maskiner...

Så musikk som blir elektronisk editert eller for den saks skyld er komponert i sequensere er ikke musikk det altså? Bare fordi man bruker PC'en som et eller flere instrumenter for å emulere piano, trompet eller tilsvarende? Greit nok at det i mange tilfeller kreves talent og særpreg for å lykkes som gitarist for eksempel, men å skrive fullverdige melodier og komposisjoner i for eksempel reason kreves også talent for å få det til å høres bra ut. Forstår at mange folk ikke takler slik musikk, men det betyr ikke at det ikke er musikk av den grunn. Jeg for min del hater f.eks Black Metal, så hvis det kan være musikk så kan vel også elektronisk produsert lyd være musikk.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder nesten en femmer på at de som kom med argumentet om at musikk må spilles på instrumenter, ikke resonnerte seg fram til det selv. Fordømte oppgulp. Jeg blir kvalm og får lyst å spy opp en klatt, jeg også.

Jeg var barn en gang og hadde mine regler for hvordan ting skulle være og ikke skulle være. Var ikke noe gøy å diskutere med de som var eldre og visere enn meg selv, for de hadde motargumenter for alle disse "reglene" mine om hvordan det skulle være. Så sa jeg på ækte chræstjansansk "nei... heiane heller!". Reglene skylte jeg en etter en ned i dass, og det tok ikke mange måneder før jeg hadde det mye bedre med meg selv, og musikken.

Prøv det en uke. Det er faktisk litt godt. :?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke musikk hvis det ikke spilles på instrumenter!

Er ikke en synth et instrument?? Teit argument. Og til alle dere som vil ha "ekte" musikk som ikke er laget på data... hvordan tror du man har spilt inn 85 % av dagens musikk? JA også den nettopp DU hører på? Joda...det er editert i hue og ræva ved hjelp av pro tools og annet. SÅ kom ikke her og være bråsikre om "ekte" musikk

Har dere sett Some Kinda of Monster? Legg merke til den scenen hvor Lars Ulrich står og editerer trommeopptakene sine. Der flytter han hvert slag han spiller frem og tilbake for at det skal bli perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.