Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris Gibson SG


Affen

Anbefalte innlegg

Jeg har en Gretsch Elliot Easton Jet. Jeg ELSKER denne gitaren, knallgod til god gammel rock.
Men; den veier! Jeg har dårlig rygg og er i tillegg benskjør, så kanskje jeg burde se meg om etter et lettere alternativ, vektmessig.
Jeg vet at Gibson SG modellene ikke veier så mye, men hvor mye (eller helst lite) må jeg forvente å gi for en på bruktmarkedet? Jeg har ikke allverdens med cash og er avhengig å få en ok. pris for Gretschen.
Er ikke nøye om det er faded etc. så lenge den har humbuckere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvertfall utrolig viktig å teste Gibson Sgene nøye før man kjøper. Det gjelder særlig for Specialmodellene. Selv sliter jeg fælt med halsene på disse. Standardene føles noe bedre, men det er et eller annet med finishen på de siste års modeller som virker helt feil (for meg). Blant annet er halsbindingen grusom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forhenværende Gibson SG (2012) hadde absolutt ingenting en kunne utsette på når det gjeldering halsbinding... Låt krem og var en drøm og spille på...

Men jeg skal ikke nekte for at jeg synes den var i særklasse blandt SG'er... "måtte" dessverre selge... dvs. jeg satt med mer utstyr enn jeg var komfortabel med (who would have thought). Det ble slik at utstyret eide meg og ikke omvendt... og da måtte den gå framfor Les Paul'en...

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den høres bra ut og er god å spille på så bryr jeg meg katten om åssen halsbindinga ser ut ;) Den skal spilles på, ikke stilles ut i stuevindauget :D

For de jeg har testet er det mer følelsen av binding som er problemet. Bruker de samme materiale som tidligere?

Nå er sammenligningdgrunnlaget mitt japanproduserte gitarer fra 70 og 80-tallet så det er mulig det er mine preferanser det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.