Gå til innhold
Truckstop Chuckie

Vis din Les Paul

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på en sikletråd. Det finnes nok mange godbiter av noen Les Pauls her på forumet, og hvorfor ikke samle de i en og samme tråd, til nytelse for unge, gamle, spreke og uføre. I'll show mine, now show me yours!

Jeg starter med min '09 CS Gibson Les Paul VOS R7 Darkback Goldtop.

Her med originale M69-ringene, som er fine og hvite i sterk sommersol. Ikke fullt så hvite når sola ikke steker.

Skjult innhold - vennligst logg inn

Innendørs, ikke fullt så hvite lenger.

Ny plast, men i dårlig lys.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snacks! Er tråden forbeholdt Gibson R-et eller annet, eller kan en lusen Studio også avbildes (....og kanskje til og med en *kremt* Edwards...)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ikke med merkenavn eller annen betegnelse enn "Les Paul" i headingen, så studios er lov, samt kopier/replikas (vanlige ESPs kan boltre seg et annet sted).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bra, om muligens dyrt tiltak!

Her er mine!

2007 Gibson LP Studio, Alpine white med ibenholt gripebrett:

1995 Gibson LP Standard, Cherry burst med Faber hardware, og pickupcovre og amber knotter fra Philadelphia Luthiers.

Endret av space

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

95 Standard Premium Plus. Står forsåvidt sebra duncans i den i dag:

Også har jeg forsåvidt også en slik, men ikke noe bilde av min egen:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2006 CS R8 VOS. RS elektronikk, TonePros Lightweight bru og endestykke, mapleflame mod.

2006 CS R0 Special VOS. RS Elektronikk, Pigtail wraparound bru og studs, Grover tulip tuners, custom Eastgrove pickups.

DSC_1886.jpg

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic men hvordan liker du tweed twin pedalen chuckie? Har vurdert en å kjøre i twin reverben (litt råflott og ikke minst uhånterlig volum med 80w tweed twin + silverface)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånne tråder trenger vi i vintermørket!

Først en 2010 Gibson CS R9 VOS. Plastikk fra Crazyparts, metall fra Faber. Pickups på bildet er Bare Knuckle the Mule, men nå har gitaren Throbak SLE-101.

13697096403_ba8c1c715e_o.jpg

Så en 2011 Gibson CS R8 VOS. Plastikk og metall er originalt. Pickups er Deacci Pure Vintage One.

15594782498_a2eb8e22c6_o.jpg

15772566831_439b496847_o.jpg

• Liker 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg innSkjult innhold - vennligst logg inn

Da får ta en liten NGD av min relativt nye Gibson Les Paul Standard Faded 2005 (50's neck). Den har litt mer brunskjær enn det som kommer fram på bildene.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

R9... Angrer bittelitt på at jeg ikke kjøpte det i stedet for R7en. Hadde en på hånda i USA på denne tiden i fjor til ålreit pris.

Dette blir en godtråd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Litt offtopic men hvordan liker du tweed twin pedalen chuckie? Har vurdert en å kjøre i twin reverben (litt råflott og ikke minst uhånterlig volum med 80w tweed twin + silverface)

Den er kul den, men litt vanskelig å finne sweetspoten syns jeg, og litt kranglete i forhold til hva du bruker den på. Låt fælt med V30, men fint med Jensen C12-klonene til WGS som jeg har nå. Er ikke flittig i bruk da den blir litt alt-eller-ingenting-pedal. Enten null gain eller full spiker. Tror Les Lius er en del mer anvendelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke Gibson, men ganske close. Sikla etter en R8, men så var det penga, da... 2005 Epiphone LQ Japan, laga på Fuji-Gen. Solid plaintop, long neck tenon, ekte MOP- inlays, nitrolakk, Gibson headstock og -58 specs. Oppgradert med Gibson Classic '57 og Classic '57+. Lyd og spillbarhet er vel minst like bra som en standard Gibson, om ikke bedre. Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.gitarnorge.no/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Her i vestlandsk sommersol.

2014912_DSC00143.jpg

Endret av Ichi
  • Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Ronnie Nebelung solgte dette? Nydelig! De burde lage Epiphone slik fortsatt Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.gitarnorge.no/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil være med på leken, selv om min ikke har et like fint lag med lønn på toppen, står det tross alt Les Paul på headstocken til denne og Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.gitarnorge.no/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

2014128_IMG_20141208_124615.jpg

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Epiphonen..., hadde ikke frankajoerg den før Nebelung før Ichi? Sikker på at alt i universet kan linkes til frankajoergs mange gitarkjøp.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Ronnie Nebelung solgte dette? Nydelig! De burde lage Epiphone slik fortsatt Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.gitarnorge.no/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jepp. Han sa det var mye gitar for penga, og hadde heeelt rett. Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.gitarnorge.no/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Epiphonen..., hadde ikke frankajoerg den før Nebelung før Ichi? Sikker på at alt i universet kan linkes til frankajoergs mange gitarkjøp.

Jaggu faen! Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.gitarnorge.no/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Det er den, ja!

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Hansen

Ha Ha, ja denne tror jeg var min før ja;)

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Hansen

1973 Skjult innhold - vennligst logg inn

Jævlig nais, men ser tung ut? Er det Frodo jeg skimter litt av nedi i venstre hjørnet?

Endret av frankajoerg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha Ha, ja denne tror jeg var min før ja;)

At du kjøper og selger mye kan sikkert mange kritisere og være uenig med deg i, men at du har sånn over gjennomsnittet god smak når det gjelder gitarer, det skal ingen ta fra deg. Skjult innhold - vennligst logg inn/emoticons/Diverseekstraikon_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.gitarnorge.no/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.