Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Epiphone Worn 1966 Wilshire reissue


Dolven

Anbefalte innlegg

Januarsalget på 4Sound betyr gode tilbud. I Stavanger hang en Epiphone Wilshire worn cherry 1966 reissue med en prislapp på 2.299,-, men i forbindelse med salget var denne fjøla satt ned til 995,-.

Trur aldri jeg har sett så mye gitar for pengene før.

Wilshire-gitaren er en av de originale Epiphone-gitarene som var i produksjon på 50- og 60-tallet. Gitaren ble først verdsatt i ettertid, og kjente gitarister som f.eks Jimmi Hendrix og Bruce Springsteen hadde Epiphone gitaren i sitt arsenal.

Mahognykropp, mahognyhals og fingerbrett rosewood, samme oppskriften som Les Paul og SG. Men et annet design, nesten en blanding av de to ...

Men den store forskjellen ligger i pickupene. Med minihumbuckere får du en veldig allsidig rockeplanke. Du får alt fra skarpe og brighte bluesrock licks til tunge, dystre og nesten litt hule toner.

Har ikke fått spilt så veldig mye på gitaren enda, men jeg har i hvertfall sikret meg noe å gjøre i helgen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

995? Skambillig for en slik gitar, husker gitarist/vokalist i et tidligere band jeg spilte i hadde en slik en i Olympic White - Knallfet gitar, latterlig tjukk neck. Men låt grisebra

På '66 reissuen er det latterlig tynn hals, en såkalt SlimTaper neck. Mn nå når jeg blir vandt med den passer det finfint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grisebillig den der !

Går det an å finne disse tilbudene i Stavanger avd på nett ?

Eller MÅ en innom butikken ?

Prøvde å finne på nettsiden til 4sound , men kunne ikke se noe .

Fant facebook siden til Stavanger avd. men lite info der og.

Har lett etter en billig Epiphone for å dra med til utlandet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På '66 reissuen er det latterlig tynn hals, en såkalt SlimTaper neck. Mn nå når jeg blir vandt med den passer det finfint.

Mulig han hadde en annen Wilshire - Men var jo ihvertfall en reissue for en del år tilbake, necken var på tjukkelse med et balltre, helt latterlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy NGD!

Var innom i Stavanger og kikket etter Epi Firebirden som sto til 995,-, men den var nok solgt...

Tviler ikke på at den også forsvant ganske fort, ja. Prøvde den også når jeg var innom, men den hadde litt for feit og tung rocketone gjennom hele spekteret, derfor gikk jeg heller for den veldig allsidige Wilshiren. Men god og spille på, var Firebirden også. Likevel, elsker Wilshiren. Enkelt og greit! Beste kjøpet jeg har gjort til nå i 2014, og jeg tviler på at jeg kommer til å gjøre noen bedre kjøp dette året.

Endret av Dolven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grisebillig den der !

Går det an å finne disse tilbudene i Stavanger avd på nett ?

Eller MÅ en innom butikken ?

Prøvde å finne på nettsiden til 4sound , men kunne ikke se noe .

Fant facebook siden til Stavanger avd. men lite info der og.

Har lett etter en billig Epiphone for å dra med til utlandet .

Tror nok du må innom butikken, ja. Men går du på 4sounfd sine nettsider og klikker inn på salgssiden kommer det opp en oversikt over hvilke tilbud som gjelder i hvilke butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.