Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Distortion anbefalinger under tusenlappen?


Affen

Anbefalte innlegg

Jeg er jo mest bassist om dagen, men har da en og annen vrengpedal for det. Tube Screamer er jo en pedal som mange får til å funke bra. Jeg bruker den rett inn i clean-kanalen, og synes den fungerer bra på den måten. Jeg synes av og til den krever litt ekstra boost i inngangssignalet sitt igjen, så den kuleste lyden får jeg til med en slik foran også:

Mooer Pure Boost:

PS201271684741.jpg

Denne er fin til mye forskjellig. Den har sin egen overdrive (gain) som kan funke ok i små mengder, men det er altså volum i kombinasjon med separate diskant og bass-kontroller som er rosinen i pølsa her. Med denne får du altså en boost OG en viss grad av voicing i samme pedal. Er ikke lyden feit nok i utgangspunktet kan denne skrudd litt over unity gain og med en liten touch på bassen, evt dratt ned litt på diskanten gi en svær gitarlyd.
Boost høres ofte ut som en kjedelig pedal, men kombinert med skikkelig ampvreng eller en god vrengpedal blir det temmelig heftig. :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen anbefaler OD her, det er altså Distortion jeg er ute etter, ikke overdrives ;) Ellers mange anbefalinger her.
Synd man ikke kan låne med seg hjem fra butikkene og prøve på sin egen amp.
MXR blir nevnt, de har jo greie priser. Hvilken MXR dist vil være greiest til mitt bruk tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen anbefaler OD her, det er altså Distortion jeg er ute etter, ikke overdrives ;) Ellers mange anbefalinger her.

Synd man ikke kan låne med seg hjem fra butikkene og prøve på sin egen amp.

MXR blir nevnt, de har jo greie priser. Hvilken MXR dist vil være greiest til mitt bruk tro?

Marshall Guv'nor er ganske streit marshall vreng. Aner ikke om det låter fett på en Vox... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fo rdistortion bruker jeg Blackstar HT-Dual på min Vox, men den er en del dyrere. Brukte Joyo Ultimate Drive tidligere, som er en kopi av Fulltone sin OCD.

Siden jeg egentlig ikke bruker Ultimate Drive etter jeg kjøpte Blackstar-pedalen Kan du kjøpe den av meg for 200,-

Denne låten er spilt inn med nevnt Vox/Joyo kombinasjon: Silkeramp – Gjøre som jeg vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.