Gå til innhold
lokmund

Jazzmaster kropp: Trenger tips til å finne!

Anbefalte innlegg

Når man er så flink til å skrive tittel på tråden sin som meg, så blir det plutselig vanskelig å fylle tomrommet her. Så derfor skriver jeg litt svada og synsing før jeg velger å gjenta meg selv: Jeg trenger altså tips til hvor jeg kan finne Jazzmaster kropp der ute i verden, helst som kan customiseres, og ikke hos Warmoth.
Om den ikke kan customiseres bør den ha ganske åpen cavity for å kunne spise forskjellige pickups. Warmoth funker jo egentlig som en kule, men der kan man ikke velge å ha helt åpent under plekterbrettet slik som på enkelte stratoser.

God fredag og for de som trenger det; cat tax:

Felix-The-Cat-Playing-Guitar-ys56317.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en epost til Marc Rutters, han lager hva det skal være. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke testet kroppene til GFS men de har ihvertfall swimmingpool-routing og strat trem som alternativer om du er på budsjett. Ellers har Eyguitarparts billige Jazzmasterkropper i standardformat. 

Rutters, som nevnt, er et godt alternativ, ellers er jo Musikraft også good shit hvis man tenker kvalitet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Marc Rutters høres i utgangspunktet "dyrt" ut, typ at jeg likevel kan gå for Warmoth i så tilfelle. Eller skuer jeg byggeren på hårene?

GFS så jo egentlig lovende ut på alt annet enn hals! EY hadde ikke unfinished (glemte vel å spesifisere det når jeg tenker meg om), men de hadde mye morsom hardware i diverse antikk-utførelser, så begge tipsene kom godt med!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en kan spesielbestille routing osv på guitarparts.co.uk også. Jeg har vurdert en bestilling derfra lenge, men har klart å holde meg unna til nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine erfaringer med GFS er noe skuffende. Pickup med sprukket plast på toppen, billig gitar med dårlig hals og dårlige bånd, en ordre jeg la inn og betalte ble uten videre kansellert for et par år siden. Da slutta jeg å kjøpe ting der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke testet kroppene men denne nye "high end" (alt er relativt) serien XGP, får vel ganske greie skussmål rundtomkring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Jabadabadoo
      Hei, søker etter tips til en billig forsterker for å sjekke om interessen for gitarspilling er til stede. Har nå en Peavey Vypyr 30, men da jeg bor i blokk er denne blitt minimalt brukt. Føler jeg må ha lyden over det jeg føler er greit mtp naboene for at den skal låte bra. Dette er nok hovedårsaken til at interessen har dabbet av, og jeg håper en ny forsterker kan være bidra til at jeg tar frem gitaren oftere. Jeg leter etter noe jeg kan spille både clean musikk, samt låter med god vreng (Hardrock/Metal), samtidig som lyden ikke trenger og være alt for høy for og bli bra.
      Har sett litt på de små forsterkerne til VOX som ligger på rundt 3000,- men har ingen erfaring med disse... Noen andre som har?
      Har dere tips til en realistisk pris jeg kan få solgt Vypyr’en for?

