Gå til innhold
khauge

Pris på gibson sg standard?

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på litt hjelp her..

For noen dager siden la jeg ut denne annonsen på kjøp/salg sidene: http://forum.gitarnorge.no/topic/50296-selgesbyttes-stroeken-gibson-sg-standard-pris-ca-7000/

Men ser nå at det er null visninger og null henvendelser. Har jeg bommet helt på prisanslag?

Hva er fornuftig prisnivå når jeg skal selge denne gitaren? Ønsker jo ikke å lure noen, men samtidig skal jo pengene gå til kjøp av ny gitar-så da ønsker jeg jo å få en fair pris for den:-)

Hva er realistisk/riktig pris på gitaren?

Mvh knut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke prisen som gjør at telleren står på null.. En bug i systemet tenker jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes det er rart at det ikke er registrert noen visninger, da jeg har sett på annonsen tidligere. Den kostet vel opprinnelig 10.000,- men mulig de er billigere nå. 7000,- er ingen upris, men fleste gitarer ligger vel rundt 50% av nypris, men siden det er en Gibson skal den holde seg litt bedre i pris. Vil tenke du får ca. 6000,- for den :)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Hansen

Disse går som regel for 5-6000 maks selv om de er helt strøkne og med alt av tags etc.

gikk en lik på finn nå for 5 lapper.

Endret av frankajoerg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

takk for raske svar!

Så bra at noen hadde kikket på annonsen, stusset litt på den telleren. Skjønner at jeg må justere prisen litt mer enn først tenkt, men da vet jeg iallefall sånn grovt sett hva som er fornuftig nivå.

Takk for hjelpen.

Mvh Knut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes at det er en veldig fin gitar. Prisen er,..tja,....prøv med 6500 kr,...og selg for 6000 kr.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke lenge siden 4Sound hadde kampanje på akkurat denne modellen til 6995,- noe som kan være årsak til liten intr. Bør uansett ikke ha noe å si siden

kampanjen er over..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om denne prisen der,....men for de pengene er det en konge gitar.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med dagens suupertrege marked, er det bare å gå ned i pris med en gang istedenforå sløse vekk sin egen tid! Man tenker kanskje at det er for lite med 5k for en slik gitar, men prisene på gitarer har generelt falt ganske mye i det siste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antall visninger bruker ikke å komme før du har fått din første kommentar, sært nok.

Du kan kanskje prøve å bytte til deg noe privat? Istedet for å selge, når markedet i Norge er som det er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antall visninger bruker ikke å komme før du har fått din første kommentar, sært nok.

Du kan kanskje prøve å bytte til deg noe privat? Istedet for å selge, når markedet i Norge er som det er.

Ja, syntes bytte hørtes mer og mer interessant ut. Krysser fingrene for at en us. Fender eier ser annonsen:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av BillyGibbons
      Jeg har kommet i en kinkig situasjon hvor jeg kanskje må selge gitaren min, og lurer derfor sønderknust hvor mye jeg kan få for en venstrehendt Gibson SG Standard. Den har minimalt med riper og ble kjøpt tilbake i 2008, hvis jeg ikke tar fullstendig feil. Som man kan se trenger den kanskje en liten vask og polering før den selges, men ser man bort fra det er det ikke noe galt med gitaren. Serienummeret vises veldig svakt hvis man ser det i riktig belysning. Så ut i fra bildene og erfaring, er det noen som kan fortelle meg omtrent hvor mye gitaren min kan være verdt?

• Av Affen
      Jeg har en Gretsch Elliot Easton Jet. Jeg ELSKER denne gitaren, knallgod til god gammel rock.
      Men; den veier! Jeg har dårlig rygg og er i tillegg benskjør, så kanskje jeg burde se meg om etter et lettere alternativ, vektmessig.
      Jeg vet at Gibson SG modellene ikke veier så mye, men hvor mye (eller helst lite) må jeg forvente å gi for en på bruktmarkedet? Jeg har ikke allverdens med cash og er avhengig å få en ok. pris for Gretschen.
      Er ikke nøye om det er faded etc. så lenge den har humbuckere.
    • Av Affen
      Driver og GAS`er litt på Finn. Farlig !
      Så undrer jeg meg: Hvor mye er det fornuftig å ta for en brukt Les Paul Studio. Eller en SG Faded?? Og hvor mye kan en stakkars dårlig pruter klare å prute?
      Ser folk selge disse til alskens forskjellige priser.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.