Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din SG.


CaptainSexy

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Denne kom hel med Posten i går . 2001 Epi SG Tsjekkia .

Spiller meget bra i forhold til andre Tsjekkia Epi jeg har vært borti  . Fullt på høyde med mange Gibson SG jeg har . Meget bra sustain - lav strengehøyde - jevne bånd-korrekt justert truss- perfekt nut -  fine fretends- null skurrelyder .Litt tynnere hals enn normalt på disse . En litt tykk 60 s hals . Pen rosewood som jeg må olje .  Pickups er ok og fullt brukbare , men det finnes bedre . Tror den har fått et proff oppsett en gang i tiden .

 

IMG_3546.JPG

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

61RI. 2012 modell. Kom opprinnelig med 57 Classic, men tidligere eier har byttet til Burstbucker 1 & 2. 

Denne har fått Seymour Duncan Pearly Gates i neck og Bare Knuckle Black Dog i bridge. Låter nå helt fantastisk, disse pickupene gjorde virkelig susen. Vurderte å selge BK de ikke kledde LP, men i SGen leverte de virkelig. 

20181009_194649.thumb.jpg.288630a539866b373aa5881349656fc0.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Derek Trucks signatur ankom i dag, etter rekordhurtig frakt fra Oslo.

Fenomenal resonans og høy, klar akustisk lyd, men ikke like feit elektrisk lyd som på V-en. Classic 57 innfrir ikke helt, nok en gang. Mellomtonen er litt for ullen, elns.

Spillbarheten er utmerket, men halsen er litt i tynneste laget, absolutt den tynnest halsa Gibsonen jeg har prøvd. Utpreget D-profil. Gripebrettet virker dog over normalt bredt, og det har jeg veldig sansen for, særlig på gitarer med Gibson-skala.

56063EF4-2568-457B-BDEF-9D7D8CE67010.thumb.jpeg.4d1fd76c254f0a8fe970a2d751c572b6.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring med 57 Classic. Syns de låt veldig bra, men hadde en ullen lyd i bakgrunnen. Tror de er veldig elsk/hat på diverse forums. 

Høres ut som SGen din er ganske lik spekket som min 61RI. Uansett gøy med SG ? tilgangen til høyere bånd på SG er helt overlegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på den Trucks SG , men hater de uten pickguard og får meg ikke til å skru hull i en slik for å montere et  . Unansett trodde jeg de var helt like SG 61 Ri  og har en slik fra før av .

57 Classics syns jeg låter bedre i LP med mapletop enn SG med ren mahogny . I LP Trad med baked Maple fretboard og uten covers syns jeg de er veldig bra . I SG syns jeg SG Standard jeg har med Dimarzio 59 pickups låter bedre enn SG 61 2006 - Syns nesten den SG Standard 2005 er generelt bedre gitar og , men noe  tykkere hals .

Jaja jo mer gitarer jeg får jo mer syns jeg de "lever sine egne liv" . Dvs de er egne individer uansett om de er samme modell .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sugardaddy65 skrev:

Jeg så på den Trucks SG , men hater de uten pickguard og får meg ikke til å skru hull i en slik for å montere et  . Unansett trodde jeg de var helt like SG 61 Ri  og har en slik fra før av .

57 Classics syns jeg låter bedre i LP med mapletop enn SG med ren mahogny . I LP Trad med baked Maple fretboard og uten covers syns jeg de er veldig bra . I SG syns jeg SG Standard jeg har med Dimarzio 59 pickups låter bedre enn SG 61 2006 - Syns nesten den SG Standard 2005 er generelt bedre gitar og , men noe  tykkere hals .

Jaja jo mer gitarer jeg får jo mer syns jeg de "lever sine egne liv" . Dvs de er egne individer uansett om de er samme modell .

Jeg kvidde meg litt for å sette på pickguard på DT-en min i begynnelsen. Men det ser bedre ut med, og jeg liker gitaren så godt at den uansett er en keeper, så valget var enkelt. Englevingen er kommet for å bli.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.