• Av Marwox
      Hei!
      Er en litt utstyrsfiksert gitarklimprer som liker å ta fram gitaren av og til når jeg har tid. Har ingen ambisjoner om å bruke gitarspillingen til noe annet enn egen (og kanskje av og til damenes) underholdning. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en akustisk stålstrenger som forhåpentligvis ikke trengs å byttes ut på en stund. Tenkte å kjøpe brukt fordi jeg har hørt at man da får mer for pengene, uten å forhåpentligvis sprenge budsjettet. Noen tips til hva man bør være obs på og eventuelt modeller å være på utkikk etter?
      Takk på forhånd.
    • Av ofunden
      Hei
      Jeg skal på opptaksprøve til musikklinja om en måned og en usikker på hva jeg skal spille, så trenger derfor litt hjelp med å velge hva. Ønsker såklart å imponere så mye som mulig, og jeg har 3 minutter på meg.
      Jeg mener selv jeg er over middels god og her er noen sanger jeg kan:
      Comfortably numb  - Pink Floyd (Solo 2.) Since I've been lovin you - Led Zeppelin (Sitter ikke helt perfekt og er litt usikker på denne. Intro og solo) Back in black - AC/DC (Hele sangen) Give in to me - michael jackson (Hele sangen) Stairway to heaven - Led Zeppelin (Hele sangen) Another brick in the wall - Pink Floyd (Hele sangen) November rain - Guns n roses (Solo) Hvilke av disse sangene som vil imponere mest? Eventuelt andre eksempler på sanger som jeg kan lære meg?
    • Av RobertAllan
      Heisann!
      Som nevnt i introduksjons tråden min bestemte jeg meg for å lage en EP som jeg planlegger
      å slippe i midten av Desember etter jeg våknet en natt med et veldig helhetlig bilde.
      Er gitarist, og har spilt i band og sånt før (for år siden)
      Men aldri gjort ting helt selv før, og i den adledning dukker det opp utfordringer som jeg håper
      noen kunne gitt meg noen tips på.
      Har gitarer (elektriske og akkustiske), har studio mikrofon
      (Ikke dyr, men syns den har fin lyd), har elektrisk bassgitar og et midi-keyboard pluss et program
      for opptak og redigering (og grei maskin ift til musikk og sånt)
      Bruker Mixcraft 6, fikk en full versjon (lovlig) for typ nesten ingenting gjennom en konkuranse en gang.
      Dette er jo i utgangspunktet et program designet for loop/electro basert musikk, men syns egentlig
      både opptak og redigering er meget enkelt og effektivt her, så ser ikke for meg å investere i noe annet med det første.
      Målet mitt er å gjøre alt selv og samtidig ha et "full band" utrykk. Men har allerede rukket og treffe på problemer som jeg trenger litt hjelp med å fikse/lære og det kommer sikkert mange flere..
      PROBLEM 1:
      Jeg har insett at jeg sliter med timing. I går etter litt jamming fant jeg en intro og en chord progression som jeg hadde/har stor tro på at har potensiale til å bli noe bra
      Jeg spilte det da inn, og ordnet og styra for å få det til å høres slik ut som jeg hørte det i hodet, så langt alt vel..Jeg tappet inn tempo på en slik BPM måler, og justerte prosjekt tempo derretter og var ganske positiv helt til jeg tenkte jeg skulle legge til noen "enkle" tromme loops for å ha noe å jobbe etter. Til å begynne med hørtes det bra ut, men plutselig hørtes det meget feil ut..
      Etter å ha prøvd meg frem med endring av tempo og lengde på loopen, kom jeg frem til at det var gitar tracken min som var litt off..Altså JEG spiller ikke like fort/sakte hele opptaket, å når jeg endrer litt uansett hvor lite høres det super uproft ut..
      Tenkte da at jeg skulle brekke ned ideen og spille inn en og en del og derretter kopiere og lime for å være sikker på at timingen var bra, det gikk forsåvidt bra, teknisk sett, men for det første lite givende, og for det andre hørtes det utrolig uinspirert ut..
      SÅ..Noen som har noen tips ift og venne meg til å spille i en lik tempo hele tiden under et opptak,
      eller hvordan jeg bør spile inn og redigere for å oppnå ønsket resultat?
      Finnes nok millioner av tutorials der ute, men tenkte kanskje noen her har noen tips, eller sier noe som er innlysende for alle andre men som jeg bare ikke har tenkt på...
      RobertAllan
    • Av Frugis
      Hallo allesammen!
      Jeg er på utkikk etter en ny gitar, men sliter veldig med å velge.
      Jeg trenger en gitar som er innafor 5000kr, og samtidig jævla bra. Akkurat nå sitter jeg på en Ibanez Art-120(dritgod gitar forresten), men jeg trenger en litt mere telecaster type gitar. Trenger en clean og litt mere rock, i stedet for metall.
      Noen som har noen tips?
      Den som har fanget mest oppmerksomhet hittil er denne:
      http://www.gitarhuset.no/product/3041384/fender-fsr-telecaster-deluxe-mn-sea-foam-pearl-m-bag
      Men er usikker, siden mange ikke liker Made in Mexico, og ei heller de pickupene der(?)
      Så ja, noen som vet om noe bedre til ca 5k, eller burde jeg kjøpe den oppafor her?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.