Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp Meg! kjøp av ny gitar!


Polkagrisen

Anbefalte innlegg

Selv om jeg HATER å sette opp en gitar med FR, så syns jeg at det er ekstremt behagelig å spille på. Deilig å bende på, deilig å riffe med og generelt en behagelig opplevelse. Og de gitarene jeg har hatt med FR og lignende systemer, har holdt stemmingen ganske bra når man først setter de opp skikkelig.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 3 gitarer med floyd, og jeg gidder det ikke lenger. Har prøvd både Low-end FR på min første gitar (LTD), og high-end på mayonesen min når jeg hadde den (Graphtech, samt Schaller på en annen gitar).

Tok lenger tid å bytte strenger, lenger tid å fikse intonasjon, og FR'en ble ikke brukt så mye for min egen del uansett. Anbefaler trådstarter å se på V-gitarer med fast stol. Anbefaler deg også å se på andre gitarer enn V-gitarer. Den fasen der kommer du fort utav, tro meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt floyd, og jeg føler at jeg ligger litt splittet. Synes det er veldig herlig å spille på en gitar med floyd, men jeg bruker ikke tremsystemet til annet enn å fluttre og gjøre vibrato med uansett, så floyd ble overkill for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt floyd, og jeg føler at jeg ligger litt splittet. Synes det er veldig herlig å spille på en gitar med floyd, men jeg bruker ikke tremsystemet til annet enn å fluttre og gjøre vibrato med uansett, så floyd ble overkill for min del.

Jeg bruker stort sett bare Floyd til lett vibrato og, men synes den er mer ekspressiv og oppfører seg på en annen måte enn vintage type trems (Som jeg også bruker)

Hovedgrunnen er tuningstabiliteten og at jeg liker lyden, spesielt til Gotoh floydene.

Mark Knopfler har jo brukt Floyd Rose på sin Pensa-Suhr i hundre år uten noen gang å ha skrudd inn vibbarmen! :)

Han brukte Floyd bare pga stabiliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler trådstarter å se på V-gitarer med fast stol. Anbefaler deg også å se på andre gitarer enn V-gitarer. Den fasen der kommer du fort utav, tro meg.

Ikke om han har testet mange forskjellige gitarer og liker best å spille på V-er.

Jeg personlig synes V-gitarer er overlegent mest komfortabelt å spille på, både stående og sittende. Dette er jo smak og behag, og ikke nødvendigvis bare en "ungdoms-fase". Ikke alle synes stratter og LP'er er mest komfortable.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.