Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din Les Paul


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Blinger LP Classic 2005 .

Satte på orig. pickups og locking bridge - renset og oljet fretboard . Fin mørk rosewood og null slitasje på bånd .

Er nesten ikke merker på baksiden en gang .

Syns gull cover er så vidt innenfor på denne fargen/modellen . Men LP politiet griner nok . Bytter nok til gull stoptail også .

 

DSCN9597.JPG

DSCN9603.JPG

DSCN9605.JPG

DSCN9460.JPG

DSCN9475.JPG

DSCN9495.JPG

DSCN9510.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sugardaddy65 skrev:

Den spiller meget bra nå og er nær ny stand  , men 500T pickup  i bridge er drøyt - til og med for " 80 s metal-meg" ....57 Classics ( som den burde hatt ny) låter nok knallbra . Men folk vil jo ha alt billigst mulig så da utgår det .......

Problemet med 500T er ikke nødvendigvis at den har høy output, synes jeg, men den mangler definisjon. Før jeg bytta på Classic'en jeg hadde, syntes jeg det hjalp mye å justere ned pickupen ganske så mye, men jeg syntes fortsatt ikke det låt helt Les Paul. 496R som er original i hals, var ikke like ille da. 

Greia med high output pickups stammer jo fra den tida man slet med å få nok overstyring fra ampene. I dag gjør jo et lass med pedaler, preamper osv. den jobben mer enn godt nok, og da er det bedre med pickuper som i utganspunktet kan spille definert, og man har ikke behov for at overstyringen kommer fra gitaren.

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delte smaker, 500T er kanskje min favoritt for tida (i ein LP Classic faktisk :) ), men den funker ikkje like bra på alle amper. På heimesnekra Marshall JCM800/Plexi-ish type amp (det er rikeligmed diskant i denne), på Mesa MK3 og Rectifier (og ett par andre saker eg har stående) synes eg det låter kanonbra. På Vox AC10 vart det, som @Audun er inne på litt graut/mangel på definisjon.

Endret av McJostein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Den spiller meget bra nå og er nær ny stand  , men 500T pickup  i bridge er drøyt - til og med for " 80 s metal-meg" ....57 Classics ( som den burde hatt ny) låter nok knallbra . Men folk vil jo ha alt billigst mulig så da utgår det .......

500T er meget drøy ja! Klarer ikke helt å bli venn med den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Audun skrev:

Problemet med 500T er ikke nødvendigvis at den har høy output, synes jeg, men den mangler definisjon. Før jeg bytta på Classic'en jeg hadde, syntes jeg det hjalp mye å justere ned pickupen ganske så mye, men jeg syntes fortsatt ikke det låt helt Les Paul. 496R som er original i hals, var ikke like ille da. 

Greia med high output pickups stammer jo fra den tida man slet med å få nok overstyring fra ampene. I dag gjør jo et lass med pedaler, preamper osv. den jobben mer enn godt nok, og da er det bedre med pickuper som i utganspunktet kan spille definert, og man har ikke behov for at overstyringen kommer fra gitaren.

Enig med dette ja .

Neck er helt ok - jeg tok ned høyden og det hjelper litt på 500T , men den er grøtete og har en veldig hard diskant .

Bruker en den rett i en  ( eldre) røramp der en vil kjøre utgangsrøra så funker den nok bedre antakelig .

Har en Flying V med 500T stående fremme - den er litt mildere i diskanten der , men like grøtete .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk byttet til gull stoptail og fikk tatt noen bedre bilder ab LP Classic .

Satt i går natt og prøvde pickups . Flying V høres vesentlig bedre ut med 500T enne Classoc LP . Nå er strengene gamle på Flying 67 2009  som gjør den litt mildere i lyden på de omspunne strengene . Er nye strenger og Maple top på LP som antakelig er årsak til forskjellen . Elektonikken er vel temmelig lik på disse ?

 

DSCN9821.JPG

DSCN9822.JPG

DSCN9833.JPG

DSCN9855.JPG

DSCN9856.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.