Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din Les Paul


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Tja----jeg tør ikke sende på denne måten . Er det en SG/LP uten kasse så dobbelpakker jeg de .

Bobleplast rundt + papp så inni ny større kasse med oppkrøllet avispapir rundt hele gitaren . Jeg har sendt mange SG/LP/EPI på denne måten og aldri fått noe ødelagt .

Nyere Gibson kasser beskytter lite . De setter jeg inni større eske med masse avispapir som vanlig . Det funker . Gibson sine orig. pappesker er bra , men ikke lett å få tak i masse av de . 4Sound ødelegger de med en gang , og er sikkert lite lystne på å "hjelpe" oss private å sende gitarer .

Det er muligens  en svart SG Standard med batwing brett......kan bli mye arbeid for felemakeren min dette . Så han er glad i hvert fall .

LP var grei stand ellers og pent aged til creamwhite farge .

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne fikset det selv , men når det er en Gibson så bruker jeg en som "kan treverk" . Jeg har null peiling hvordan treverk vil reagere og hva type lim som er best . Eksperten min bruker noe lim som trekker inn i treverket best mulig og har en del utstyr til å klemme det skikkelig sammen .

En billig Epi hadde vært noe annet muligens  .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei sikkert ikke for de fleste men jeg synes (høres kanskje merkelig ut men men) at det er ganske kjedelig og veldig lite inspirerende/motiverende å alltid sitte hjemme og spille alene og ikke kunne dele det man skaper med et band eller et publikum.  

Å sitte og spille til andres låter er totalt uinteressant så får satse på at det blir band virksomhet noen år til fremover:)

Endret av Threechords
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Troll said:

For min del var det motsatt. Etter at jeg sluttet å spille i band, måtte jeg slukke tørsten / mangelen ved å kjøpe flere gitarer. 

Samme her. Har økt fra 2 til 10 gitarer etter at jeg sluttet i band for ca 5-6 år siden.

  • Liker 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel gjerne noe med at man ofte slutter å spille i band når man vokser litt til, og begynner å jobbe. Da har man også fort mer penger tilgjengelig. 
Har mange ganger tenkt på hvordan det hadde vært å hatt utstyrsparken man har nå, i de dager man levde i et øvingslokale :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2018 den 9.44, Slashaxl skrev:

Har vel gjerne noe med at man ofte slutter å spille i band når man vokser litt til, og begynner å jobbe. Da har man også fort mer penger tilgjengelig. 
Har mange ganger tenkt på hvordan det hadde vært å hatt utstyrsparken man har nå, i de dager man levde i et øvingslokale :)

Jeg har spilt i band "hele" livet, og må vel med hånden på hjertet si at det å ha mulighet til å tilegne seg i hvert fall noe av det man drømte om at man hadde den gang man brukte all fritid i et øvingslokale, er veldig tilfredsstillende. Det betyr dessverre (eller heldigvis...) ikke at man sitter med "den ultimate utstyrsparken". Man søker hele tida etter det lille ekstra man føler man mangler. Eller rett og slett det man også kunne tenkt seg å ha i tillegg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Audun skrev:

Jeg har spilt i band "hele" livet, og må vel med hånden på hjertet si at det å ha mulighet til å tilegne seg i hvert fall noe av det man drømte om at man hadde den gang man brukte all fritid i et øvingslokale, er veldig tilfredsstillende. Det betyr dessverre (eller heldigvis...) ikke at man sitter med "den ultimate utstyrsparken". Man søker hele tida etter det lille ekstra man føler man mangler. Eller rett og slett det man også kunne tenkt seg å ha i tillegg. :)

Helt enig. Jeg har også endt opp med å kjøpe flere ting, som jeg ikke har så stort behov/lyst på, pga at jeg gikk i lengre tid som ung å drømte om de :P 

Uansett deilig å ha godt utstyr, så får det bli mindre brukt i periode enn andre :) 

Største problemet er at det alltid dukker opp et eller annet i tillegg på den lista over ting man har lyst på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Slashaxl skrev:

Haha. Vel, det kan sikkert diskuteres med både frue og bankkonto :)

Det er vel der det ligger ja. I tillegg til ansvarsfølelse overfor unger som skal ha klær og ting osv. Så skal det jo pusses opp litt her, bygges litt der, kjøpes campingvogn, dra på ferie, kjøpes ny bil og you name it... Har fortsatt et håp om at mine penger blir mine penger en dag... ?

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.