Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trance, techo


Doggemannen

Anbefalte innlegg

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ekte musikk for meg er klassisk, blues, jazz, rock, punk, metall, folk, pop osv

men trance og det andre klyseriet er dance ejay + 2min. høres så syntetisk og jævlig ut.  

jeg liker overhodet ikke punk eller klassisk, det klarer jeg ikke hører på, det er lissom "huff, dette liker jeg ikke" men når det trance shitet kommer, så blir jeg gal, hodet mitt eksploderer mentalt.

Dette er akkurat hva jeg mener! Jonki har skjønnt det! Siden jeg får kjeft for at dagens Metallica (som suger, min mening) bruker hjelp av elektroniske midler når de lager sanger, og at Synth er et instrument, så omformulerer jeg meg.

Jeg liker ikke musikkgenrer der man kan lage sanger som varer i 5 minutter, på 2 minutter.

EDIT:

Jeg synes folk skal holde kjeft og respektere det folk hører seg på, uten å stikke nesa inn. Idioter(til de det angår)

Bra sagt!

Forresten: Mitt innlegg nr. 444.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig noen sa det, men ingen skrev det.

Du vet hva jeg mener, ingen vits å være spydig. Du kan jo begynne å svare meg på om Switched On Bach ikke er musikk, eller hva med orkesterpartiene på Symphony X's The Odyssey? Det finnes tusenvis av eksempler på musikk som er laget på datamaskin, musikk der du ikke klarer å høre at det ikke er en person som faktisk spiller et instrument. Mange moderne komponister bruker sampling for å lage musikk, siden det blir for kostbart å leie inn et helt orkester. Er det de lager ikke musikk?

Svar meg på det, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Jeg liker ikke musikkgenrer der man kan lage sanger som varer i 5 minutter, på 2 minutter.

Forresten: Mitt innlegg nr. 444.

Tro meg...det tar MYE lenger tid enn det. Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. Personlig kjenner jeg mange som driver med dette og de sitter i ukesvis med hver låt og tester ut ting. Lager beats, rokkerer om på rytme, melodier.

Så, sorry...you loose again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk tenkt litt på å lage noe techno opplegg.. Hører aldri på sånt, men det er jo rimelig lett å lage..

Jeg er ganske sikker på at jeg kunne laget en ok techno-skive på en ukes tid.. Tror jeg skal gjøre det neste gang jeg har en uke å slå i hjel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke musikkgenrer der man kan lage sanger som varer i 5 minutter, på 2 minutter.

Du mener at du ikke liker rock? Jeg kan godt lage en sang nå på 2 minutter som var 5 minutter(eller 10 om du vil) som er rock, punk, metal, blues eller hva du vil. Det er jo bare snakk om hvor enkel sangen skal være eller hvem som skriver den

Så det argumentet ditt var temmelig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trance er noe av det verste som finnes, uansett hvor lang tid de bruker på de bedritne sangene sine. eneste musikken jeg liker som nærmer seg den sjangeren må være daft punk. de er rett og slett flinke og lager bra musikk, i motsetning til alle de trance-toskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg har modnet veldig på musikksmak i løpet av de siste årene. Jeg kan nå høre på nesten ALL musikk, og mer eller mindre digge det i forhold til hvordan låtene er produsert og blir vist frem. Det som er viktig er at musikken får rockefoten min til å gå, eller at det er så vakker eller humoristisk musikk at det går inn på meg følelsemessig.

Det var jo en tid hvor en bare hørte på Nirvana(Få gittarn i vater periode n)

Det var et år hvor jeg så og si bare hørte på trashmetall.

De to sistnevte hører jeg skjeldent på, selvom det er mange bra band. Jeg liker å trekke frem det gode materialet fra alle slags musikk, og jeg liker å variere det jeg hører på i forhold til hvilken form jeg er i der og da.

Det finnes veldig mye dårlig techno, trance og hip hop, men akk, hvis dere ikke har funnet ut at det finnes like mye dårlig gitarbasert musikk så shame on you.

De gangene dere kommer ovenfor støyen fra techno/trance er det kanskje fra tilfeldige spillelister med vg-liste innhold på radio eller tv, og jeg må si at det ikke går veldig mye bra rock på de samme radioprogrammene.

