Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din Les Paul


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Da er den  enda kjipere enn jeg trodde , men hadde vel vært 5kg uten utfresingen .

Vet du hva år Gibson begynte å frese ut LP Classic ?

Tror Classic var vektredusert fra starten av. 2018-modellen er noe forandret fra tidligere, og hel ved, er vel en av de nye features.

Hadde en 2001 Classic i mange år. Syns ikke det var my kjipt over den, bortsett fra pickups som naturligvis ble byttet.:)

Endret av Audun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slashaxl skrev:

Det burde vel være en smal sak å få til? Kjøp en standard eldre enn 2008 med 60's neck, å bytt pickups :)

Lefty...og vil helst ha Trad med 57 Classics originalt og minst mulig utfresing i kroppen . Er nok nær umulig å finne i Norge .

2012 LP Standard jeg har liker jeg overhodet ikke . Bruker en Tokai Korea LP black beauty lefty . Men bånd er ikke helt Gibson PLEK kvalitet . Men den har din 60 s størrelse hals . Litt lett vekt . ABR1 bridge med studs rett i treverket ville jeg og helst hatt , men det er litt verre å finne .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ltd. Edition Epiphone Joe Bonamassa Les Paul Goldtop . Dette er den første utgaven . Meget pen samlerstand mede all case candy og handsigned av Joe himself .

Etter noen timers justering av nut-strengehøyde-truss spiller den nå bra . Har ikke renset-oljet fretboard oh polert bånd enda . Lyden i den er noe av det beste jeg har hørt i en LP . På gain synger den rett og slett . Hadde den hatt bedre kvalitet bridge og jevnere bånd , så er dette glimrende .

 

DSCN1155.JPG

DSCN1160.JPG

DSCN1164.JPG

DSCN1180.JPG

DSCN1182.JPG

DSCN1195.JPG

DSCN1231.JPG

DSCN1233.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2017 den 22.18, MAa skrev:

Fikk tatt et par bilder av Daniel Lanois sin `53 Goldtop for et par uker siden. For en gitar, den låt helt vanvittig bra. 

 

 

Ikke noe man har mulighet til å teste hver dag det der! ?

Fikk du forresten vite når den ble moddet med Bigsby og Firebird pu i bru?

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Audun skrev:

Ikke noe man har mulighet til å teste hver dag det der! 1f60e.png

Fikk du forresten vite når den ble moddet med Bigsby og Firebird pu i bru?

 

19 timer siden, Morten-T skrev:

 

Tror Lanois kjøpte 2 Goldtoper på 80tallet en gang. Den ene fikk han altså modda av samme fyren som gjorde jobben på Neil Young sin. Så en klar sammenheng ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/14/2017 at 10:18 PM, MAa said:

Fikk tatt et par bilder av Daniel Lanois sin `53 Goldtop for et par uker siden. For en gitar, den låt helt vanvittig bra. 

 

Hans versjon av old black er det ikke, med firebird i bridge? Uanset får han til utrolige ting med den!

Edit: lønner seg å lese tråden ferdig før man svarer. Så svaret ditt til morten t nå ?

Endret av Ptr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan visstnok "solbehandle" inlays i halsen på LP Classic , så de mister noe av den grønne fargen . Har lest det , men her i Stavanger har vi sjelden stort med sol.... ellers så er 500T bridge pickup noe som jeg syns er utrolig lite passende til LP "Classic" navnet . Er jo en metal pickup egentlig......merkelig valg i den syns jeg . Hadde 57 Classics i en jeg solgte . Det lår veldig bra .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.