Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til opptaksprøve Musikklinja


ofunden

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg skal på opptaksprøve til musikklinja om en måned og en usikker på hva jeg skal spille, så trenger derfor litt hjelp med å velge hva. Ønsker såklart å imponere så mye som mulig, og jeg har 3 minutter på meg.

Jeg mener selv jeg er over middels god og her er noen sanger jeg kan:

  • Comfortably numb  - Pink Floyd (Solo 2.)
  • Since I've been lovin you - Led Zeppelin (Sitter ikke helt perfekt og er litt usikker på denne. Intro og solo)
  • Back in black - AC/DC (Hele sangen)
  • Give in to me - michael jackson (Hele sangen)
  • Stairway to heaven - Led Zeppelin (Hele sangen)
  • Another brick in the wall - Pink Floyd (Hele sangen)
  • November rain - Guns n roses (Solo)

Hvilke av disse sangene som vil imponere mest? Eventuelt andre eksempler på sanger som jeg kan lære meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spill noe du er komfortabel med, og som viser hva du kan.
Du klarer ikke å "imponere" de som vurderer deg. De har trolig vært med på dette mange ganger, og kan vurdere evnene dine som utøver, og hva du behersker av tekniske ferdigheter nesten uansett hva du velger å spille. Spill noe som du behersker så godt at du ikke blir for stressa, men som er så enkelt at du klarer å spille og ikke bare høvle i gjennom uten å få inn noe framførelse. Søker du på forumet finner du ut at du ikke er den første som spør. Det er helt greit at du spør, men du vil finne ut at alle som har spurt har fått det samme svaret som jeg har gitt her. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.