Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din Les Paul


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Sugardaddy65 skrev:

En kan visstnok "solbehandle" inlays i halsen på LP Classic , så de mister noe av den grønne fargen . Har lest det , men her i Stavanger har vi sjelden stort med sol.... ellers så er 500T bridge pickup noe som jeg syns er utrolig lite passende til LP "Classic" navnet . Er jo en metal pickup egentlig......merkelig valg i den syns jeg . Hadde 57 Classics i en jeg solgte . Det lår veldig bra .

Da bleker du sikkert også treverket i gripebrettet, så det ville jeg brydd meg mindre om. Jeg satte Lollar Imperials i Classicen jeg hadde. Da låt den plutselig som en Les Paul skal gjøre. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som gjorde denne solblekingen la tape og papp på rosewood og hele gitaren , så kun inlays fikk direkte sol . Det var snakk om et par dager så vidt jeg husker .

40 timer sol . Det er vel 3 uker her i Stavanger.....

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?94104-Results-Classic-Inlays-Faded-By-The-Sun-(Pics

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sjekket jeg bilder av 2003 LP Classic mot den nye 2005 . 2003 er mye grønnere enn 2005 . Den nye er egentlig ok , men hadde glemt hvor fæle de var på 2003 .

Klarer ikke å laste opp de store bildene fra 2003 Classic  , men de er like grønne som  LP på bildet . De to første bildene er den nye 2005 Classic som ikke er særlig grønne i forhold .

 

DSCN9849.JPG

DSCN9850.JPG

 

IMG_1969[1].jpg

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSCN1971.thumb.JPG.44facf44149491ef77904507aeef7dac.JPGGibson LP Supreme 2007 . Ekte nydelig tett svart ebony fretboard på denne . Tykk Maple topp - 490r 498t pickups . Er veldig resonant og disse er nærmest hule inn så ikke like vanlige LP . Halsen er snorrett og bånd meget jevne uten slitasaje .

Her nytter det ikke å fikse lakk annet enn å ta refinish på hele . Så jeg har polert hele fronten for å få frem quilten bedre . Den er egentlig blackburst - de siste bildene er tatt i skygge og viser bedre den ekte fargen .

 

DSCN1930.JPG

DSCN1942.JPG

DSCN1951.JPG

DSCN1969.JPG

DSCN1991.JPG

DSCN1974.JPG

DSCN2256.JPG

DSCN2196.JPG

DSCN2258.JPG

DSCN2264.JPG

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet nylig til meg denne 2003 LP Stanadard Premium plus  .

One-piece kropp og vekt er 4.3 kg . Antakelig Swiss cheese mild vektredusering . Bånd er nærmest uten merker .

Er byttet til Kluson tuners og SD JB/59 pickups . Byttes antakelig etter hvert . Da de passer bedre i en eldre Superstrat eller lign. .

60 s hals visstnok , selv om det er en litt fyldig 60 s hals . Meget pen stand ellers .

Hvis noen har link til eksakt specs på denne modellen hadde det fint .

 

DSCN0003.JPG

DSCN9807.JPG

DSCN9931.JPG

DSCN9942.JPG

DSCN9944 (2).JPG

DSCN0005.JPG

DSCN0010.JPG

DSCN9803.JPG

DSCN9850.JPG

DSCN9949.JPG

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Halsprofil var vel nærmere '50's på de der. Du har rett i at den har swiss cheese vektreduksjon, og standard pickuper skal være Burstucker pro's originalt, mener jeg. Premium Plus-betegnelsen går vel mest på figurering i lønnetoppen, etter det jeg vet. Ser jo veldig bra ut det der, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten 50 s hals i så fall . Kjennes noe mindre ut enn de vanlige Trad halsene .

Så det var de fæle BB Pro i den originalt - ikke rart de er byttet . Brukte Gibson BB Pro så lene tilbake i tid ? Trodde de var noe nyere pickups .

JB i bridge er ok , men ikke mer . Tenker BB3 eller 57 Classic plus gjør underverker i bridge på den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.