Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trance, techo


Doggemannen

Anbefalte innlegg

Men poenget er vel at mesteparten her har kommet med jævla idiotiske uttalelser. Alà "all musikk som er laget på pc er ræva" også har man de som argumenterer med "masse bra musikk som er laget på pc"(egentlig bare kverulering).

Poenget er at man kommer ingen vei med å være trangsynt. Det finnes bra musikk i alle slags sjangre.

Kronglete post, men håper folk skjønte poenget mitt.

PS: Skrev poeng 3 ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner jo det at det er bedre for komponisten å lage klassisk på data, når han ikke har råd til noe annet, men jeg trodde diskusjonen var angående tekno?  :roll:

Jaha, da kan det kanskje lønne seg å utdype denne kommentaren:

"Det er ikke musikk hvis det ikke spilles på instrumenter!"

Ork kveruler. Det var kanskje en smule ironi å lukte i det innlegget fra meg. Jeg hører godt på elektronika og andre musikk-grener, men ikke trace osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Mye artig ute og går her.

Punkt 1.

Majoriteten av trance/techno som de fleste av folka her har hørt er sannsynligvis skvip. Som vi alle vet ligger de musikalske gullkornene ikke akkurat i overflaten av musikkbransjen.

Punkt 2.

"Musikk må lages med instrumenter" argumentet slakter seg selv for de fleste oppegående mennesker.

Punkt 3.

Ta i betraktning de forskjellige sjangrenes funksjon. Klassisk skal man lytte til og reflektere over, mens techno/trance tross alt er dansemusikk. Det gjør seg best klokken 0100-0500 på et dansegulv hvor man "lar musikken flyte igjennom kroppen" og så videre.

Punkt 4.

Musikkopplevelser er alltid best live, enten det gjelder rock, jazz, klassisk eller tekno. Så min oppfordring er at dere bør gå på en god elektronika/techno konsert og finne ut _for deg selv_ hva det hele handler om.

Mye elektronika har fjernet seg fra "dansemusikk"- bakgrunnen. Aphex Twin, Brian Eno og Boards of Canada er god elektronika men vrient å få mange til å danse til. Her mener jeg denne sjangren tatt opp det klassiske idealet for musikknyting.

Diskusjonen har potensiale til å bli bra, hvis folk bare kan heve saklighetsnivået litt...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke musikk hvis det ikke spilles på instrumenter!

Haha, det argumentet kan drepe mange musikere:

Blueskonservativen slakta Dylan, han spilte 'elektrisk gitar' (ikke noe instrument)

Jazzkonservativen slakta Miles Davis og en haug med samtidige som elektrifiserte instrumentene sine...

Etc.

Hvor går grensen for hva som er ett instrument?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.