Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din Les Paul


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Kan jo sjekke ut Seymour Duncan SH5 Custom.
Har en slik i en massiv Schecter med mahoganykropp, gitaren har hatt både EMG og Blackouts som jeg syns var altfor hissig. SH5 løste det ganske bra. Saftig, meget tight men låter veldig balansert med et inntryk av "lav output"-humbucker som er laget for gain :) Må nesten prøves. 

https://www.seymourduncan.com/pickup/duncan-custom

Sitat

The Duncan Custom is a hot humbucker which uses a small ceramic magnet and custom-wound coils to dish out a ‘P.A.F.-on-steroids’ tone. It has tight lows, a bump in the upper midrange which gives you more character and crunch, and an airy high end that cuts through heavy distortion but is also great for achieving crystal-clear clean tones. It’s especially suited to warmer-sounding guitars with a prominent midrange, and many players like to use it in Les Pauls and Paul Reed Smiths. It pairs well with the Jazz or ’59 neck models, and forms one half of our ’59/Custom Hybrid humbucker.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Super Distortion? 

JB er merkelige dyr, enten er produksjonen veldig ustabil, eller så er det meget kresne på hvilken gitar de sitter i. Jeg har det selv i en LP, og synes det fungerer tålelig greit der. Har hatt det i andre, der det ikke har funka i det hele tatt.  Den best låtende LP'n jeg har hørt var en R7 med JB i brua, men jeg har ikke klart å gjenskap det selv. 

Tone Zone er kul i Charvel, men liker både JB og Super Distortion bedre der også. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står en JB i en av de gamle SG , og der låter den veldig bra , men i LP er den ikke det samme .

Men SG er ren mahogny og på denne SG så er bridge pickup plasser lenger vekk fra bridge , og det endrer litt på tonen .

Vil ha noe som er litt klarere i lyden enn gamle Super distortion  , og har en del Tonezone liggende .

DSCN9483.JPG

DSCN0048.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Troll skrev:

Hvordan låter den med P90? Er det humbucker-size på dem? Skal bytte ut pickups på min, EMGene låt faktisk bra i denne gitaren, men mangler ett eller annet.. 

PS: Pass på at ingen kapper nøttene av deg for å poste ESP i Les Paul-tråd 1f60e.png

Var egentlig ikke klar over hvor mye mer trøkk det var i p90 enn i single coil a la strat. Positivt overrasket ? 

Disse er  nok litt smalere enn humbuckere, tror jeg.

Nå er dette en Full Thicknese eclipse, så nærmere les paul enn det kommer en kanskje ikke ? bør kanskje ta på suspen for sikkerhets skyld hehe.

Endret av SunMaster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.