Web Analytics
Jump to content

NGD: Epiphone Dot

space
 Share

Recommended Posts

Kom over et bra tilbud på finn, så slo til.

Den krever litt touch up, men spiller bra! Halsen er deilig, og den virker til å være bra satt opp.

DSC00449_edit-3.jpg

Your guitar was made at the 
Saein Plant, Korea, 
on May, 2002

Originale pickuper med nye cover. Får vel gjøre noe med dette, så jeg ikke lurer noen til å tro det er Filtertrons.

Usikker på om jeg trenger plekterbrett, og om jeg skal ha noe som dekker over stoptailhullene.

• Like 7

Fine gitarer det der.

Hadde en Epi DOT fra Kina. Ikke helt min greie, men innbilder meg at de Koreanske muligens er bedre?
Det gjorde seg hvertfall å bytte pickupsene fra originale til GFS Mean90/Dream90. Stor forskjell :) 

Ser uansett ufattelig bra ut, har smått begynt å se etter en en lignende gitar etterhvert.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Similar Content

• By Audun
      Var på besøk hos opphavet og fant igjen noen gamle musikkutstyr-kataloger fra min ungdom.  Interessant å se både utvalg og priser! Her er et lite utsnitt fra 89/90 katalogene til Gulmoen & Engh og Norsk Musikk:

• By Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      DSC_6292
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Cream T '61 Custom '61 pickups, CTS 500k pots og Emerson cap)

Fender American Standard Stratocaster HSS Shawbucker 2015 mod. (Gotoh 510T-FE1 tremolo)

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      1969 Fender Super Reverb. (Blackface krets.)

Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

• By Audun
      Gjort enda mer jobb på denne nå. Det er den første gitaren jeg har gjort båndarbeid på selv, så jeg har vært veldig forsiktig for ikke å ødelegge den. Jeg har nå filt og pusset ned høye bånd og pusset bort båndskjegg. I tillegg fikk denne Tonerider Alnico 4 pickups med CTS pots og Emerson PIO kondis ikke lenge etter jeg fikk den. Nå begynner den faktisk å bli virkelig bra!

• By Anti-Virus
      Hallo! Midt oppi økonomiske vansker for forumet (håper det ordner seg 🙁, ta deg råd til å bli støttemedlem!) har jeg fått meg en ny gitar. 
      Guitar Info
      Your guitar was made at the 
      Peerless Plant, Korea
      on July, 1998
      Det vil si den var ny i 1998. Men har holdt seg fint syns jeg. Er litt slitasje på båndene, men spiller fint. Lakken er nydelig, jeg syns fargen er herlig. Er litt buzz i enkelte bånd, så må nok få den levert til justering om ikke så altfor lenge. Noen tips til hvem som er best til dette i Bergen? Dette er min første «hollowbody», skal skifte strenger, hvilken størrelse på strengene er best på en slik gitartype?

Her har dere noen bilder. 

• By jabe1807
      Hva tenker dere om denne gitaren, Epiphone Les Paul Standard Plus-Top Pro Honey Burst?
      Jeg skal kjøpe min første el-gitar etter å ha klimpret på min akustiske i noen år.
      Vil denne fungere som en god allroundgitar til hobbybruk? Jeg ser at den får god omtale på You Tube.
      Syns denne har best utseende, da den er en kopi av "the holy gral" ?

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.