Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp Meg! kjøp av ny gitar!


Polkagrisen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg skulle gi alle dere der på forumet noe å bryne seg på.

Jeg har Konfirmasjon om 5 dager, og har bestemt meg for å bruke noe av pengene på en skikkelig Metall- Øks.

Det skal helst være en V formet gitar, da jeg liker å spille på disse.

Jeg er ganske kresen, så det er visse krav som bør oppfylles.

* Aktive pickups

* INGEN Floyd Ro.se (Mye tull med stemming)

* Helst 24 frets.

* 2 pickups

* Lett å shredde (Da jeg har planer om å utvide shreddekunnskaper)

Håper dere har noen svar til meg :)

P.S

Ignorer nicket. Hadde ikke hørt om noe mer metall enn Metallica på den tiden jeg skaffa meg profil her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skaffe deg en Jackson RR24XT, neck-thru og gode greier. (evt. så finnes King V i X-serien til Jackson med TOM-bridge, da er det KVXT du er ute etter.).

Eneste er at ingen av disse har aktive pups. RR'en har vel noen SD, mens KingV'en har EMG-HZ, samt at du muligens må ut på bruktmarkedet for å finne disse.

Har du litt tålmodighet og råd til det så kan det være noe å vente på Jackson's Pro serie. Der kommer en supersexy RR i silverburst med EMG (RRTMG).

Endret av Tell
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville faktisk anbefalt deg å finne en kul øks du digger, og om denne ikke har aktive, kjøp et sett med dimarzio D-activators og smell i. Disse er designa for å late aktivt til tross for at de er passive og har da tilhørende varme og dynamikk. En av mine favorittmiccer.

De er i tillegg ikke så dyre, spes på bruktmarkedet hvor det gjerne er av mange av de :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er aktive pickups et must fordi du har spilt på dem og liker det, eller pga det du har hørt om de?

Jeg har spilt på aktive pickups i snart 5-6 år nå, men kan ihvertfall si at mange passive high gain pickups låter vell så bra, og noen låter faktisk bedre :)

Kjøp deg akkurat den gitaren du vil, ikke tenk på pickupsa. Å skifte pickups er noe man kan gjøre i ettertid. Men du er ganske sikker med Seymour Duncans og Dimarzio, som de fleste gitarer kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er aktive pickups et must fordi du har spilt på dem og liker det, eller pga det du har hørt om de?

Jeg har spilt på aktive pickups i snart 5-6 år nå, men kan ihvertfall si at mange passive high gain pickups låter vell så bra, og noen låter faktisk bedre :)

Kjøp deg akkurat den gitaren du vil, ikke tenk på pickupsa. Å skifte pickups er noe man kan gjøre i ettertid. Men du er ganske sikker med Seymour Duncans og Dimarzio, som de fleste gitarer kommer med.

Har forresten et spørsmål angående aktive pickups. Må man bytte batteri ofte, er dette komplisert, eller kan man gjøre det på 2 min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.