Gå til innhold
Affen

Distortion anbefalinger under tusenlappen?

Anbefalte innlegg

Føler det er på høy tid å skaffe meg noe annet enn Boss DS-1 på distortionfronten. Så jeg er åpen for anbefalinger

fra panelet ;) Helst ikke svindyre greier, helst under tusenlappen.
Jeg spiller i band som spiller egenskrivde poprocklåter samt litt covers av type klassisk rock.

Bruker stort sett en Vox AC15C1 amp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Big Muff er jo artig. Men den har en veldig distinkt sound. His du er på budsjett kan du vurdere Joyo eller Mooer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Big Muff er jo artig. Men den har en veldig distinkt sound. His du er på budsjett kan du vurdere Joyo eller Mooer.

Jeg har Little Big Muff, men det er jo mer fuzz enn distortion...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ampvreng og en boost...

Det funker så klart fett, men da må jeg skru masse når jeg skal ha noe cleant og noe med vreng i løpet av spillejobber etc. Derfor jeg

helst er ute etter en pedal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den. Hva slags lyd er du ute etter da?

Ikke for å gjøre meg vanskelig ;)

Jeg synes hvertfall DS-1 blir for vepsete i lyden, savner noe mer mer mellomtone i også....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DS-1 kan moddes til å låte vesentlig grommere, det kan jo være en mulighet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker mxr distortion 3 til omtrent samme bruksområde som du beskriver. Godt fornøyd med den. I tillegg til den har jeg en xotic ac booster på pedalbrettet til overdrive og boost. Kombinerer pedalene for mer vreng og sustain.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DS-1 kan moddes til å låte vesentlig grommere, det kan jo være en mulighet?

Mjaaa, men det blir vel fort dyrt da jeg ikke er dus med å lodde på så små ting? Med mindre jeg finner noen som kan lodde for en billig penge. Har jo sett rimelige moddekit på ebay o.l.....

Btw, jeg har en SD-1 liggende. Kunne det vært en idè å kjøre den etter Route 808 overdrive`n jeg har på brettet?

Edit: Det funka dårlig, jeg likte ikke lyden. Fet å booste forsterkervrengen da...

Endret av Affen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er selv stor fan av RAT.

Låter bra til mye forskjellig, både med lite og mye vreng.

For en tusenlapp så du kanskje tak i en eldre brukt modell, evnt. sjekk ut Mooer Black Secret, den bruker jeg selv. Veldig bra RAT-klone som koster deg mindre enn 600 Kr ny fra butikk og tar liten plass på brettet.

De aller fleste 4sound-butikker har denne inne, så det et lett å få testet den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo sjekke ut noe ala Suhr Riot :) Vært litt nysgjerrig på den selv.

Konge distortion med 3 forskjellige voicings. Brukern på øving på en vox ac30 sak. Jeg synes den låter som et beist. Absolutt verdt en sjekk. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har veldig god erfaring med electro-harmonix, som nå kommer med ehx the glove OD. True bypass, tone shift, kan kjøre 9/18v med flipp av en svitsj.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Bendik1
      Vurderer å kjøpe en av disse:
      Carl martin Plexitone
      Fulldrive II Mosfet.
      Noen som har erfaring med disse eller evt har andre anbefalinger? 
    • Av OsamaFetLaden
      http://www.guitarplayer.com/artist-videos/1436/does-metal-without-distortion-sound-like-surf-rock-from-hell/60099
      (For de som ikke gidder å sjekke det ut: Svaret er "no, it just sounds like hell."
    • Av Affen
      For et par år tilbake kjøpte jeg meg en Visual Sound Route 808 overdrive på impuls. Dette er blitt min absolutt favoritt overdrive.
      Når Evenstad hadde lagersalg, slo jeg til og kjøpte meg èn til. Det som forundret mehg var, på samme settinger låter den siste jeg kjøpte
      merkbart crispere og klarere enn den "gamle", ja, likte den enda bedre!  Flere som har opplevd dette? Snåle greier.
    • Av andreas.espolin
      Jeg har spilt endel konserter på fender twin reverb, med fender american deluxe telecaster (N3 pickups)
      For å rocke dette litt opp bruker jeg en proco RAT. 
      Hva finnes av andre pedaler som gjør tilsvarende jobb? Jeg trenger en god varm vreng til et rock/metal lydbildet. 
      Jeg er ikke interessert i å høre twinReverb / singelcoil ikke fungerer til rocknroll osv. Det gjør det
      takker for svar!
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.