Web Analytics
Jump to content

Her presenterer Gibson en artig ny feature

blaamann

Recommended Posts

Jeg har hengt på dette forumet lenge. Alt for lenge. Og skrevet alt for mye om ting jeg kanskje ikke har hatt så mye peiling på. Men for første gang er jeg totalt målløs. Dette er så totalt meningsløst at jeg ikke har noe å melde. Ikke at det er så viktig.

Men hurra til Gibson som har funnet opp noe nytt når deg gjelder gitarer. Hvis jeg kjøper en ny Gibson med denne featuren, så blir jeg sikkert flinkere. Til å spille gitar, eller noe. eller lykkeligere.

Altså.. Endelig skal gibson få skjeggete hals på gitarer med binding?

Binding på gibson sg std, les paul trad og opp var et godt kjøpsargument, siden differansen i ekspansjon og kontraksjon ville utjevnes om vinteren når lufta blir tørrere. Håper de ikke gjennomfører dette på alle modellene sine.

Gibson har skuffet i det siste med "nyvinninger": e-tune, richlite, control cavity pcb, og dette??

Dette kalles jo også 'latskap', eventuelt å gjøre prosessen fra treverk til ferdig gitar litt mindre pirkete. 'Alle' andre gitarer som har hatt Gibson som forbilde, og har leflet med binding på halsen, har nesten konsekvent droppet 'nibs' på sine modeller som ikke koster type 2000 dollar og oppover. Kan man forvente at en Gibson med binding på halsen blir billigere nå? Les Paul Standard/Traditional i samme prisleie som en Studio?

Gibson følger den samme ruta som de fleste kopigitarer av Gibson alltid har gjort??? Ja ja..... Latskap og viljen til å spare inn noen usle kroner ekstra (slik at aksjonærene kan få et litt større utbytte?) kjenner ingen grenser. "Gibson" og "kvalitet" i en og samme setning klinger liksom ikke like godt som det pleide "pre-chambering" :( Nå blir det vel "pre-fretedge binding" :angry:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
    • Det er ikke lenge siden en 25 - bulk kostet 12-1300,- hos Evenstad. Den svake krona og prisstigning generelt, har sannelig gjort seg gjeldende.
    • Hei søker vokalist til Calzada, vi hører til i Stavanger.  spiller rock for det meste 
    • Det må du forvente, men prisene har vært betydelig lave når de har tilbud, selv med moms og frakt etc. Men det må du undersøke og ta en totalvurdering på. Spesielt nå som dollarkursen er dårlig, mot NOK. Skal du handle i Norge, må du bare følge med på hva de har av tilbud på de forskjellige nettbutikker/butikker og handle deretter. Det hender det er tilbud på f.eks spesifikke merker, eller "bundle packs".  Vi hadde Strenger.no før som leverte gode priser, men de ble lagt ned.  Her er f.eks 65-69kr per pakke, det mener jeg er helt innenfor. Du finner sikkert flere lignende tilbud til tider. https://evenstadmusikk.no/d-addario/1084076/d-addario-exl110-b25-bulkpakke-25-stk-010-046-pakke-med-25-stk-exl-110?gad_source=1&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_Onlinepriser.no https://www.musikkhuset.no/products/daddario-exl110-b25-010-046-bulk-25-set?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9Oid7wNzTU4xgLnLVllxOStnwHxS9wGBKVbHsHRQ3-f9rLxRdLZxtoaAmciEALw_wcB   Ellers kan jeg anbefale Ernie Ball strenger. De er ofte rimeligere hvis du benytter standard-størrelser - men har like god kvalitet som andre "gode strenger".  https://evenstadmusikk.no/ernie-ball/1009722/ernie-ball-eb-2221-regular-slinky-010-046?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9OfpfJAOtjW1PJjdIAvs6CT9CT-A9EJJeulO5OVlYeEllFcn3AGszgaAjfmEALw_wcB
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.