Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trance, techo


Doggemannen

Anbefalte innlegg

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg liker ikke musikkgenrer der man kan lage sanger som varer i 5 minutter' date=' på 2 minutter.[/quote']

Du mener at du ikke liker rock? Jeg kan godt lage en sang nå på 2 minutter som var 5 minutter(eller 10 om du vil) som er rock' date=' punk, metal, blues eller hva du vil. Det er jo bare snakk om hvor enkel sangen skal være eller hvem som skriver den

Så det argumentet ditt var temmelig dårlig.[/quote']

jeg sa ikke det

men dette sa jeg

men trance og det andre klyseriet er dance ejay + 2min. høres så syntetisk og jævlig ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Not my cup of tea. Jeg liker noe av den britiske house musikken som kom ut på 90 - tallet, der de faktisk har trommebeats som er spilt av trommeslagere. Jeg liker litt mer det humane. Liker ikke at musikken blir altfor mekanisk. Jeg har derimot ikke noe til overs for eurotrance og den trancen som spilles på ungdomskole-elevkvelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ingen svar fra godeste McKagan. Ikke akkurat overraskende...

Du vet hva jeg mener, ingen vits å være spydig. Du kan jo begynne å svare meg på om Switched On Bach ikke er musikk, eller hva med orkesterpartiene på Symphony X's The Odyssey? Det finnes tusenvis av eksempler på musikk som er laget på datamaskin, musikk der du ikke klarer å høre at det ikke er en person som faktisk spiller et instrument. Mange moderne komponister bruker sampling for å lage musikk, siden det blir for kostbart å leie inn et helt orkester. Er det de lager ikke musikk?  

Svar meg på det, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne å svare meg på om Switched On Bach ikke er musikk, eller hva med orkesterpartiene på Symphony X's The Odyssey?

Aldri hørt om. PS: I Norge bruker vi ikke apostrof på den måten.

Det finnes tusenvis av eksempler på musikk som er laget på datamaskin, musikk der du ikke klarer å høre at det ikke er en person som faktisk spiller et instrument.

Ok.

Mange moderne komponister bruker sampling for å lage musikk, siden det blir for kostbart å leie inn et helt orkester. Er det de lager ikke musikk?

Hører egentlig ikke på klassisk musikk, og bryr meg egentlig fint lite med hva de holder på med. Skjønner jo det at det er bedre for komponisten å lage klassisk på data, når han ikke har råd til noe annet, men jeg trodde diskusjonen var angående tekno? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører veldig mye på elektronisk musikk , men jeg hører ikke noe på trance/dance/"techno" stuffet som det nevnes på her.

for dere som eventuellt har lyst til å sjekke ut litt elektronisk musikk som ikke er techno (og til dere som kaller alt techno og egentlig bør holde kjeft) så slenger jeg inn noen skive anbefalinger som kan være kult å sjekke ut :

Boards of Canada - Music has the right to Children

Air - Walkie Talkie

Eivind Aarset - Electronique Noir , Light Extracts eller Connected

Kim Hiorthøy - Hei

Múm - Finally we are noone

Plaid - Double Figure

Röyksopp - Melody AM

Xploding Plastix - Amateur Girlfriends make Proskirt Agents OG Donca Matic Singalongs

sånn ..

synth musikk er det mye fint av..

hvis noen vil høre på norges mest fantastiske rolige skive så må man sjekke ut SUSANNA & THE MAGICAL ORCHESTRA sin skive LIST OF LIGHTS AND BUOYS

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.