Jeg må si at mye av den gansgta $$$dollar hip hopen som går på tv er MYE mer forkastelig enn den trancen/technoen/dansemusikken du hører på en tilfeldig fest, hvor det ikke bare er gitarinteressserte.

Til informasjon så hører jeg lite på annen musikk enn blues, rock, pop, hardrock hjemme, men jeg er lite veldig skjelden på fester der det bare er gitarnerder som meg.

Chemical Brothers synes jeg har(hadde) et kult konsept, jeg så en dokumenter fra en konsert i usa. De drar frem flere tonn med ulike datamaskiner, mixere, sequensere, samplerer(kan ikke nanvet på alt det der), og trigger allt live. Materialet har de jo produsert i studio på forhånd, men dette liveshowet er da ikke noe mindre krevende(eller "live") enn en gjennomsnittelig lønnet gitarist.

Jeg respektere all musikk som jeg synes er fet, og jeg gir all musikk en sjangs. Dog så skal det mye til for at hip hop, danseband, eller de værste metallsjangerene får rockefoten til å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder nesten en femmer på at de som kom med argumentet om at musikk må spilles på instrumenter, ikke resonnerte seg fram til det selv. Fordømte oppgulp. Jeg blir kvalm og får lyst å spy opp en klatt, jeg også.

Jeg var barn en gang og hadde mine regler for hvordan ting skulle være og ikke skulle være. Var ikke noe gøy å diskutere med de som var eldre og visere enn meg selv, for de hadde motargumenter for alle disse "reglene" mine om hvordan det skulle være. Så sa jeg på ækte chræstjansansk "nei... heiane heller!". Reglene skylte jeg en etter en ned i dass, og det tok ikke mange måneder før jeg hadde det mye bedre med meg selv, og musikken.

Prøv det en uke. Det er faktisk litt godt. :?  

:D

Bra at noen har forstått det. Personlig synes jeg det er viktig å ikke være for sneversynt når det gjelder musikk. Og hvem er det som "bestemmer" hva som er musikk?Jo, det er plateselskapene mer eller mindre. Dette er kanskje en sannhet med modifikasjoner, hvis man skal ta i betrakting "sær" musikk som ble "oppfunnet" i gamle dager, slik som f.eks musikkstykker for preparert piano, atonale verk og gå bort i fra at det er musikk i ordets rette forstand. Jeg tror grensene for hva som kan kalles musikk har blitt bredere gjennom årene, også da elektronisk musikk som mange kaller det. Kraftwerk på sin tid var jo en av de første gruppene til å ta i bruk elektroniske lyder, og ble av mange hyllet som "rockehelter", og i ettertid har Kraftwerk faktisk blitt kalt progressiv rock, noe som ikke helt stemmer vil jeg påstå.

Jeg har forståelse for at folk ikke liker en viss type musikk, men det betyr ikke at det ikke er musikk fordi at akkurat DU ikke liker det! Kall meg et syrehue, hitliste-fjortis, country-cowboy eller hva nå enn det måtte være. Jeg bryr meg ikke om hvilken type musikk jeg hører på, uansett om det er kult eller ukult i noens øyne.

PS: Siterte AlexanderT fordi jeg syntes han hadde et godt poeng, så dette innlegget er på ingen måte rettet mot han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller selv i et halvironisk technoband.

(Vi spiller ompatechno, og synger på tysk)

Vi har spilt inn en sang (På dataen til en venn) med synth, vokal og kubjelle.

Det låt ganske småjævelig, men det var morsomt å spille. Musikalsk likestilling folkens. :wink:

Man må da få lov å like techno om man liker. Selv liker jeg det ikke veldig godt, men noen gjør vel det. Deres sak/problem.

:P

/første post/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller selv i et halvironisk technoband.

(Vi spiller ompatechno, og synger på tysk)

Vi har spilt inn en sang (På dataen til en venn) med synth, vokal og kubjelle.

Det låt ganske småjævelig, men det var morsomt å spille. Musikalsk likestilling folkens.  :wink:  

Man må da få lov å like techno om man liker. Selv liker jeg det ikke veldig godt, men noen gjør vel det. Deres sak/problem.

:P

/første post/

Velkommen til forumet, du må nesten legge ut en sang av techno "bandet" ditt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.