Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din SG.


CaptainSexy

Anbefalte innlegg

Dro frem denne gamle traveren for å fikse litt . Har sustain som en LP denne . Gibson må ha brukt bedre treverk eller noe på den tiden .

Så vidt jeg vet ble denne modellen kun laget i 73 - muligens noen få i 74 med : ebony uten binding - bridge pickup lenger avstand fra bridge .

Elektronikk original- har orig. tarback pickups liggende men står  JB/Jazz på nå - bridge og stemmeskruer er byttet . Orig bånd som er breie og lave , men ikke dårlig nok stand til at de blir byttet .

IMG_6015.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bildene som lurer øynene mine eller er pickupene mindre en standard på denne? I mine øyne så er det ikke mindre glippe en mellom pickups på "standard" SG.

Aha, ser nå at stoptail og bro er flyttet bakover.

Endret av Berserker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Berserker skrev:

Er det bildene som lurer øynene mine eller er pickupene mindre en standard på denne? I mine øyne så er det ikke mindre glippe en mellom pickups på "standard" SG.

Aha, ser nå at stoptail og bro er flyttet bakover.

Nei bridge pickup står lenger fremme . Stop og bridge er nok det samme . Men neck pickup står opptil fretboard - det gjør det ikke på vanlige SG Standard med 22 bånd . Den svarte over her har 24 bånd som "fyller" rommet mellom neck pickup og fretboard. Disse låter litt annerledes på bridge pickup ( neck bruker jeg "aldri" ) . Mer fyldig sweeter sounding + mer sustain . Husk denne har originalt en bred harmonica bridge og da ser mellomrommet mindre ut .

Her er en annen SG Standard tidlig 70 talls med harmonica bridge - middle pickup er frest for senere en gang .

DSCN9671.JPG

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sugardaddy65 skrev:

Nei bridge pickup står lenger fremme . Stop og bridge er nok det samme . Men neck pickup står opptil fretboard - det gjør det ikke på vanlige SG Standard med 22 bånd . Den svarte over her har 24 bånd som "fyller" rommet mellom neck pickup og fretboard. D

Er målene på gitaren anderledes da? Se hvordan stoptail og bro ligger iforholdt til pickup velger, volum knotter osv. (Nå sammenligner jeg med SG'ene dine over her)

Er målet fra stoptail til enden av gitaren identisk f.eks?

Endret av Berserker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SG 61 RI her ser du plata mellom neck pickup og fretboard og bridge nærmere pickup .

Det er mange variasjoner av SG og haugevis med små forskjeller - sjekket opp i det for å finne datoer på SG er og fant ut at det er vanvittig mye forskjeller på detaljer .

DSCN0048.JPG

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SG R1 1980 - her er det snålt .

"In 1980, the first SG manufactured with "active" factory pickups was introduced. Gibson experimented with an SG that included the same Moog active electronics that had previously been used in another Gibson model, the RD Artist. The resulting SG had a slightly thicker body to accommodate the extra circuitry, and was dubbed the “Gibson SG-R1.” The SG-R1 was renamed the “SG Artist” in 1981, and was discontinued shortly afterwards. Approximately 200 active SGs were produced."

DSCN9385.JPG

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.