Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet i en kinkig situasjon hvor jeg kanskje må selge gitaren min, og lurer derfor sønderknust hvor mye jeg kan få for en venstrehendt Gibson SG Standard. Den har minimalt med riper og ble kjøpt tilbake i 2008, hvis jeg ikke tar fullstendig feil. Som man kan se trenger den kanskje en liten vask og polering før den selges, men ser man bort fra det er det ikke noe galt med gitaren. Serienummeret vises veldig svakt hvis man ser det i riktig belysning. Så ut i fra bildene og erfaring, er det noen som kan fortelle meg omtrent hvor mye gitaren min kan være verdt?

post-5785-0-15021700-1422923936_thumb.jp

post-5785-0-55211200-1422923951_thumb.jp

post-5785-0-35413400-1422923960_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i prisen de to over gir. Synd det kan være vanskelig å selge lefty-gitarer (er selv venstrehendt, men spiller høyrehendt), men med litt tålmodighet skulle en tro at det skulle gå.

Anbefaler å både lage en Finn-annonse og legge den ut på diverse Facebook-grupper som formidler salg av utstyr. :)

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en dønn strøken 08 SG std (ikke lefty) for 5.000 i fjor. Nå er vel nyprisen gått opp betraktelig, men det er veldig få kjøpere der ute nå så tror nok 7.000 er litt vel mye. Jeg hadde lagt den ut til 6.500 og håpet på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten bare prøve på Finn.no .

Den kan ryke vekk med en gang til 7k HVIS en lefty kar leter etter akkurat en slik .

Hvis ikke så er det noen som kjøper kun hvis de får grei pris .

Tror du sliter å få mer enn maks 7k for den du har uansett .

SG lefty er ikke akkurat ultra sjeldne heller .

En lefty Ibanez RG550 DS 1987 ble solgt i helgen for over 1400 usd på Ebay , fordi de er omtrent aldri til salgs .

Men SG finnes det mange av .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren er nå lagt ut på finn til 7000 kroner. Jeg har undersøkt prisene på de andre SG-gitarene på finn og i butikker i Bergen, og tror 7000,- skal være en god pris for en venstrehendt Gibson SG. Jeg ser det er flere Gibson SG som er lagt ut til en høyere pris. Takk for alle svar!

Endret av BillyGibbons
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter de sluttet å produsere SG Standard med stort plekterbrett har prisen på de skutt i været. Husker senest i fjor at man kunne få en Standard med Batwing Guard til rundt 5000-6000. Nå ligger de rundt 8000,-

Jeg betalte for min gamle 4000,- men var ikke helt fornøyd med den så solgte den.

Håper du for solgt din fort og smertefritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, skulle jo egentlig ikke være noe grunn til det, virker som det er nok til alle på bruktmarkedet. Iallefall to til 7000,- på Finn nå, og det mener jeg er prutbart. Pruta min ned til 5500,- selv. Jaja, virker jo som alle gitarer er sjeldne på Finn nå om dagen :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter Finn Torget ble gratis har det blitt mye rart og useriøst .

De måtte vel det pga konkurranse fra Facebook .

Mange som ikke svarer på mail eller sms , selv om de har flere annonser gående .

Jeg har butikk på Finn.no , og mengden useriøse henvendelser har også eksplodert de siste 2 årene .

Ca 90% av alle henvendelser er bare dreamers som har tilnærmet null peiling , og er totalt useriøse (og stort sett ikke har penger heller) .

Mange ser bare på bilder og leser INGENTING i annonsen , og forventer at en skal bruke masse tid på å skrive lange emailer til dem .

Jeg tipper det bare er en form for underholdning for sløve NAV ere som har fritidsproblemer . ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.