Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din Les Paul


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

1 time siden, Audun skrev:

Det er vel der det ligger ja. I tillegg til ansvarsfølelse overfor unger som skal ha klær og ting osv. Så skal det jo pusses opp litt her, bygges litt der, kjøpes campingvogn, dra på ferie, kjøpes ny bil og you name it... Har fortsatt et håp om at mine penger blir mine penger en dag... 1f602.png

Høres vel kjent ut ja. 

Bortsett fra campingvogna, dit har jeg ikke kommet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Slashaxl skrev:

Mobilt øvingslokale :)

Næh! Men med et greit fortelt, og bil som drar vogna greit, er det faktisk en veldig befriende ferieform. I tillegg har man eget "hotellrom" i de tilfeller man skal ha en fest på bygda og ikke vil betale tusenvis i taxi. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Audun skrev:

Næh! Men med et greit fortelt, og bil som drar vogna greit, er det faktisk en veldig befriende ferieform. I tillegg har man eget "hotellrom" i de tilfeller man skal ha en fest på bygda og ikke vil betale tusenvis i taxi. ;)

Hehe, jeg har noen gang tatt meg i å bli frista av campingliv, men har til nå klrt å henta meg inn.

Fest på bygda slutta jeg emd for et halvt liv siden, da jeg la Fosen bak meg, men vet jo selvsagt aldri hva fremtiden bringer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del ser jeg ikke poenget med å beholde utstyr og gitarer uten å ha ett band.

Å spille alene hjemme uten å kunne dele sine ideer og riff med ett band er rett og slett uinteressant for min del, så derfor selger jeg alt den dagen jeg ikke spiller i band lengre. 

Kaaaanskje beholder jeg en gitar (Maybach) i tilfelle kidsa skulle begynne å interessere seg for gitar.

 

 

  • Forvirret 1
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
5 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Da er jeg med i klubben igjen, i hvert fall for en liten stund. Altfor mørkt til å ta bilder nå, så den fremstår langt mørkere enn den er i virkeligheten.

IMG_6036.thumb.JPG.36b488ed6df31277bd98b79b0022f342.JPG

IMG_6038.thumb.JPG.5602d49e6975f5c2911e89274e766151.JPG

IMG_6040.thumb.JPG.5e236e0d246984cee49f101536b3726b.JPG

2012 Les Paul Traditional i Honey burst.

 

Grattis!Fin sak det der :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer korrekt gjengivelse av farge her, i hvert fall på iPaden. Ellers kan jeg ikke skjønne all slakten en del folk gir standardiserte USA-produserte Gibsons. Foruten at nibs'ene på bass-siden, fra 16. bånd og oppover, er litt mindre avrundet enn tilsvarende bånd på diskant-siden, er det nada å utsette på denne gitaren, men klart, det finnes både mandags-gitarer OG tilhengere av sporten "la oss slakte Gibson/Fender". 

Det lille jeg har spilt på denne så langt har vært bare moro. God halsprofil i den gata jeg liker Gibson-halser (og tykkere enn den 2010-SGen jeg solgte for ett par uker tilbake, som også hadde 50's neck). Eneste jeg har å utsette er at den er litt tyngre enn de MIJ-LPene jeg hadde innom i året som gikk (Orville by Gibson og Crews KTR LS-01). Både ObG og Crews tikket inn på rundt 3,8 kg, som er lettere enn både denne her (4,3 kg) og R7en jeg hadde for noen år tilbake (4,1). Det er rart hvordan så "lite" som 200 gram er kan merkes så mye, for jeg husker R7en signifikant lettere enn denne. Vi får se hvordan denne oppleves på skulderen over tid.

IMG_1181.thumb.JPG.8ee0dc12ff0e1e86574483b5970740b1.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

Litt mer korrekt gjengivelse av farge her, i hvert fall på iPaden. Ellers kan jeg ikke skjønne all slakten en del folk gir standardiserte USA-produserte Gibsons. Foruten at nibs'ene på bass-siden, fra 16. bånd og oppover, er litt mindre avrundet enn tilsvarende bånd på diskant-siden, er det nada å utsette på denne gitaren, men klart, det finnes både mandags-gitarer OG tilhengere av sporten "la oss slakte Gibson/Fender". 

Det lille jeg har spilt på denne så langt har vært bare moro. God halsprofil i den gata jeg liker Gibson-halser (og tykkere enn den 2010-SGen jeg solgte for ett par uker tilbake, som også hadde 50's neck). Eneste jeg har å utsette er at den er litt tyngre enn de MIJ-LPene jeg hadde innom i året som gikk (Orville by Gibson og Crews KTR LS-01). Både ObG og Crews tikket inn på rundt 3,8 kg, som er lettere enn både denne her (4,3 kg) og R7en jeg hadde for noen år tilbake (4,1). Det er rart hvordan så "lite" som 200 gram er kan merkes så mye, for jeg husker R7en signifikant lettere enn denne. Vi får se hvordan denne oppleves på skulderen over tid.

IMG_1181.thumb.JPG.8ee0dc12ff0e1e86574483b5970740b1.JPG

Det er ganske tungt det ja. Jeg hadde en 93 std som tikka inn på 5kg, men ellers er de tyngste Les Paul’s jeg har ca 4kg på det tyngste mener jeg. Et par jeg ikke har veid. Min 95std er rundt 3,9 mener jeg å huske. 

På tide å ta frem kjøkkenvekta igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.