Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nyhet for LP-eiere


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Det pleier det fra Stewmack. Det "råeste" jeg har satt inn, er en såkalt "superswitch", en dobbel femveis bryter. Der var det med et flott skjema som selv jeg skjønte.
Stort sett er det jo helt unødvendig å utnytte alle mulighetene. Jeg gjorde det som en øvelse en gang på en gitar, og resultatet er helt ærlig veldig mange kombinasjoner som låter "nesten helt likt". Med passiv elektronikk er det jo slik at det er begrenset hva man kan få til, i og med at man bare kan fjerne frekvenser og styrke fra signalet. Det blir litt dumt når man har så mange valgmuligheter at man trenger huskelapp for å finne ut hva som er "en coil fra hver humbucker, seriekoblet og ut av fase". :)

Til tross for det, synes jeg det er fint at det er litt utvikling på fronten, og at man kan velge noe som er litt annerledes enn det man fant opp på femtitallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg så hele filmen og kunne faktisk ikke høre så veldig store forskjeller på posisjonene. Vreng/rein var greit, men ellers? Meh... Tar høyde for manglende nyanser når man hører dette på en telefon. Må innrømme at jeg tenker keiser med nye tekstiler. Og for å sitere en annen forumitt: "when the drummer kicks in..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje ikke helt uenig, men på den annen side er jo disse ekstra lydene en del av signaturlyden til flere sagnomsuste gitarister, som det til nå ikke har vært mulig å få til uten å sette inn ekstra brytere (eller med den bryteren så er elendig rent mekanisk), så slik sett er det jo en dings som kanskje kan ha livets rett. Den passer jo rett inn, uten å måtte bore hull frese og herje i en gitar. På en del LP-er er jo det et poeng, i og med at endringen blir totalt reversibel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje ikke helt uenig, men på den annen side er jo disse ekstra lydene en del av signaturlyden til flere sagnomsuste gitarister, som det til nå ikke har vært mulig å få til uten å sette inn ekstra brytere (eller med den bryteren så er elendig rent mekanisk), så slik sett er det jo en dings som kanskje kan ha livets rett. Den passer jo rett inn, uten å måtte bore hull frese og herje i en gitar. På en del LP-er er jo det et poeng, i og med at endringen blir totalt reversibel.

Tja. Jeg har en faseswitch på en av tele'ene mine med 'buckers (tenk Peter Green), men når jeg drister meg til å bruke den får jeg kommentarer som feks: "har du stemt?" eller "skal du ha sånn lyd?" eller "ere no gærnt med ampen din?"

Men for all del:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.