Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trance, techo


Doggemannen

Anbefalte innlegg

Haha, det argumentet kan drepe mange musikere:

Blueskonservativen slakta Dylan, han spilte 'elektrisk gitar' (ikke noe instrument)

Jazzkonservativen slakta Miles Davis og en haug med samtidige som elektrifiserte instrumentene sine...

Etc.

Hvor går grensen for hva som er ett instrument?

konservative innen folk sjangeren klagde.

blues gutta hadde brukt elektrisk gitar i flere år før dette.

du kan høre folk skrike "judas" på enkelte dylan live album.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg spiller i bandet til en som synger dancemusikk, og vil si at instrumenter live hever nivået opp et par hakk. Vi har ikke hatt noen konserter enda, men tror det blir endel etter skiva kommer ut osv..

Hvis folk har med seg masse stash, sånn som chemichal brothers derimot, vil jeg si at det er instrumenter så godt som nope annet. Det jeg mener blir litt tamt er singback. Dette har forøvrig ikke særlig mye med musikken å gjøre.

Denne musikken som vi spiller er det flere av dere kaller lavmål da skiva blir utgitt på samme selskap som Helene Rask.

Men: Tro det eller ei. Det krever faktisk litt fantasi å spille gitar i et sånt type band. Og selv om låtene ikke vil få samme plass i musikkhistorien som Pink floyd, så er det heller ikke meningen. Som en annen her nevnte, dancemusikk er til for at det skal danses. (Nå spiller vi også roligere låter, men dere tar poenget).

Og de av oss som forsvarer dance/trance/whatever snakker selvfølgelig ikke om dance ejay. Dance ejay er et leketøy, men også her har folk brukt tid på å spille inn samples.

Hva får folk til å tro at det kreves mer guts for å spille inn smoke on the water riffet enn noe annet?

Myye trangsynte folk, og sannsynligvis endel i 15-årsalderen her.

Men heldigvis vil jeg si også mange fornuftige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt en del folk på skolen som liker/lager trance om hva som skiller en bra låt fra en dårlig. Det som er dumt er at de ikke klarer å svare og begrunner det med at "det finnes ikke dålige trance låter da"

Man bør kunne skille en god låt fra en dårlig låt hvis man liker sjangeren spessielt bra.

jeg er dårlig til å forklare ass

Men i alle fall, jeg dømmer overhode ikke trance, jeg liker den ikke, men det er det mange andre som gjør. Har et prosjekt på gang der jeg prøver å lage en sang sjæl og jeg aner meg at det ikke blir lett, men en ting er sikkert. Data/synth er like mye instrument som Gitar eller piano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På treningssenteret der jeg vanker går NRK MPetre konstant. Funker bra som treningsmusikk, men helt ærlig synes jeg mesteparten er rass. Vet ikke om jeg har hørt nok til å kunne påkalle meg retten til å si "jeg har peil", men trance/dance og andre avarter holder jeg meg langt unna.

Men musikk på datamaskin er kos. Mye bra der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre siste albumene til gamle Jeff Beck, gitaristen på 61 år, er elektronica. Det består definitivt av mange enere og nullere, men forskjellen er at det er en gitar med mange kule og rare lyder med i fronten. Ingen grunn til å mislike det vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.