Web Analytics
Jump to content

Pris Gibson SG

Affen
 Share

Recommended Posts

Jeg har en Gretsch Elliot Easton Jet. Jeg ELSKER denne gitaren, knallgod til god gammel rock.
Men; den veier! Jeg har dårlig rygg og er i tillegg benskjør, så kanskje jeg burde se meg om etter et lettere alternativ, vektmessig.
Jeg vet at Gibson SG modellene ikke veier så mye, men hvor mye (eller helst lite) må jeg forvente å gi for en på bruktmarkedet? Jeg har ikke allverdens med cash og er avhengig å få en ok. pris for Gretschen.
Er ikke nøye om det er faded etc. så lenge den har humbuckere.

Det er i hvertfall utrolig viktig å teste Gibson Sgene nøye før man kjøper. Det gjelder særlig for Specialmodellene. Selv sliter jeg fælt med halsene på disse. Standardene føles noe bedre, men det er et eller annet med finishen på de siste års modeller som virker helt feil (for meg). Blant annet er halsbindingen grusom!

Min forhenværende Gibson SG (2012) hadde absolutt ingenting en kunne utsette på når det gjeldering halsbinding... Låt krem og var en drøm og spille på...

Men jeg skal ikke nekte for at jeg synes den var i særklasse blandt SG'er... "måtte" dessverre selge... dvs. jeg satt med mer utstyr enn jeg var komfortabel med (who would have thought). Det ble slik at utstyret eide meg og ikke omvendt... og da måtte den gå framfor Les Paul'en...

Edited by Griffin

Så lenge den høres bra ut og er god å spille på så bryr jeg meg katten om åssen halsbindinga ser ut ;) Den skal spilles på, ikke stilles ut i stuevindauget :D

For de jeg har testet er det mer følelsen av binding som er problemet. Bruker de samme materiale som tidligere?

Nå er sammenligningdgrunnlaget mitt japanproduserte gitarer fra 70 og 80-tallet så det er mulig det er mine preferanser det er noe galt med.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By BillyGibbons
      Jeg har kommet i en kinkig situasjon hvor jeg kanskje må selge gitaren min, og lurer derfor sønderknust hvor mye jeg kan få for en venstrehendt Gibson SG Standard. Den har minimalt med riper og ble kjøpt tilbake i 2008, hvis jeg ikke tar fullstendig feil. Som man kan se trenger den kanskje en liten vask og polering før den selges, men ser man bort fra det er det ikke noe galt med gitaren. Serienummeret vises veldig svakt hvis man ser det i riktig belysning. Så ut i fra bildene og erfaring, er det noen som kan fortelle meg omtrent hvor mye gitaren min kan være verdt?

• By Affen
      Driver og GAS`er litt på Finn. Farlig !
      Så undrer jeg meg: Hvor mye er det fornuftig å ta for en brukt Les Paul Studio. Eller en SG Faded?? Og hvor mye kan en stakkars dårlig pruter klare å prute?
      Ser folk selge disse til alskens forskjellige priser.
    • By khauge
      Hei, lurte på litt hjelp her..
      For noen dager siden la jeg ut denne annonsen på kjøp/salg sidene: http://forum.gitarnorge.no/topic/50296-selgesbyttes-stroeken-gibson-sg-standard-pris-ca-7000/
      Men ser nå at det er null visninger og null henvendelser. Har jeg bommet helt på prisanslag?
      Hva er fornuftig prisnivå når jeg skal selge denne gitaren? Ønsker jo ikke å lure noen, men samtidig skal jo pengene gå til kjøp av ny gitar-så da ønsker jeg jo å få en fair pris for den:-)
      Hva er realistisk/riktig pris på gitaren?
      Mvh knut
  • Siste aktive tråder

• http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.