Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din SG.


CaptainSexy

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...
På 8.4.2018 den 2.54, Sugardaddy65 skrev:

"De" ble enda bedre med akustisk gitar . Dama kan jo synge og spille bra og og over 2 million views......

 

Vil du tippe at over 2 million views skyldes musikaliteten hennes? ?

Hun gjør seg ikke bort hverken stemmemessig eller gitarmessig, men du verden hvor enkle vi (mann)folk er... Hun vet i det minste å bruke det hun har (evt. har kjøpt), så får vel tiden vise om det leder til noe større. ?

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første SG. Fikk såvidt testet den igår. Førsteinntrykket er at halsen er meget tykk og har en heftig D profil. Er dette normalt for Gibson eller er det spesifikk for SG? 

Låter helt fint. Har Gibson 490R i hals og 498T i bro (tidligere eier byttet fra 490 bro). 

Kitt usikker hva jeg syns. Fjøla er veldig resonant og ser meeeget pen ut. men den halsen må jeg nok venne meg til.. Spesielt med tanke på at jeg har en Les Paul Classic med mye slankere hals. 

'

EDIT: Skal få fikset et litt bedre bilde senere!

Snapchat-1565701067.jpg

Endret av Troll
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Special Faded har halser i den tykkere enden av skalaen. Er noen år siden jeg prøvde en sist, men det er det jeg husker i hvert fall. Jeg har ikke prøvd tribute-modellene, så vet ikke hvordan de er, men jeg har inntrykk av at normen på SG standard (og faded, usikker på den tidligere Special-varianter med glossy lakk) i lang tid har hatt 50-tallsprofilen. ‘61 RI har naturligvis 60-tallsprofil, selvom jeg har inntrykk av at det lan være variasjoner der også. Jeg opplever ikke halsen på min ‘61 RI som veldig tynn, selvom den er merkbart slankere enn halsen på SG standarden jeg hadde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Troll skrev:

Har vært svært fristende å slå til på en 61RI, har fulgt med på et par stykk i det siste. Men ser at det kan være en idé å prøve disse før man bruker 10-12k på en slik :) 

Alltid kjekt å teste først, men de ‘61 RI jeg har prøvd har alle vært jevnt over gode instrumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo alle selvfølgelig disse SG ene .

Først så varierer alle Gibson halser litt selv om de skal være like fra samme modell .

 

Vanlige SG Standard har tykke 50 s lignende halser . Ikke like tykke som f.eks en R7 CS LP , men de er tykke .

SG Special jeg har noen av ( ikke Faded ) har omtrent samme 50 s hals , men kan vær bitelitt tykkere en SG Standard .

En bra SG Standard er like bra gitarer som SG 61 Ri - (etter min mening)  . Jeg har en bra SG 61 Ri liggende .

SG 60 s Tribute har slankere  60 s halser og 24 bånd - disse er bra SG `er   . En av de tre jeg har vurderes solgt .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.