Gå til innhold
  • Bli medlem
Polkagrisen

Hjelp Meg! kjøp av ny gitar!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg skulle gi alle dere der på forumet noe å bryne seg på.

Jeg har Konfirmasjon om 5 dager, og har bestemt meg for å bruke noe av pengene på en skikkelig Metall- Øks.

Det skal helst være en V formet gitar, da jeg liker å spille på disse.

Jeg er ganske kresen, så det er visse krav som bør oppfylles.

* Aktive pickups

* INGEN Floyd Ro.se (Mye tull med stemming)

* Helst 24 frets.

* 2 pickups

* Lett å shredde (Da jeg har planer om å utvide shreddekunnskaper)

Håper dere har noen svar til meg :)

P.S

Ignorer nicket. Hadde ikke hørt om noe mer metall enn Metallica på den tiden jeg skaffa meg profil her :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor må de være aktive? Fordi hammet bruker det? Jeg har både aktive og passive og foretrekker uten tvil sistnevnte.

Jeg tenker uansett at jackson's RR-serie kan være noe for deg.

post-1317-0-31367400-1369774441_thumb.jp

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor må de være aktive? Fordi hammet bruker det? Jeg har både aktive og passive og foretrekker uten tvil sistnevnte.

Jeg tenker uansett at jackson's RR-serie kan være noe for deg.

RR Serien er knall. Spørsmålet mitt er da; Hvilken av de bør jeg kjøpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en EMG v-gitar en liten periode.

Sykt smooth gitar, (u)heldigvis ikke noe for meg.

Jeg vet egentlig ikke så mye mer om den, vant den på Eggstockfestivalen og solgte den fort som f***.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å skaffe deg en Jackson RR24XT, neck-thru og gode greier. (evt. så finnes King V i X-serien til Jackson med TOM-bridge, da er det KVXT du er ute etter.).

Eneste er at ingen av disse har aktive pups. RR'en har vel noen SD, mens KingV'en har EMG-HZ, samt at du muligens må ut på bruktmarkedet for å finne disse.

Har du litt tålmodighet og råd til det så kan det være noe å vente på Jackson's Pro serie. Der kommer en supersexy RR i silverburst med EMG (RRTMG).

Endret av Tell
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke hjelpe deg stort med sånne spisse gitarer, men hvis du ønsker å skifte nick, så kan jeg hjelpe til. Til for eksempel Justin4everHenrik eller noe annet som du synes passer.

Send meg en PM, så ordner jeg det.

• Liker 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville faktisk anbefalt deg å finne en kul øks du digger, og om denne ikke har aktive, kjøp et sett med dimarzio D-activators og smell i. Disse er designa for å late aktivt til tross for at de er passive og har da tilhørende varme og dynamikk. En av mine favorittmiccer.

De er i tillegg ikke så dyre, spes på bruktmarkedet hvor det gjerne er av mange av de :)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er aktive pickups et must fordi du har spilt på dem og liker det, eller pga det du har hørt om de?

Jeg har spilt på aktive pickups i snart 5-6 år nå, men kan ihvertfall si at mange passive high gain pickups låter vell så bra, og noen låter faktisk bedre :)

Kjøp deg akkurat den gitaren du vil, ikke tenk på pickupsa. Å skifte pickups er noe man kan gjøre i ettertid. Men du er ganske sikker med Seymour Duncans og Dimarzio, som de fleste gitarer kommer med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er aktive pickups et must fordi du har spilt på dem og liker det, eller pga det du har hørt om de?

Jeg har spilt på aktive pickups i snart 5-6 år nå, men kan ihvertfall si at mange passive high gain pickups låter vell så bra, og noen låter faktisk bedre :)

Kjøp deg akkurat den gitaren du vil, ikke tenk på pickupsa. Å skifte pickups er noe man kan gjøre i ettertid. Men du er ganske sikker med Seymour Duncans og Dimarzio, som de fleste gitarer kommer med.

Har forresten et spørsmål angående aktive pickups. Må man bytte batteri ofte, er dette komplisert, eller kan man gjøre det på 2 min?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En vanlig 9-volts plugg. Noen gitarer har et lokk man bare flipper mens andre må man skru vekk lokket. Jeg skifter et par ganger i året. Men nå bruker jeg mest passive, da :)

Ingen heksekunst å skifte batteri

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter batteri ca en gang i året, men da er jeg flink til å ta ut jacken på gitaren når jeg er ferdig med å spille :)

Har aldri gått tom for batteri, skifter bare fordi jeg føler det er på tide.. Men de kunne sikkert holdt i årevis :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Jaden
      Vurderer å selge min Tom Anderson fordi den ikke lenger blir brukt.
      21000 kr
      Har ligget i kassen sin de siste 1-2 årene og bare brukt hjemme.
      Dette er en Short Drop Top Classic med 24.75" scale length, ikke 25.5" Følger med original kasse og vibbearm.
      Det er noen "riper" og vanlig bruksslitasje på gitaren.
      Spør eller PM for mer info og/eller flere bilder.

Legger ved bilder av gitar og av spesifikasjoner. Serienummer er 12-11-13N

• Av Affen
      Deilig gitar, men blir ikke helt venn med de keramiske pupsene. Mulig de ryker.

• Av Jegsann!
      Yo! Jeg skal en 2-ukers tur til Bali fra fredagen (14 des.) og lurte på om det er noen som vet om noen gitarsjapper man kan gjøre et skikkelig kupp på prismessig? Er på utkikk etter min første 7-strengers og ser at mange av Ibanez sine er lagd i nettopp Indonesia. 
      Er det muligheter for å finne billige lokallagde Ibanezer priset for deres lokale marked eller er dette internasjonale priser isj?
      Er det ellers noe lokalt som kan gå av kassegitarer o.l? Svar mottas med takk!
    • Av Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      DSC_6292
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Gibson Classic ‘57 humbuckers, CTS 500k pots og Emerson cap)

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Explorer 2016 mod. CTS Pots og Tonerider pickups.

Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

• Av Audun
      Da har Explorer'n ankommet og jeg har såvidt begynt å gjøre litt småtteri. Noen stygge groper i treverket ved "albueområdet" der det også var merker etter lim e.l. Fikk renset bort limrestene og polert opp, så det ble seende greit ut på avstand. På pickup-coverne er det tydeligvis gjort et forsøk på "selvrelic" med skrujern e.l. så her skal jeg få tak i noe fint sandpapir eller pussepads og heller matte de ned.

Måtte polere opp bånd, og olje gripebrett, selvsagt.
      Tørt treverk:

Gripbrettet ble pent:

Så var det elektronikken. Er den original? Vet ikke om Gibson har brukt minipots. Har i så fall aldri hørt om det... Pickupene er i hvert fall Classic '57s, så da er det bare å bytte elektronikk. Det har jeg heldigvis liggende.

Cracking on...
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.