Web Analytics
Jump to content

Endelig eget verksted

Recommended Posts

Endelig egnet sted til gitarmekking. Går fra 9 kvm hjemme til 50 ish. Mye som må gjøres men fikk såvidt begynt å flytte litt i kveld. 

Fikk tilfeldigvis også kjøpt meg båndsag i dag hos "naboen" som er en treskjærer/møbelsnekkerklubb som har alt man kan tenke seg å trenge av verktøy. Meldte meg likeså godt inn i klubben, tok et verktøykurs og kan nå fritt disponere dette. En skal ikke se bort ifra at det kan komme noen gitarer til etterhvert fra denne kanten ?

IMG_20170907_160514.jpg

IMG_20170907_165039.jpg

IMG_20170907_205425.jpg

IMG_20170907_165047.jpg

IMG_20170907_165100.jpg

• Like 13

Grattis. Husker med grøss min oppstart. Kjøkkenbord. Det var forsåvidt nesten greit når det var gitarer det gjaldt, men man har også reparert forsterkere på kjøkkenbord. DET er særdeles uegnet. Så fikk man 12m2, nok til å mekke korrekt testbenk for alt elektriske, og samlet opp det meste småverktøy. Nå er 20m2 i minste laget, neste gang blir det iallefall 50m. 

Det høres og ser veldig bra ut med litt boltreplass.

Du tar kanskje på deg litt custom-jobber etterhvert, da?

Edit: det må jo være midt i blinken å ha tilgang til vektøyet som finnes i klubben.

Edited by nikotro
Tekst

Akkurat nå, Pledrik skrev:

Husk forøvrig at et hvert verksted med respekt for seg selv må ha falmede, gamle bilder av puppedamer (ikke silikonvarianten).

Her må vi holde tunga rett... må ikke forveksles med bilder av falmede gamle puppedamer ?

Grattis med snikkerbua ?

Akkurat nå, Pledrik skrev:

Husk forøvrig at et hvert verksted med respekt for seg selv må ha falmede, gamle bilder av puppedamer (ikke silikonvarianten).

Selv har jeg alltid sittet med ett inntrykk av at det er vesentlige forskjeller mellom en gitarmaker og en bilmekaniker. Kall det gjerne fordommer.

• Like 2